×

مدیرکل کمیته امداد گیلان: ۱۵۰۰ بیمار صعب العلاج در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند

  • کد نوشته: 8205
  • ۱۳۹۵-۱۰-۰۱
  • 80 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: هم اکنون در حوزه بهداشت و درمان ۱۵۰۰ خانوار از مددجویان را بیماران صعب العلاج تشکیل می‌دهند که گیلان رتبه نخست را در این زمینه بین استان‌های کشور دارا است . به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان در مراسم اختتامیه طرح غربالگری و […]

    مدیرکل کمیته امداد گیلان:  ۱۵۰۰ بیمار صعب العلاج در گیلان تحت حمایت کمیته امداد هستند
  • مدیرکل کمیته امداد گیلان گفت: هم اکنون در حوزه بهداشت و درمان ۱۵۰۰ خانوار از مددجویان را بیماران صعب العلاج تشکیل می‌دهند که گیلان رتبه نخست را در این زمینه بین استان‌های کشور دارا است .

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم، علیرضا محمدی، مدیرکل کمیته امداد گیلان در مراسم اختتامیه طرح غربالگری و بیماریابی مددجویان تحت حمایت و آیین رونمایی از ۶۰ هزار جلد دفترچه بیمه درمانی ولایت در رشت اظهار کرد: کمیته امداد با رویکرد توانمندسازی در ابعاد مختلف فرهنگی و اجتماعی گام برمی‌دارد .

    وی با بیان اینکه نگاه ما این است که خانواده‌های هدف را با ارائه خدمات توانمند کنیم، افزود: گاهی اوقات شرایط برای توانمندسازی خانواده‌ها به جهت بیماری و سالمندی سخت است و گیلان رتبه نخست سالمندی در کشور را دارد و درصد بالایی از مددجویان ما نیز سالمندان هستند .

    وی با بیان اینکه هم اکنون در حوزه بهداشت و درمان ۱۵۰۰ خانوار از مددجویان را بیماران صعب العلاج تشکیل می دهند، تصریح کرد: گیلان رتبه نخست را در این زمینه بین استان‌های کشور دارا است .

    محمدی با اشاره به اینکه ۱۱۱ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد گیلان هستند، گفت: ۹۶۰ خانوار از این مددجویان راخانوار سالمند تشکیل می دهند که از خدمات بهداشتی و درمانی و معیشتی برخوردار هستند .

    مدیرکل کمیته امداد گیلان با اشاره به اینکه نگاه ما این است که هزینه بیماری‌های صعب العلاج نظیر سرطان را کاهش دهیم، اظهار کرد: طرح غربالگری به منظور شناسایی و پیشگیری از بیماری های شایع و صعب العلاج در بین خانواده های تحت حمایت انجام می شود که این طرح طی یکسال گذشته و در دوره اول با شناسایی ۱۲۰۰ نفر از مددجویان مستعد بیماری خاص در چهار گروه سرطانی انجام و به مراکز درمانی معرفی شدند.

    وی افتتاح دفترچه بیمه ولایت برای ۶۰ هزار نفر از مددجویان شهری را از اقدامات مؤثر این نهاد عنوان و خاطرنشان کرد: این دفترچه به‌ عنوان یک برند در کشور مطرح می‌شود و دومین استان پایلوت کشور هستیم که این کار را انجام دادیم .

    محمدی از تعامل خوب دانشگاه علوم پزشکی گیلان در اجرای طرح غربالگری مددجویان قدردانی کرد و گفت: طرح غربالگری با همکاری مشترک کمیته امداد و دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام شد و این طرح برای دوره های بعد و به منظور شناسایی بیماران و افراد مستعد برای سالهای آینده نیز ادامه دارد/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8205

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *