×

مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد: واریز بیش از ۵ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها

  • کد نوشته: 9010
  • ۱۳۹۵-۱۰-۱۸
  • 183 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل امور مالیاتی گیلان از واریز عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها خبر داد و اظهار کرد: از مهرماه سال ۸۷ تاکنون بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها پردخت شده است. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم جواد انوری با اشاره به اجرایی شدن طرح […]

    مدیرکل امور مالیاتی گیلان خبر داد:  واریز بیش از ۵ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها
  • مدیرکل امور مالیاتی گیلان از واریز عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها خبر داد و اظهار کرد: از مهرماه سال ۸۷ تاکنون بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها پردخت شده است.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم جواد انوری با اشاره به اجرایی شدن طرح جامع مالیاتی در بهمن ماه سال جاری در سراسر کشور، اظهار کرد: طرح جامع مالیاتی آثار مثبت بسیاری را بر نظام مالیاتی و اقتصادی کشور خواهد داشت و بسیاری از مراجعات غیر ضروری و حضوری مودیان و همچنین ارتباط مودی با ممیز مالیاتی حذف می شود و خدمات الکترونیکی بیشتری به مودیان ارائه خواهد شد.

    مدیرکل امور مالیاتی گیلان درخصوص اقدامات سازمان امور مالیاتی جهت جلوگیری از فرار مالیاتی، افزود: طرح جامع مالیاتی با ایجاد یک بانک جامع اطلاعاتی سبب می شود تا تشخیص ممیزین براساس اطلاعات مالی بدست آمده صورت پذیرد. همچنین این اطلاعات جامع زمینه شفافیت سازی فرایند مالی را افزایش داده و به نوبه خود فرار مالیاتی با این شفاف سازی کاهش می یابد.

    وی با تبیین نظام مالیات بر ارزش افزوده و مشمولین آن، عنوان کرد: مالیات بر ارزش افزوده موجب شفاف سازی مبادلات اقتصادی می گردد. تاکنون هفت مرحله از مشمولین مالیات بر ارزش افزوده مطابق قانون فراخوان شده اند و مهلت ارایه الکترونیکی اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده دوره پاییز ۹۵ حداکثر تا ۱۵ دی ماه بود.

    انوری از واریز بیش از ۵ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به حساب شهرداری ها و دهیاری ها خبر داد و اظهار کرد: از مهرماه سال ۸۷ تاکنون بالغ بر ۵ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش افزوده به شهرداری ها و دهیاری ها پردخت شده که بخشی از خدمات عمرانی در سطح شهرستان ها و دهیاری های استان از محل مالیات بر ارزش افزوده است که در واقع خود مردم آن را پرداخت می کنند.

    مدیرکل امور مالیاتی گیلان ایجاد بسترهای فرهنگ سازی پرداخت مالیات را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: با نامگذاری برخی از بوستان ها، میدان ها، خیابان ها و یا سایر اماکن شهری و تفریحی به نام مالیات توسط شهرداری ها و دهیاری های استان، مودیان مالیاتی می توانند آثار پرداخت مالیات را به طور ملموس مشاهد نمایند و این کار همچنین سبب ترغیب بیشتر آحاد مردم در پرداخت مالیات می گردد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9010

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *