×

مدیرکل صمت گیلان: نظارت بر بازار عیدانه اولویت نخست کمیسیون نظارت گیلان است

  • کد نوشته: 87307
  • ۱۴۰۱-۱۲-۲۶
  • 77 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل صمت گیلان نظارت بر بازار عیدانه را اولویت نخست کمیسیون نظارت گیلان دانست و گفت: با هرگونه احتکار، اختفاء از فروش، عرضه محصول خارج از شبکه نظارتی و عدم ثبت در سامانه جامع انبارها با هدف گرانفروشی به شدت برخورد می شود. به گزارش گیل و دیلم ، تیمور پورحیدری امروز در آخرین جلسه […]

    مدیرکل صمت گیلان: نظارت بر بازار عیدانه اولویت نخست کمیسیون نظارت گیلان است
  • مدیرکل صمت گیلان نظارت بر بازار عیدانه را اولویت نخست کمیسیون نظارت گیلان دانست و گفت: با هرگونه احتکار، اختفاء از فروش، عرضه محصول خارج از شبکه نظارتی و عدم ثبت در سامانه جامع انبارها با هدف گرانفروشی به شدت برخورد می شود.

    به گزارش گیل و دیلم ، تیمور پورحیدری امروز در آخرین جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان در سال جاری، از لزوم شدت اقدامات نظارتی در جهت نظام مندی بازار سخن گفت و کرد: کمیسیون نظارت استان مرجع ساماندهی و تعیین چارچوب فعالیت های صنفی است و هیچ صنفی حق اقدام خودسرانه را ندارد و ملزم به اجرای مصوبات کمیسیون نظارت است.

    وی نظارت بر بازار عیدانه را اولویت نخست کمیسیون نظارت گیلان دانست و افزود: در راستای طرح ضربتی نوروز و ماه مبارک رمضان، بازرسین این اداره کل ضمن حضور مستمر در بازار، امروز موفق به کشف انبار پمپ های آب خانگی شدند که اغلب آن وارداتی و فاقد ثبت در سامانه جامع انبارها بود.

    مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان، تعداد پمپ های کشف شده را ۵۶۲ دستگاه دانست و تصریح کرد: با هرگونه احتکار، اختفاء از فروش، عرضه محصول خارج از شبکه نظارتی و عدم ثبت در سامانه جامع انبارها با هدف گرانفروشی به شدت برخورد می شود.

    پورحیدری ارزش ریالی پمپ های مکشوفه را بیش از ۲۴ میلیارد ریال برشمرد و عنوان کرد: پرونده تخلف پمپ های مذکور تشکیل شد و اقلام به انبار سازمان اموال تملیکی منتقل گردید.

    وی با اشاره به ماده ۱۳ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، گفت: مطابق با این قانون همه کالاهای وارداتی می بایست شناسه کالا و کد رهگیری داشته باشند و در غیر این صورت قاچاق محسوب می شود که پمپ های کشف شده فاقد شناسه کالا بودند.

    رئیس کمیسیون نظارت مرکز گیلان خاطرنشان کرد: براساس پیش بینی ها پس از گذشت دو سال کرونایی، با گردشگران زیادی به استان مواجه خواهیم بود لذا به رسم مهمان نوازی؛ روسای اتحادیه های اقلام پرمصرف، در ایام عید با جدیت نسبت به خودنظارتی اقدام کنند تا نیاز به برخوردهای تعزیری نباشد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87307

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *