×

پایان اولین همایش ملی سالمندی در گیلان

  • کد نوشته: 7255
  • ۱۳۹۵-۰۸-۲۱
  • 73 بازدید
  • ۰
  • رئیس اولین همایش ملی سالمندی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: توجه به اقدامات پیشگیری و درمانی توانبخشی و فیزیوتراپی، تبیین ضرورت تاسیس دانشکده توانبخشی در گیلان و معرفی بیشتر رشته های توانبخشی از اهداف برگزاری این همایش بوده است. شاهرخ یوسف زاده چابک افزود: از حدود ۳۰۰ مقاله رسیده […]

    پایان اولین همایش ملی سالمندی در گیلان
  • رئیس اولین همایش ملی سالمندی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: توجه به اقدامات پیشگیری و درمانی توانبخشی و فیزیوتراپی، تبیین ضرورت تاسیس دانشکده توانبخشی در گیلان و معرفی بیشتر رشته های توانبخشی از اهداف برگزاری این همایش بوده است.
    شاهرخ یوسف زاده چابک افزود: از حدود ۳۰۰ مقاله رسیده به دبیرخانه اولین همایش ملی سالمندی در گیلان توسط پژوهشگران بهداشت و درمان کشور، یکصد و ۱۰ مقاله انتخاب و به صورت پوستر و سخنرانی در این همایش ارائه شد.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان اظهار کرد: توانبخشی اختلالات عصبی در سالمندی، توانبخشی عضلانی اسکلتی در سالمندی، توانبخشی پیشگیری در سالمندی ، اصلاح ساختاری در سالمندی و مناسب سازی محیطی در سالمندی از جمله محورهای این همایش بود.
    یوسف زاده چابک بیان داشت: دو کارگاه با عنوان اصول ورزش درمانی در سالمندان و توانبخشی تنفسی سالمندان برای شرکت کنندگان در این همایش برگزار شد.
    وی برگزاری اولین همایش ملی سالمندی را مثبت ارزیابی کرد و یادآور شد: این همایش با نگاه به آینده، سالمندی را کارشناسانه مورد بررسی قرار داده است.
    رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان داشتن سالمندی سالم را مهم دانست و تصریح کرد: بایستی با پیشگیری از بیماری ها، از جوانی به فکر سالمندی سالم باشیم.
    وی با بیان این که بهبود سبک زندگی مان را نباید به دوران سالمندی موکول کنیم، خاطر نشان کرد: ورزش و تغذیه سالم در دوران جوانی، ذخیره ای برای کهنسالی است.
    دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان در سال ۹۵ در رشته فیزیوتراپی دانشجو جذب کرد.
    اولین همایش ملی سالمندی حکیم زاده به همت معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی استان گیلان از روز گذشته (پنجشنبه) در دانشکده پزشکی در رشت آغاز شده بود که برای پزشکان شرکت کننده دارای امتیاز بازآموزی است.
    محمدرضا حکیم زاده از نیکوکاران گیلانی در راه اندازی آسایشگاه معلولان و سالمندان استان و کهریزک تهران (پدر آسایشگاه های ایران) است.

    منبع: خبرگزاری ایرنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=7255

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *