×

پنتاگون: دوران ابرقدرتی آمریکا رو به پایان است

  • کد نوشته: 4545
  • ۱۳۹۵-۰۵-۱۱
  • 269 بازدید
  • ۰
  • به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش بینی کرد آمریکا در سال دو هزار و سی و پنج ، دیگر ابرقدرت جهان نخواهد بود.  راشاتودی گزارش داد : اداره تحقیقات پنتاگون در گزارشی اعلام کرد آمریکا در سال دو هزار و سی و پنج احتمالا خود را در محیطی می یابد […]

    پنتاگون: دوران ابرقدرتی آمریکا رو به پایان است
  • به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) پیش بینی کرد آمریکا در سال دو هزار و سی و پنج ، دیگر ابرقدرت جهان نخواهد بود.
     راشاتودی گزارش داد : اداره تحقیقات پنتاگون در گزارشی اعلام کرد آمریکا در سال دو هزار و سی و پنج احتمالا خود را در محیطی می یابد که روسیه یا چین با این کشور برابری می کنند یا حتی در برخی زمینه های اقتصادی و نظامی از غرب پیشی گرفته اند.
    اداره تحقیقات پنتاگون — مرکز اطلاع رسانی فنی دفاعی — در گزارش جدیدی درباره پیش بینی آینده نوشت آمریکا و متحدان این کشور در بیست سال آینده در جهانی زندگی می کنند که شکل دهی نظم جهانی در آن به شیوه ای که از زمان پایان جنگ سرد مرسوم بوده است اگر نگوییم غیرممکن، بسیار دشوار خواهد بود.
    در این گزارش پنجاه و هفت صفحه ای با عنوان «نیروی مشترک در جهانی رقابتی و بی نظم» آمده است:« تعدادی از کشورهای دارای اراده سیاسی، ظرفیت اقتصادی و توانمندی های نظامی، جهان را وادار به قبول نظمی نوین به بهای کشورهای دیگر می کنند. قدرت های نوظهور از جمله چین، روسیه، هند، ایران یا برزیل به شکلی فزاینده نارضایتی شان را از نقش خود، دسترسی و قدرت و تشکیلات در داخل نظام بین المللی کنونی اعلام کرده اند.»
    محققان پنتاگون پیش بینی کردند:« روسیه نیروهای هسته ای بین قاره ای زمین، هوا و دریا پایه خود را تجهیز می کند و از عملیات بازدارندگی نظیر رزمایش هسته ای ناگهانی، پروازهای بمب افکن و پروازهای شناسایی راهبردی در اراضی آمریکا استفاده می کند.»

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4545

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *