×

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: ۳۰۰۰ خانه روستایی در گیلان تبدیل به “خانه مسافر” می‌شود

  • کد نوشته: 8346
  • ۱۳۹۵-۱۰-۰۶
  • 67 بازدید
  • ۰
  • رضا علیزاده صبح امروز در مراسم آغاز بهره برداری از اقامتگاه‌های طرح توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی که در رشت برگزار شد اظهار داشت: به‌دنبال ارتقای سطح درآمد اقتصادی و تامین معیشت پایدار در گیلان هستیم. وی با اشاره به برگزاری طرح توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی گفت: با مشارکت اداره‌کل بهزیستی بیش […]

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان: ۳۰۰۰ خانه روستایی در گیلان تبدیل به “خانه مسافر” می‌شود
  • رضا علیزاده صبح امروز در مراسم آغاز بهره برداری از اقامتگاه‌های طرح توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی که در رشت برگزار شد اظهار داشت: به‌دنبال ارتقای سطح درآمد اقتصادی و تامین معیشت پایدار در گیلان هستیم.

    وی با اشاره به برگزاری طرح توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی گفت: با مشارکت اداره‌کل بهزیستی بیش از ۳ هزار خانه روستایی را شناسایی کردیم و بانک اطلاعاتی آنها ثبت شد و در گام بعدی عملیات صدور پروانه بهره‌برداری برای ایجاد خانه مسافر در روستاها را عملیاتی می‌کنیم.

    مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری گیلان، گردشگری روستایی را مورد توجه این اداره‌کل عنوان کرد و افزود: روستاها علاوه بر الگوهای معماری بومی و محلی، میراث معنوی دارند و می‌توانند مورد توجه گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرند.

    علیزاده احیای بافت فرسوده در روستاها را از دیگر اقدامات و برنامه‌های اداره‌کل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری خواند و گفت: بافت‌های روستایی در حال تغییر است و برای افزایش جذب گردشگر به‌دنبال این هستیم بافت‌های روستایی را احیاء کنیم.

    وی طرح طبیعت گردی,طرح توسعه و توانمندسازی جامعه محور روستایی و طرح روستای بدون بیکار را از جمله طرح‌های اجرا شده در روستاهای گیلان اعلام کرد و افزود: طرح روستای بدون بیکار “اسطلخ جان” از طریق ویدئو کنفراس با حضور معاون رئیس جمهور افتتاح شد.

    مدیرکل میراث فرهنگی, صنایع دستی و گردشگری گیلان از وجود هزار و ۷۲۴ واحد اقامتی گردشگری در گیلان خبر داد و گفت: این واحدها ۲۴ هزار تخت دارند و از این تعداد هزار و ۲۳۳ واحد خانه مسافر هستند و به‌دنبال این هستیم با افزایش تعداد خانه مسافرها خدمات‌رسانی به گردشگران را به‌ویژه در روستاها افزایش دهیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8346

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *