×

ناصر مسعودی: ۵۰ سال عمر خود را صرف فرهنگ گیلان کردم

  • کد نوشته: 13656
  • ۱۳۹۵-۱۲-۲۸
  • 160 بازدید
  • ۰
  • ترانه‌سرای گیلانی با ابراز علاقه‌مندی شدید خود نسبت به گیلان و ایران گفت: ۵۰ سال عمر خود را صرف فرهنگ ایران و گیلان کردم. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، ناصر مسعودی شامگاه پنجشنبه در دیدار با شورای معاونان صدا و سیمای مرکز گیلان با ابراز علاقه‌مندی شدید خود نسبت به ایران و گیلان […]

    ناصر مسعودی: ۵۰ سال عمر خود را صرف فرهنگ گیلان کردم
  • ترانه‌سرای گیلانی با ابراز علاقه‌مندی شدید خود نسبت به گیلان و ایران گفت: ۵۰ سال عمر خود را صرف فرهنگ ایران و گیلان کردم.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم»، ناصر مسعودی شامگاه پنجشنبه در دیدار با شورای معاونان صدا و سیمای مرکز گیلان با ابراز علاقه‌مندی شدید خود نسبت به ایران و گیلان اظهار کرد: بیش از ۵۰ سال عمر خود را صرف فرهنگ ایران و گیلان کردم.

    وی گیلان را زادگاه و شهر خود عنوان کرد و گفت: هنوز با تمام وجود خود را خدمتگزار فرهنگ پر آوازه کشور و گیلان می‌دانم، تا آنجا که لازم بود در زمینه فرهنگ کشور و استان تلاش کردم و اکنون نوبت جوان‌هاست که در این عرصه ورود کنند.

    مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در دیدار مذکور بیان کرد: گیلان دارای هنرمندان متعهدی بوده که دل آنها برای فرهنگ و هنر ایران می‌تپد و ناصر مسعودی جایگاه ویژه‌ای بین خانواده‌ها دارد.

    حسن ظهیری، ناصر مسعودی را از ذخایر موسیقی ایران و فرهنگ بومی گیلان خواند و بیان کرد: سال‌های بسیاری مسعودی عمر خود را صرف فرهنگ بومی محلی گیلان و زنده نگه‌داشتن گویش گیلکی کرده است.

    به گزارش گیل و دیلم، ناصر مسعودی در سال ۱۳۱۴ در رشت متولد شد و در سال ۱۳۳۶ با افتتاح رادیو گیلان جزو نخستین خوانندگانی بود که در این رادیو برنامه اجرا کرد و تا سال ۱۳۳۸ کنسرت‌هایی در مدارس و مراکز فرهنگی و هنری دیگر اجرا کرد و «بنفشه گول» یکی از اولین ترانه‌های محلی این خواننده شهیر گیلانی و ایرانی است.
    منبع:فارس

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=13656

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *