×

مدیر کل هواشناسی گیلان خبر داد: استقرار تنها شناور تحقیقاتی هواشناسی کشور در گیلان

  • کد نوشته: 12809
  • ۱۳۹۵-۱۲-۱۶
  • 218 بازدید
  • ۰
  • مدیر کل هواشناسی گیلان از استقرار تنها شناور هواشناسی کشور در این استان خبر داد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» بهمن کمانگر ظهر امروز در جریان بازدید استاندار گیلان از بخش‌های مختلف پیش‌بینی هواشناسی این استان گزارشی از روند توسعه‌ اداره کل هواشناسی و مراکز تحقیقاتی و پیش‌بینی هواشناسی را ارائه کرد. وی […]

    مدیر کل هواشناسی گیلان خبر داد: استقرار تنها شناور تحقیقاتی هواشناسی کشور در گیلان
  • مدیر کل هواشناسی گیلان از استقرار تنها شناور هواشناسی کشور در این استان خبر داد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» بهمن کمانگر ظهر امروز در جریان بازدید استاندار گیلان از بخش‌های مختلف پیش‌بینی هواشناسی این استان گزارشی از روند توسعه‌ اداره کل هواشناسی و مراکز تحقیقاتی و پیش‌بینی هواشناسی را ارائه کرد.

    وی با بیان اینکه در سه سال گذشته ۱۱ ایستگاه هواشناسی به صورت خودکار عمل می‌کنند، افزود: دو ایستگاه نیز همچنان به صورت قدیمی هستند.

    مدیر کل هواشناسی گیلان عدم آشنایی مدیران با علم هواشناسی را یکی از چالش‌ها در راستای تصمیم‌گیری‌ها دانست و تصریح کرد: این امر اکنون کاهش یافته ضمن اینکه تنها شناور تحقیقاتی هواشناسی در سطح کشور در گیلان استقرار دارد.

    وی درباره راه‌اندازی سامانه تهک «توسعه هواشناسی کاربردی» گفت: این سامانه از سال ۹۳ در گیلان راه‌اندازی شده و با توجه به اینکه ۸۵ درصد خسارات به بخش کشاورزی ناشی از پدیده‌های جوی است، نرم‌افزار خودکارسازی تهک با حمایت استانداری گیلان راه‌اندازی شده و با توجه به اهمیت محصول برنج در سال زراعی جاری برای نخستین بار این سامانه توسط هواشناسی گیلان در این محصول پیاده‌سازی شده است.
    منبع:فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=12809

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *