×

هشدار حضرت آقا در مورد دستکاری در آمارها

  • کد نوشته: 5606
  • ۱۳۹۵-۰۶-۲۳
  • 83 بازدید
  • ۰
  • حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران اختلاف در آمار مراکز مختلف آماری در این کشور را “بلایی بزرگ” توصیف کرد و گفت که دستکاری در آمار “گناهی کبیره” است. حضرت آیت الله خامنه ای امروز سه شنبه ۲۳ شهریور در دیدار با مدیران مرکز آمار ایران و مسئولان سرشماری در این کشور گفت: “گاهی مراکز […]

    هشدار حضرت آقا در مورد دستکاری در آمارها
  • حضرت آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر ایران اختلاف در آمار مراکز مختلف آماری در این کشور را “بلایی بزرگ” توصیف کرد و گفت که دستکاری در آمار “گناهی کبیره” است.

    حضرت آیت الله خامنه ای امروز سه شنبه ۲۳ شهریور در دیدار با مدیران مرکز آمار ایران و مسئولان سرشماری در این کشور گفت: “گاهی مراکز مختلف در مورد نرخ بیکاری، نرخ تورم یا رشد اقتصادی آمارهای متفاوتی بیان می کنند که این مسئله موجب ایجاد بی اعتمادی در مردم می شود.”

    او از اینکه دولت ها آمارهای ارائه شده از سوی دولت های قبل از خود را نادرست می خوانند انتقاد کرد و گفت: “باید منشأ این دوگانگی ها مشخص شود. یعنی یا در آن دوره در بیان آمارها اشکالی وجود داشته است یا در دوره پس از آن. در هر صورت دستکاری در آمارها که در معرض قضاوت مردم نیز قرار دارد، گناهی کبیره است”.

    رهبر ایران از وضعیت آمارگیری در کشور انتقاد کرد و گفت که مسئولان از “حقایق و آمارهای واقعی در بعضی بخش ها” مطلع نیستند.

    اخیرا مرکز پژوهش‌های مجلس ایران رشد اقتصادی سال گذشته را منفی چهار دهم درصد اعلام کرد، در حالی که مرکز آمار این نرخ را مثبت یک درصد اعلام کرده بود.

    از طرف دیگر بانک مرکزی ایران در یک سال و نیم گذشته از اعلام رسمی آمار تولید ناخالص ملی خودداری کرده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5606

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *