×

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : تلفیق کشاورزی و گردشگری گیلان با آی.تی تحول آفرین است

  • کد نوشته: 8975
  • ۱۳۹۵-۱۰-۱۷
  • 124 بازدید
  • ۰
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تلفیق کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و… با آی.تی و برنامه های نرم افزاری را تحول آفرین دانست که علاوه بر معرفی بیش از پیش توانایی های گیلان در کشور و دنیا، باعث ایجاد شغل های جدید می شود. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمود واعظی در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل […]

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات : تلفیق کشاورزی و گردشگری گیلان با آی.تی تحول آفرین است
  • وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تلفیق کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و… با آی.تی و برنامه های نرم افزاری را تحول آفرین دانست که علاوه بر معرفی بیش از پیش توانایی های گیلان در کشور و دنیا، باعث ایجاد شغل های جدید می شود.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم محمود واعظی در جلسه مشترک ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، با ابراز خرسندی از اقدامات امیدوارکننده مدیران در گیلان، اظهار کرد: استان گیلان از همه مواهب خدادادی برخوردار است لذا از مردم و مسئولان انتظار می رود که این استان را آباد کنند.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اقتصاد مقاومتی را تنها نسخه علاج اقتصاد بیمار ایران دانست و افزود: وضعیت اقتصاد ایران مربوط به دولت فعلی و دولت های گذشته ندارد، زیرا اقتصاد ایران با ورود نفت قبل و بعد از انقلاب به گونه ای شکل گرفت که نوآوری در بخش های مختلف کمتر و اتکا به نفت بیشتر شد.

    وی با اشاره به تاثیرپذیری اقتصاد ایران از نوسانات قیمت نفت، تصریح کرد: روح حاکم بر اقتصاد مقاومتی این است که ما بتوانیم در داخل کشور اقتصادی را ایجاد کنیم که وابسته به نفت به عنوان تنها مولفه توسعه اقتصادی نباشد لذا باید این فرهنگ سازی در بین اقتصاددانان، تولیدکنندگان و کارآفرینان نهادیه شود که اقتصاد ایران بدون نفت نیز می تواند به راه خودش برای توسعه کشور و رفاه مردم ادامه داد.

    واعظی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی جزو سیاست های اختلاف ناپذیر است، گفت: دولت تدبیر و امید در اولین جلسه پس از ابلاغ سیاست های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری به این مهم پرداخت و بدون برخورد تشریفاتی و تبلیغاتی این ۲۴ بند را جزو اصول و سیاست های کلان اقتصادی قرار داد و تاکنون برمبنای همین اصول حرکت کرده است.

    وی عملکرد مدیران استانی در حوزه اقتصاد مقاومتی را افتخار دولت دانست و عنوان کرد: برخی از کشورها از عنوان «اقتصاد مقاومتی» تعبیر به قطع رابطه با دنیا کردند، اما پس از بررسی محورهای ۲۴ گانه، دریافتند که اقتصاد مقاومتی همه مولفه های یک اقتصاد خوب در دنیای امروز را داراست، زیرا به مسئله درون زایی در کنار برون گرایی توجه می کند.

    وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دانش بنیانی، مردمی بودن و عدالت محوری را از دیگر اصول اقتصاد مقاومتی دانست و متذکر شد: امروز بازارهای صادراتی به روی تجار ایرانی باز شده است و قیمت و میزان فروش نفت افزایش پیدا کرده است؛ به طوری که برای نخستین بار معدل فروش نفت ایران به ۲ میلیون و ۹۵۰ هزار بشکه نفت در آذر ۹۵ رسید.

    واعظی ارتقای شاخص ها در بخش صنعت، کشاورزی و اقتصاد در کنار کنترل تورم طی ۶ ماهه نخست سال را نویدبخش رونق اقتصادی دانست و اضافه کرد: آمار نشان دهنده حرکت به سمت رونق است، اما ترجمه آمار و ایجاد شوق در سفره مردم نیاز به زمان دارد.

    وی با اشاره به اعتقاد دولت مبنی بر شفافیت در عملکرد و قانونمندی در تصمیمات، خاطرنشان کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری قرار داریم و لذا عده ای به دنبال نشانه گرفتن نقاط قوت دولت هستند و امروز بیش از همه به برجام حمله می کنند؛ در حالی که برجام تنها بستر فعل و انفعالات ماست.

    وزیر ارتباطات برداشته شدن تحریم ها، باز شدن بازارهای بین المللی و قدرت مانور تجار و بخش خصوصی را از جمله دستاوردهای برجام دانست و متذکر شد: امروز صادرات غیر نفتی ما بر واردات پیشی گرفته و این مهم در بستر برجام محقق شده است. همچنین هزینه خرید ۲۰۰ فروند هواپیما از سود کارکرد آنها پرداخت خواهد شد که نشان دهنده اعتماد جهانی به ایران است.

    وی از همه مدیران استانی خواست ضمن دفاع از عملکرد دولت، آن را به اطلاع مردم برسانند و تصریح کرد: باید مردم را به آینده امیدوار کنیم تا به توسعه برسیم. آینده کشور و نظام مربوط به این دولت و آن دولت نیست و لذا نباید اجازه دهیم مسائل گروهی و جناحی دستاوردهای بزرگ ملت را خدشه دار کند.

    واعظی با بیان اینکه در اقتصاد مقاومتی به اصل دانش بنیانی کمتر پرداخته شده است، عنوان کرد: در حال حاضر تمام برنامه ریزی های ما روی داشته های سنتی اعم از گردشگری، کشاورزی، صنعت، معدن و… تمرکز دارد؛ در حالی که در اقتصاد مقاومتی باید توجه ویژه ای به موضوع دانش بنیان بودن و استفاده از نیروی انسانی با استعداد داشته باشیم. در گذشته شرکت های بزرگ دنیا صاحب منابع بودند، اما امروز بزرگترین شرکت ها بدون منابع و براساس برنامه های نرم افزاری کسب درآمد می کنند.

    وی با بیان اینکه شرکت های آی.تی حرف اول را در دنیا می زنند، گفت: استان گیلان دانشگاه خوب و فارغ التحصیلان نخبه در حوزه آی.تی دارد و بسیاری از مدیران استان در سطح ملی فعال هستند لذا تلفیق کشاورزی، گردشگری، صنایع دستی و… با آی.تی و برنامه های نرم افزاری تحول آفرین است و علاوه بر معرفی بیش از پیش توانایی های گیلان در کشور و دنیا، باعث ایجاد شغل های جدید می شود/ایسنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=8975

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *