×

مناطقی که استعداد گردشگری دارند، محرومیت‌زدایی شوند/ لزوم استفاده از بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری

  • کد نوشته: 4246
  • ۱۳۹۵-۰۴-۲۳
  • 148 بازدید
  • ۰
  • سرویس فرهنگی سخنگوی فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه اگرچه بودجه برای اجرای پروژه‌های گردشگری اختصاص می‌یابد اما پروژه‌ها نیمه تمام باقی می‌ماند، نقش بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری را غیرقابل انکار دانست. ذبیح‌الله نیکفربا انتقاد از نامناسب بودن‌ زیرساخت‌های گردشگری، گفت: اگرچه بودجه برای اجرای پروژه‌های گردشگری اختصاص می‌یابد اما […]

    مناطقی که استعداد گردشگری دارند، محرومیت‌زدایی شوند/ لزوم استفاده از بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌های گردشگری
  • سرویس فرهنگی سخنگوی فراکسیون صنایع دستی و گردشگری مجلس با اشاره به اینکه اگرچه بودجه برای اجرای پروژه‌های گردشگری اختصاص می‌یابد اما پروژه‌ها نیمه تمام باقی می‌ماند، نقش بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری را غیرقابل انکار دانست.

    ذبیح‌الله نیکفربا انتقاد از نامناسب بودن‌ زیرساخت‌های گردشگری، گفت: اگرچه بودجه برای اجرای پروژه‌های گردشگری اختصاص می‌یابد اما متأسفانه کافی نیست و باعث می‌شود پروژه‌ها نیمه تمام باقی مانده و سرمایه‌ها هدر ‌رود.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملکرد دستگاه‌های مسئول در حوزه گردشگری مانند سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مطلوب نیست، اظهار کرد: متأسفانه پیگیری نمی‌شود که آیا سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در عرصه گردشگری به نتیجه رسیده یا خیر؛ و اگر نتیجه‌ای حاصل نشده به چه دلیلی بوده است.

    وی با اشاره به اینکه وضعیت کنونی حوزه گردشگری در حد انتظار نیست و مسئولان و متخصصان باید تدبیر مناسبی بیاندیشند، افزود: در اجرای قانون مشکل داریم و این موضوع جای تأسف دارد زیرا برای دیگران موانع درست می‌کنیم و دسترسی به خدمات و امکانات را تسهیل نمی‌کنیم.

    نیکفر ضمن تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی و دولت باید موانع را برطرف کنند تا با فراهم شدن زیرساخت‌های عرصه گردشگری مردم و گردشگران خارجی به آسایش و رفاه در مناطق توریستی دست یابند، تصریح کرد: نهادهای مسئول باید در مورد عملکرد خود پاسخگو باشند.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقش بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌های گردشگری غیرقابل انکار است، ادامه داد: بر اساس قانون باید از بخش خصوصی حمایت‌های لازم انجام شود تا بتوان شاهد رونق در عرصه‌های مختلف خصوصا گردشگری باشیم.

    سخنگوی فراکسیون «میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد» ضمن یادآوری محورهای کاری فراکسیون مذکور، خاطرنشان کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری مبنی بر “اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل”، در این فراکسیون سعی خواهد شد تا از مناطقی که استعداد توسعه زیرساخت‌های گردشگری دارند، محرومیت‌زدایی شود.

    منبع: خبرگزاری خانه ملت

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4246

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *