×

پوتین به مراتب رهبرتر از اوباماست

  • کد نوشته: 5442
  • ۱۳۹۵-۰۶-۱۸
  • 83 بازدید
  • ۰
  • دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از شیوه اداره امور آمریکا توسط دولت فعلی این کشور، گفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به مراتب “رهبرتر از باراک اوباماست.” ترامپ که در مصاحبه تلویزیونی با شبکه ان‌بی‌سی سخن می‌گفت، اظهار داشت که ولادیمیر پوتین “کنترل محکمی بر کشورش […]

    پوتین به مراتب رهبرتر از اوباماست
  • دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن انتقاد از شیوه اداره امور آمریکا توسط دولت فعلی این کشور، گفته است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، به مراتب “رهبرتر از باراک اوباماست.”

    ترامپ که در مصاحبه تلویزیونی با شبکه ان‌بی‌سی سخن می‌گفت، اظهار داشت که ولادیمیر پوتین “کنترل محکمی بر کشورش دارد” و نحوه زمامداری رئیس جمهوری روسیه را مورد ستایش قرار داد. او گفت که در روسیه “البته نظام کاملا متفاوتی وجود دارد که من آن را نمی‌پسندم اما قطعا در آن نظام، پوتین به مراتب بیش از رئیس جمهوری ما کیفیت رهبری داشته است.” نامزد حزب جمهوریخواه گفت که از پیشنهاد ولادیمیر پوتین برای ایجاد جبهه واحدی با آمریکا برای شکست داعش استقبال می‌کند.

    نامزد حزب جمهوریخواه پیش از این هم شیوه زمامداری و شخصیت ولادیمیر پوتین را ستوده و او را رهبری قاطع و نیرومند خوانده بود. در مقابل، رئیس جمهوری روسیه نیز نظر مساعدی نسبت به او ابراز داشته است. اقای ترامپ در این مصاحبه تلویزیونی گفت: “اگر او مطالب خوبی در باره من بگوید، من هم چیزهای خوبی درباره او خواهم گفت.”

    پیشتر، دونالد ترامپ در سخنرانی در جمع گروهی از نظامیان سابق گفته بود که در صورتی که به ریاست جمهوری انتخاب شود، در نظر دارد بودجه دفاعی آمریکا را افزایش دهد. نامزد حزب جمهوریخواه از برنامه‌ای برای افزایش نفرات ارتش تا بیش از نیم میلیون نفر، افزایش شمار هواپیماهای نظامی تا دست کم یکهزار و دویست فروند، و تجهیز دست کم سیصد و پنجاه فروند کشتی جنگی و زیردریایی سخن گفته بود.

    در حالیکه ولادیمیر پوتین روسیه را همچنان یک ابرقدرت و رقیب نظامی غرب می‌داند، مشخص نیست که تصمیم به افزایش بودجه نظامی آمریکا، که در حال حاضر هم بزرگترین بودجه نظامی را در میان کشورهای دنیا دارد، با چه واکنشی از سوی روسیه مواجه خواهد شد.

    دونالد ترامپ فرماندهان ارشد ارتش را هدف انتقاد قرار داد و گفت که اوباما و کلینتون دست و پای آنان را بسته‌اند هرچند تاکید کرد که “به کارآیی بعضی از فرماندهان” اعتقاد دارد. او همچنین گفت که با مطالعه گزارش‌های امنیتی، دریافته که باراک اوباما به پیشنهاد کارشناسان نظامی توجه نداشته است و این وضعیت را “تکان دهنده” توصیف کرد.

     

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=5442

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *