خانهاجتماعیمعاون وزیر راه...

معاون وزیر راه خبر داد؛ هزینه ساخت راه آهن رشت-آستارا؛ ۲۰ هزار میلیارد تومان

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه راه آهن رشت-آستارا با احتساب هزینه‌های تملک اراضی حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان برآورد می شود.

به گزارش گیل و دیلم به نقل از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، خیرالله خادمی در جلسه جمع بندی راهکارهای تسریع عملیات اجرایی راه آهن رشت- آستارا با حضور نمایندگان شرکت مهندسین مشاور و پیمانکار این ابر پروژه ریلی گفت: با توجه به دستور وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تسریع در عملیات اجرایی راه آهن رشت- آستارا به عنوان قطعه پایانی کریدور ریلی شمال- جنوب کشور و حلقه واسط کل شبکه راه آهن ایران به کشورهای حوزه قفقاز، روسیه و در نهایت اروپا است که نه تنها بخش مهمی از شبکه ریلی داخلی کشور که نیاز بین المللی است.

وی مهمترین علت برگزاری این نشست را بررسی راهکارهای موجود در تسریع عملیات اجرایی و جمع بندی فنی این پروژه عنوان و اظهار کرد: به منظور تکمیل هر چه سریع‌تر راه آهن رشت- آستارا باید راهکارهای استملاک اراضی طرح که نیازمند اعتبار هنگفتی است بررسی شود تا تملک اراضی مسیر پروژه به ویژه در زمین‌های زراعی و مسکونی در تعامل کامل با مردم صورت گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در خصوص راه آهن رشت- آستارا و تاکید وزیر راه و شهرسازی مبنی بر تکمیل هرچه سریع‌تر این پروژه اعلام کرد: به منظور اتمام این ابر پروژه راه آهن کشور که از نظر عملیات ریلی و اعتبار مورد نیاز در نوع خود مثال زدنی است نیازمند بهره مندی از روش‌های نوین و فناوری‌های روز دنیا هستیم و در حوزه طراحی، مهندسی و تملک اراضی با روش‌های نوین امکان تکمیل عملیات اجرایی این طرح در کوتاه‌ترین زمان ممکن میسر می‌شود.

وی ادامه داد: لازم است در خصوص تجهیز کارگاه‌های مورد نیاز و ساخت بخشی از ابنیه فنی نظیر تعداد و طول پل‌ها و نحوه اجرای آنها با روش‌های مهندسی نوین و به روز دنیا تصمیماتی اتخاذ شود و لازم است در اولین فرصت نسبت به بررسی و نحوه اجرای راهکارها اقدام شود.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در خصوص مزایای بهره برداری از راه آهن رشت- آستارا توضیح داد و بیان داشت: با بهره برداری از این مسیر ریلی انتقال بار از مبدأ هلسینکی فندلاند تا بنادر جنوبی کشور بیش از ۲۰ روز کاهش پیدا می‌کند و این اقدام با توجه به موقعیت خاص ژئوپلیتیکی ایران درآمد ارزی بالایی برای کشور به همراه دارد.

گفتنی است، در حال حاضر عملیات زیرسازی ۱۰ کیلومتر ابتدایی پروژه از مبدا رشت تکمیل شده است و آماده عملیات ریل گذاری است. زیرسازی ۱۱.۵ کیلومتر انتهایی از شهرستان آستارا نیز آغاز شده است. اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه به ارزش روز معادل ۱۸۰ هزار میلیارد ریال و با احتساب هزینه‌های تملک اراضی حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال برآورد می‌شود.

Get notified whenever we post something new!

spot_img

Create a website from scratch

Just drag and drop elements in a page to get started with Newspaper Theme.

Continue reading

رشیدی کوچی، نماینده مجلس: اساسا طرح و کمیسیونی به نام صیانت در مجلس وجود ندارد / برخی از همکاران باید پاسخ دهند که چرا...

یک عضو کمیسیون مشترک صیانت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا جایی که بنده و سایر همکارانم در جریان هستیم اساسا طرح یا کمیسیون ویژه‌ای تحت عنوان صیانت در مجلس وجود نداشته و برخی از همکاران باید پاسخ...

ترقی، عضو ارشد حزب موتلفه : تنها ۲ درصد مردم با اینترنت کار می‌کنند؛ فقط برای این ۲ درصد، اینترنت را به مساله اصلی...

یک چهره سیاسی اصولگرا اظهار کرد: در حال حاضر فقط ۲ درصد از مردم با اینترنت کار می‌کنند، تمام اقتصاد کشور از طریق اینترنت انجام نمی‌شود و ۹۸ درصد در جای دیگری است. فقط برای ۲ درصد به مساله...

بستری ۱۲ بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته در گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های گیلان به ۲۷ نفر رسیده است. به گزارش گیل و دیلم ، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت: با بستری ۱۲ شهروند گیلانی مبتلا به کرونا در...

Enjoy exclusive access to all of our content

Get an online subscription and you can unlock any article you come across.