×

مصاحبه اختصاصی گیل و دیلم با سید محمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان

  • کد نوشته: 7460
  • ۱۳۹۵-۰۹-۱۱
  • 181 بازدید
  • ۰
  • ۱-جناب احمدی لطفا از سوابق خود بگویید: متولد سال ۱۳۴۴ شهرستان فومن هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دولتی که از سوابق قابل ذکر اجرایی : کارشناس نهضت سواد آموزی استان گیلان مدیر اداری مالی فرمانداری رشت معاون اداره کل اداری مالی استانداری گیلان سرپرست اداره کل اداری مالی استانداری گیلان فرماندار شهرستان رودبار و […]

    مصاحبه اختصاصی گیل و دیلم با سید محمد احمدی فرماندار شهرستان لاهیجان
  • ۱-جناب احمدی لطفا از سوابق خود بگویید:

    متولد سال ۱۳۴۴ شهرستان فومن هستم فارغ التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دولتی که از سوابق قابل ذکر اجرایی :
    کارشناس نهضت سواد آموزی استان گیلان
    مدیر اداری مالی فرمانداری رشت
    معاون اداره کل اداری مالی استانداری گیلان
    سرپرست اداره کل اداری مالی استانداری گیلان
    فرماندار شهرستان رودبار و اکنون لاهیجان
    photo_2017-05-02_16-17-37
    ۲-لاهیجان را چگونه می بینید:

    لاهیجان شهریست با قدمت تاریخی درخشان و پتانسیلهای اقتصادی،کشاورزی،توریستی و….. بسیار بالا،که با بهره گیری از ظرفیتهای بالقوه در حوزه شهری و روستایی و کمک از استعدادهای بی بدیل مردم تحصیلکرده و با فرهنگ ،علی الخصوص جوانان جزو شهرستانهای نمونه کشور از لحاظ گردشگری و اقتصادی باشد.اصلی ترین قابلیت شهرستان مساله جذب توریست است که قطعا با برنامه ریزی صحیح در حوزه گردشگری و بازآفرینی محلات و مناطق تاریخی می توان از این حوزه استفاده بسیاری نمود و با گسترش بازارچه های محلی و صنایع دستی زمینه رونق اقتصاد مردم را فراهم کرد،همچنین روستاهای لاهیجان نیز دارای پتانسیل گردشگری بالایی می باشند و شهریست که از موهبت جنگل و دریا به صورت همزمان برخوردار است و با تقویت بعد گردشگری با کمک دستگاه های ذیربط و حمایت و همراهی مردم شهرستان می توان تک تک روستاهای لاهیجان را تبدیل به یک روستای گردشگری نمود اما این امر نیازمند تعامل بالا و پیگیری مداوم از طریق دهیاران و شوراها می باشد و مهمتر از همه زیرساخت هاست که باید انجام شود.
    همچنین با توجه به پتانسیلهای لاهیجان جذب سرمایه گذاران خصوصی در این شهرستان بسیار مهم بوده و می تواند در آینده شهرستان تاثیرگذار باشد زیرا مسلما گردشگران علاوه بر استفاده از موهبتهای طبیعی،از مراکز خرید،مجتمع های تفریحی،سالنهای سینما و تئاتر،سالنهای ورزشی چند منظوره،پارکهای آبی و جنگلی و…. نیز استقبال خواهند نمود و زمینه ارتقای وضعیت اقتصادی مردم نیز فراهم خواهد شد.لاهیجان با حدود ۲۴ هزار هکتار سطح زیر کشت برنج و ۵ هزار هکتار باغات چای پتانسیل بالایی را نیز در زمینه کشاورزی دارد و قابلیتهای صنعتی شهرستان نیز با وجود کارخانجاتی نظیر نوشین،نادری و…..که به صادرات محصولات خود مبادرت می نمایند بسیار بالاست،که بایستی با تشکیل کارگروه های تخصصی از تجارب این کارخانجات به جهت کمک به سایر واحد های صنعتی بهره گرفت.

    ۳-مهمترین برنامه های جنابعالی برای توسعه شهرستان چیست?

    ۱- پیگیری اجرای پروژه بام سبز به دریا
    ۲-پیگیری اجرای پروژه مجتمع فرهنگی و هنری
    ۳- پیگیری اجرای پروژه سالن تختی
    ۴- پیگیری اجرای طرح های گردشگری در مناطق روستایی با احداث رستوران های طبخ غذاهای محلی،عرضه محصولات محلی،عرضه صنایع دستی،احداث گلخانه و…. با کمک روستاییان
    ۵-پیگیری پروژه احداث تقاطع غیر هم سطح میدان گیل
    ۶-پیگیری تملک خانه های تاریخی لاهیجان به منظور اجرای برنامه های فرهنگی و…
    ۷-پیگیری اجرای پروژه بیمارستان های میلاد و پیروز
    ۸-پیگیری اجرای برنامه ها و همایشهای ورزشی،فرهنگی،آموزشی گسترده در سطح شهرستان یا همکاری نخبگان لاهیجانی و دستگاه های ذیربط
    ۹-پیگیری و احیای مراسم و برنامه های محلی و سنتی در قالب مسابقات فرهنگی و….بین روستاها توسط بخشداران و…..

    ۴-توانمندی های شهرستان لاهیجان را در چه زمینه هایی می دانید?

    همه ما می دانیم که شهرستان لاهیجان دارای ظرفیت های بالقوه و بالفعل در کشاورزی،گردشگری،صنعت و خدمات ،توسعه دریا محوری ،ترانزیت و منطقه ویژه اقتصادیست.همه موارد ذکر شده به عنوان اولویت های توسعه استان در سند چشم انداز ۱۴۱۴ لحاظ شده است.
    هدف اصلی ما توانمند کردن شهرستان و تنوع سبد درآمدی خانوارهاست،بسته های سرمایه گذاری برای مشارکت بخش خصوصی و سرمایه گذاران خارجی تهیه و در دستور کار دولت است.با عنایت به پتانسیل های مختلف شهرستان چه از نظر نیروی انسانی متخصص و چه از نظر موقعیت جغرافیایی و همچنین پتانسیل های مختلف طبیعی و اقلیمی،می توانیم جایگاه بهتر و مناسب تری را برای لاهیجان رقم بزنیم.برای رفع معضلات و تسریع در کارها در کنار کمیته برنامه ریزی ،ضمن رصد و نظارت بر جزییات ،پیگیری توسعه طرح ها و تطبیق آن با اهداف پیش بینی شده مورد نظر است. گزارش فصلی خود را در اختیاراستاندار محترم قرار می دهیم.بی شک تشکیل این کارگروه تخصصی رمز توسعه استان گیلان خواهد بود.
    img_20161128_170829

    ۵- با توجه به تاکید مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی ،دورنمای توسعه شهرستان را چگونه می بینید?

    با عنایت به تدبیر مقام معظم رهبری،در نامگذاری سال ۹۵ به عنوان سال اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل باید شاهد و منتظر جهش در دستیابی به اهداف توسعه باشیم.نیاز است علاوه بر برنامه ریزی هدف گذاری برای رونق اقتصادی که خود تاثیرگذار و متاثر بر تمامی جنبه های توسعه کشور می باشد داشته باشیم. و مهمتر آنکه از شعارگرایی،پا را فراتر نهاده و به جنبه های اقدام و عمل جهادی ورود کرده تا از ثمره این تلاش،مردم که دل به این نظام بسته اند،بهره مند شوند.رکن اصلی توسعه در تمامی کشورها بر پایه مشارکت و پذیرش مردمی است،دولتها موظفند علاوه بر ایجاد فضای مناسب چه از نظر سخت افزاری و نرم افزاری با ریل گذاری صحیح در این مسیر زمینه تحقق اهداف توسعه را فراهم نمایند.

    ۶- در این مدت که سکان فرمانداری لاهیجان را بر عهده گرفته اید چه کارهایی را انجام داده اید?

    مهمترین اموراتی که با تلاش و همت دولتمردان در شهرستان انجام شده به شرح ذیل می باشد:

    -اجرای ۹۴۲۳۹ متر شبکه گاز به ۲۵ روستا با هزینه بالغ بر ۷۸۴۰۰۰۰۰۰۰۰ ریال

    -نصب تعداد ۱۴۷۲ انشعاب گاز (علمک) در روستاهای فوق و ۱۶۶ علمک متفرقه در سطح شهرستان جمعا به تعداد ۳۳۹۴ علمک

    -نصب تعداد ۲۹۵۱ کنتور در شهرستان

    -اورهال TBS و ۱۰ ایستگاه CGS در جهت پایداری گاز در خطوط تغذیه و شبکه دو ایستگاه کامل گردید.

    -هدایت آبهای سطحی بازکیاگوراب-دیزبن و لاهیجان-سیاهکل:۲۰۰۰۰ متر

    -پاکسازی حاشیه راه بازکیاگوراب-دیزبن: ۴۰ متر مکعب

    -لکه گیری آسفالت: ۸۶۰ متر مربع

    -ترمیم نقاط رانشی: ۳۶۰ متر مکعب

    -نصب علائم: ۱۴۸ عدد

    -آسفالت: ۱۱/۳ کیلومتر

    -تغییر کاربری: کل پرونده ارجاع به کمیسیون: ۳۰۰ مورد،موافقت ۱۱۰ مورد و مخالفت ۱۹۰ مورد

    -تعداد ۵۸ فقره وام مقاوم سازی به بانک رفاه اختصاص داده شد که تماما معرفی و در حال جذب می باشد.

    -تعداد ۹۰ فقره وام مقاوم سازی به بانک تجارت اختصاص داده شده که تماما معرفی و در حال جذب می باشد.

    -مبلغ ۱۱ میلیارد ریال اعتبار حوادث در بانک صادرات و ۶ میلیارد ریال اعتبار حوادث در بانک ملت تخصیص داده شده که متقاضیان در حال معرفی و جذب می باشند.

    -برگزاری برنامه های فرهنگی نظیر تشییع و تدفین سه شهید گمنام دفاع مقدس در شهرستان که فرهنگ ایثار و شهادت را رنگ و بویی تازه بخشید.

    -حضور و سخنرانی در مراسمات ملی مذهبی

    -حمایت از برگزاری مراسمات فرهنگی و هنری(جشنواره تئاتر خیابانی شهروند،روز لاهیجان،مسابقه محلات و…)

    -دیدار ماهانه با خانواده های معزز شهدا و ایثارگر

    -بهره برداری از پارک دانشجو و باغ نارنج

    -حدود ۸۵۰۰۰ متر مربع روکش آسفالت

    -حدود ۲۵۰۰۰ متر مربع پیاده رو سازی

    -لوله گذاری به طول ۸۰ کیلومتر

    -راه اندازی یک مورد ایستگاه پمپاژ و نصب مخزن فلزی در بندبن بالا

    -احداث دو باب مخزن بتنی مینی ۵۰ متر مکعبی در دیزبن

    -خرید و نصب الکتروپمپ

    -لایروبی و پمپاژ دو دهنه چاه

    -در ادامه لوله گذاری سال ۹۴ لوله گذاری بطول ۵۷ کیلومتر در روستاهای ناصرکیاده بالا و پایین،نوشر،دهبنه،کچلام و بالارودپشت ،خط انتقال بطول ۱۵ کیلومتر،۲۱ کیلومتر مجتمع سرچشمه ، ۳ کیلومتر لوله گذاری در روستای ماضی کله و کوره بر در دست اجرا می باشد (حدودا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی)

    -پرداخت تسهیلات به شالیکوبی ها به تعداد ۴۰ نفر در خصوص اصلاح ساختار

    -ساخت دیوار حفاظتی ایستگاه پمپاژ بیجاربنه لفمجان با اعتبار ۶۵۰ میلیون ریال

    -تجهیز ایستگاه پمپاژ آهندان با اعتبار ۳۴۰ میلیون تومان

    -معرفی ۹۷ نفر به بانک کشاورزی جهت استفاده از تسهیلات بانکی کلا به مبلغ ۲۲۹۳۳ میلیون ریال

    -اجرای طرح افزایش ضریب خوداتکایی برنج ۱۵۰۰ هکتار

    -اجرای طرح تغذیه گیاهی ۲۰ هکتار

    -کنترل بیولوژیک کرم ساقه خوار برنج در سطح ۲۳۷۳ هکتار با کمک بخش خصوصی

    -طرح مبارزه با آفتاب نباتی : ۴۸۰ هکتار

    -اجرای پروژه شبکه ۲۰ کیلوولت ناحیه صنعتی تموشل با اعتباری به مبلغ ۱۹۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی گیلان

    -ارتقای سطح کیفیت پساب تصفیه خانه فاضلاب صنعتی شهرک صنعتی توستان، کلیه تجهیزات تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر ۱۰۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان نوسازی گردید.

    -ایجاد کانال بتنی انتقال پساب در روستای توستان با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت شهرک های صنعتی استان گیلان

    -اجرای عملیات تعمیر و نگهداری بیش از ۱۲ کیلومتر شبکه فشار قوی و ۱۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف

    -برنامه ریزی و اجرای عملیات اصلاح بیش از ۵ کیلومتر شبکه های روستایی جهت رفع ضعف و نوسان برق مشترکین

    -برنامه ریزی و اجرای عملیات احداث ۱۲ دستگاه پست هوایی جدید جهت رفع ضعف و نوسان برق در نقاط مختلف حوزه های شهری و روستایی

    -برنامه ریزی و اجرای عملیات تعویض و افزایش قدرت ۱۲ دستگاه پست هوایی جهت رفع ضعف و نوسان برق مشترکین در حوزه های مختلف شهری و روستایی

    در شهر لاهیجان حدود ۱۶۰ کیلومتر شبکه فاضلاب سنتی موجود بوده و از مجموع ۱۵۴ کیلومتر شبکه فاضلاب بهداشتی ،حدود ۴۳ کیلومتر آن اجرا گردیده که کار اصلاح بخشهای فرسوده و قدیمی شبکه به طول ۲۵۳ متر در نقاط مختلف شهر انجام شد در زمینه نگهداری شبکه فاضلاب نیز لایروبی شبکه در مسیرهای مختلف مجموعا به طول ۱۴ کیلومتر صورت پذیرفت.

    ۷-جناب فرماندار در مورد تعامل با نماینده لاهیجان با توجه به حواشی پیش آمده در روز معارفه و پس از آن ، بعد از گذشت چند ماه چه نظری دارید?

    این دولت،دولت تعامل و تدبیر و اعتدال است و با عهد و پیمانی که با مردم بسته، متعهد و پایبند است.

    نمایندگان مجلس هم منتخب مردمند و احترام به رای و خواست مردم از شعارهای اصلی دولت تدبیر و امید است.

    انتخابات شور و نشاطی در جامعه ایجاد کرد و زمینه ساز حضوری حماسه ساز شد اکنون پس از گذشت ۸ ماه از انتخابات مجلس شورای اسلامی نماینده ملت و دولت برای عمران و آبادانی شهرستان باید همدلی را به ارمغان بیاورند و انشاالله نماینده محترم هم ضمن حضور در نشست های تخصصی برنامه ریزی شهرستان ، پیگیر اعتبارات پروژه های نیمه تمامی را که بطور مستقیم در اشتغال و توسعه شهرستان اثر دارد خواهند شد.

    حوزه نفوذ و عمل فرماندار ، از نظر دسترسی به منابع مالی در حدود شهرستانی و استانی است و اگر بخواهد از طریق دولتی و ارتباطات ورود کند در بعد ملی ، باید با واسطه استاندار محترم باشد و این نماینده است که با توجه به اختیارات قانونی و نظارتی اش مسئول پیگیری امور شهرستان در کشور خواهد بود.

    و با توجه به جایگاهی که کشورمان ایران اسلامی ، با تدبیر رهبر معظم انقلاب و به برکت خون شهدا و اقتدار دفاعی در منطقه پیدا کرده است می بایست رشد اقتصادی ،توان دفاعی ، صنعتی و تولیدی خود را با وحدت قوه مقننه و مجریه و پشتیبانی قوه قضاییه ( براساس قانون ) افزایش دهیم.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=7460

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *