×

مدیرکل بهزیستی گیلان: مستمری ۱۲ هزار معلول استان گیلان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد

  • کد نوشته: 7795
  • ۱۳۹۵-۰۹-۱۳
  • 72 بازدید
  • ۰
  • محمدرضا پارسی ظهر امروز در نشست تشکل‌های انجمن معلولان در استانداری گیلان اظهار داشت: استان گیلان ۴۵ هزار معلول دارد که ۱۸ هزار نفر آنها معلول جسمی و حرکتی و ۱۲ هزار نفر آنها معلول ذهنی هستند. مدیرکل بهزیستی استان گیلان از تدوین قانون جامعه معلولان کشور در سال ۱۳۹۳ خبر داد و بیان کرد: […]

    مدیرکل بهزیستی گیلان: مستمری ۱۲ هزار معلول استان گیلان ۲۰ درصد افزایش می‌یابد
  • محمدرضا پارسی ظهر امروز در نشست تشکل‌های انجمن معلولان در استانداری گیلان اظهار داشت: استان گیلان ۴۵ هزار معلول دارد که ۱۸ هزار نفر آنها معلول جسمی و حرکتی و ۱۲ هزار نفر آنها معلول ذهنی هستند.

    مدیرکل بهزیستی استان گیلان از تدوین قانون جامعه معلولان کشور در سال ۱۳۹۳ خبر داد و بیان کرد: وظیفه ما در بهزیستی این است که نگرش جامعه را نسبت به این قشر که ۱۰ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند تغییر دهیم.

    وی با بیان اینکه باید به توانایی‌های معلولان توجه کنیم تصریح کرد: کارفرمایان باید در مبحث اشتغالزایی به توانایی معلولان توجه کنند.

    پارسی به مصوبه شورای مناسب سازی گیلان اشاره کرد و گفت: همه دستگاه‌ها باید شرایط و امکانات لازم را برای معلولان فراهم کنند.

    مدیرکل بهزیستی استان گیلان بیکاری معلولان در دنیا را ۳ تا ۶ برابر افراد عادی عنوان کرد و اظهار کرد: باید تغییر نگرش در اشتغال معلولان ایجاد شود و صدا و سیما در این راستا نقش مهمی دارد و صنایع باید در به‌کارگیری معلولان وارد عمل شوند.

    پارسی از ۲۴ هزار معلول واجد شرایط دریافت مستمری در گیلان خبر داد و بیان کرد: به ۱۲ هزار معلول در گیلان مستمری پرداخت می‌کنیم و این مستمری‌ها سال آینده ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

    مدیرکل بهزیستی استان گیلان با بیان اینکه ماهانه یک میلیارد و پانصد میلیون تومان یارانه به مراکز معلولان در استان پرداخت می‌کنیم عنوان کرد: ماهیانه حدودا ۷۰۰ میلیون تومان مستمری به معلولان گیلانی پرداخت می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=7795

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *