×

نیکفر: لزوم نظارت کافی و عدم بهره‌برداری اداری در بناهای تاریخی/بخش خصوصی در اولویت واگذاری‌ها باشد

  • کد نوشته: 5079
  • ۱۳۹۵-۰۵-۲۸
  • 99 بازدید
  • ۰
  • سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌وگردشگری مجلس ضمن تاکید بر لزوم نظارت کافی در واگذاری بناهای تاریخی به بخش‌خصوصی و عدم بهره‌برداری اداری از این اماکن، گفت: سازمان میراث فرهنگی “بخش خصوصی داخلی” را در واگذاری‌ها اولویت قرار دهد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ذبیح الله نیکفر با اشاره به اینکه با واگذاری بناهای […]

    نیکفر: لزوم نظارت کافی و عدم بهره‌برداری اداری در بناهای تاریخی/بخش خصوصی در اولویت واگذاری‌ها باشد
  • سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی ‌وگردشگری مجلس ضمن تاکید بر لزوم نظارت کافی در واگذاری بناهای تاریخی به بخش‌خصوصی و عدم بهره‌برداری اداری از این اماکن، گفت: سازمان میراث فرهنگی “بخش خصوصی داخلی” را در واگذاری‌ها اولویت قرار دهد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ذبیح الله نیکفر با اشاره به اینکه با واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی می‌توان از ظرفیت موجود در این بخش در راستای مرمت و احیای اماکن تاریخی بهره برد، گفت: البته واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوصی، تیغ دولبه است که گاهی می‌تواند موجب تخریب بنا و آثار تاریخی شود؛ از این رو مسئولان این سازمان باید در واگذاری‌ها به بخش خصوصی دقت و نظارت ویژه‌ای داشته و این اقدام کاملا در چارچوب قانون انجام شود.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اجرای این طرح امکان واگذاری اماکن تاریخی به بخش خصوصی داخلی و خارجی وجود دارد، ادامه داد: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در واگذاری‌ها، بخش خصوصی داخلی را در اولویت قرار دهد.

    وی با انتقاد از وجود برخی کاربری‌های اداری در فضاهای تاریخی، تصریح کرد: به هیچ عنوان نباید از بناهای تاریخی بهره‌برداری اداری شود؛ از این رو سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باید نسبت به رفع این مشکل و بازپس‌گیری اماکنی که مورد بهره‌برداری اداری می‌شود سریعا اقدام کند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه برخی از آثار تاریخی شناخته شده به دلیل کمبود بودجه و عدم ترمیم و مرمت، قابل بازدید و استفاده برای عموم مردم نیستند، افزود: می‌توان با مرمت و احیای مجدد چنین بناهایی فضای مناسبی برای آشنایی بیشتر مردم و گردشگران خارجی با تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی فراهم کرد.

    سخنگوی فراکسیون میراث فرهنگی، گردشگری، صنایع دستی و مناطق آزاد مجلس شورای اسلامی اجرای صحیح طرح واگذاری بناهای تاریخی به بخش خصوصی را فرصتی برای کاهش هزینه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه نگهداری و مرمت بناهای تاریخی دانست و گفت: با احیای مجدد این بناها و تغییر کاربری درست می‌توان زمینه اشتغال بسیاری از افراد جامعه را فراهم کرد.

    منبع: خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5079

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *