×

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تأکید کرد ضرورت راه‌اندازی بازار هدف مستعد در حاشیه دریای خزر

  • کد نوشته: 9718
  • ۱۳۹۵-۱۱-۰۳
  • 208 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بر ضرورت راه‌اندازی بازار هدف مستعد در حاشیه دریای خزر تأکید کرد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، رضا علیزاده بعد از ظهر امروز در نشست گردشگری این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یکی از ارکان اصلی حوزه […]

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان تأکید کرد ضرورت راه‌اندازی بازار هدف مستعد در حاشیه دریای خزر
  • مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان بر ضرورت راه‌اندازی بازار هدف مستعد در حاشیه دریای خزر تأکید کرد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، رضا علیزاده بعد از ظهر امروز در نشست گردشگری این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری آستارا اظهار کرد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری یکی از ارکان اصلی حوزه فرهنگی، اقتصادی و مباحث اجتماعی کشور است.

    وی با بیان اینکه وظایف سنگینی به‌عهده سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گذشته‌ شده است، تصریح کرد: در تلاش هستیم به دلیل فرابخشی بودن حوزه مأموریتی این سازمان در تعامل با دیگر دستگاه‌های اجرایی و قضایی استان به وظایف محوله جامه عمل بپوشانیم.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اینکه محور توسعه استان بر پایه صنعت گردشگری بنا شده و این از دغدغه‌های استاندار است، گفت: با تلاش و خرد جمعی دیگر دستگاه‌های اجرایی استان می‌توان از صنعت گردشگری برای توسعه اقتصادی و بهبود معیشت مردم استفاده کرد.

    علیزاده از آستارا در نقطه صفر مرزی به‌عنوان پیشانی نظام یاد کرد و گفت: توجه به میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در شهرهای بام‌های سفالی باید جدی گرفته شود زیرا آستارا کانون مراودات، مبادلات و مناسبات سیاسی و بین‌المللی است.

    وی بر ضرورت راه‌اندازی یک بازار هدف مستعد در حاشیه دریای خزر با تکیه‌ بر جمهوری آذربایجان تأکید کرد و افزود: به‌واسطه این بازار هدف می‌توان مراودات بین‌المللی بر پایه ارزآوری و تردد گردشگران خارجی را هدفمند کرد و تردد گردشگران خارجی را افزایش داد.

    مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان با بیان اینکه انگیزه مضاعف سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری استان و شهرستان در سرمایه‌گذاران وجود دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل وجود نظام پیچیده بروکراسی و بخشی‌نگری، روند سرمایه‌گذاری با تأخیر همراه می‌شود.

    علیزاده بر ضرورت حمایت بیش‌ از پیش صندوق کارآفرینی امید در عملیاتی کردن پروژه‌های صنعت گردشگری تأکید کرد و ادامه داد: برای اجرای پروژه‌های صنعت گردشگری، روستاهایی به‌عنوان روستا آزمونه انتخاب شوند که از شاخص‌های کشاورزی، صنعتی، گردشگری برخوردار هستند.

    وی با تصریح بر اینکه برخی از واحدهای اقامتی این شهرستان بدون اخذ مجوز از سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به گردشگران داخلی و خارجی ارائه خدمات می‌کنند، متذکر شد: امروز در شرایط حساس منطقه‌ای قرار داریم و اگر بر این واحدهای اقامتی نظارتی نشود تبعات منفی آن گریبانگیر جامعه می‌شود.

    به گفته مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان، خانه مسافرها، مهمان‌پذیرها و هتل کاشانه‌هایی که آستارا ارائه خدمات می‌کنند باید در اسرع وقت از میراث فرهنگی مجوز بگیرند تا تحت نظارت کیفی‌سازی خدمات و امنیتی قرار گیرند.

    وی مجتمع گردشگری حیران را از جمله پروژه‌های مورد دغدغه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان دانست و یادآور شد: این مجتمع به همراه تله‌کابین حیران آستارا جزو یکی از نماهای شهرستان بوده و حمایت سرمایه‌گذاران و مسؤولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان را می‌طلبد./فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=9718

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *