×

کاندیداهای احتمالی شورای شهر لاهیجان

  • کد نوشته: 6016
  • ۱۳۹۵-۰۷-۰۲
  • 206 بازدید
  • ۰
  • کاندیداهای احتمالی شورای شهر لاهیجان فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شوراها اختصاص دارد و در اصل ۱۰۰الی ۱۰۶ این فصل از قانون در مورد شوراهای شهر و روستا به تفضیل سخن گفته شده است. با توجه به تصریح قانون اساسی به لزوم وجود شوراهای شهر و روستا ساز و کار اجرایی آن […]

    کاندیداهای احتمالی شورای شهر لاهیجان
  • کاندیداهای احتمالی شورای شهر لاهیجان

    فصل هفتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به شوراها اختصاص دارد و در اصل ۱۰۰الی ۱۰۶ این فصل از قانون در مورد شوراهای شهر و روستا به تفضیل سخن گفته شده است.

    با توجه به تصریح قانون اساسی به لزوم وجود شوراهای شهر و روستا ساز و کار اجرایی آن بالاخره به همت دولت اصلاحات برای اولین بار در ۷ اسفند ۱۳۷۷ کلید خورد و اتفاقا با استقبال خوب مردم نیز همراه بود.از ابتدای پیدایش شوراها اصل بر این نهاده شد که شوراها نظارت بر شهرداری ها را در سرلوحه کار خود قرار دهند و در این بین در تسریع امور عمرانی و سایر موارد کمک حال شهرداری ها باشند.هرچند در طی این ۴ دوره شوراها فراز و نشیب زیادی را نیز با خود به همراه داشتند و حتی در آخرین دوره نیز با دخالت بعضی از سیاسیون وضعیت کمی بغرنج تر از سابق شد و حواشی آن در صدر اخبار قرار گرفت که شورای شهر لاهیجان نیز از این امر مستثنی نبود.اما فارغ از این مباحث قصد ما تحلیل چگونگی پیدایش و یا نحوه عملکرد شورای حاضر در این مجال نبوده و فقط با توجه به نزدیک و نزدیکتر شدن انتخابات شوراهای اسلامی گریزی به حضور کاندیداهای احتمالی شورای شهر لاهیجان و سوابق و تحصیلات آنها به صورت مختصر خواهیم نمود.البته در آینده نزدیک به عملکرد شورای فعلی نیز خواهیم پرداخت.

    ترتیب اسامی بر اساس حروف الفبا میباشد.

    ۱_ مهران آزاد سرو

    مهران آزادسرو دارای مدرک کارشناسی کشاورزی است.عضو ستاد آزادسازی زندانیان،مشاور ورزشی و کارمند سابق سازمان چای،ریاست سابق هیات فوتبال شهرستان لاهیجان که دو دوره عضو شورای شهر بوده است.دوران حضور آزادسرو در دوره دوم که همچنان ادامه دارد حواشی زیادی نیز با خود به همراه داشت.

    ۲_مهرداد بازرگان

    مهرداد بازرگان رییس دخانیات شهرستان لاهیجان می باشد،او سالهای طولانی در ورزش شهرستان سابقه حضور دارند.ریاست کنونی هیات شنای لاهیجان از مهمترین سوابق دورام ورزشی او محسوب میشود مهرداد بازرگان با توجه به نقل محافل شهرستان از محتمل ترین گزینه های حضور در انتخابات شوراها می باشد.

    ۳_سامان حسینی

    سامان حسینی دارای مدرک کارشناسی کامپیوتر و کارشناسی ارشد روابط بین الملل می باشد.سامان حسینی از دبیران با سابقه و خوش نام دبیرستان و هنرستان های شهرستان لاهیجان می باشد.

    ۴_فرشاد حجتی سعیدی

    فرشاد حجتی سعیدی دارای مدرک کارشناسی سلولی و مولکولی و مدرک بین المللی ممیزی استاندارد می باشد، فرشاد حجتی سعیدی از جوانان فعال در حوزه اجتماعی و محتمل ترین جوان حاضر در عرصه انتخابات شوراهاست. از سوابق مهم ایشان میتوان به تدریس در آموزش و پرورش و مدیریت در کارخانه نادری اشاره نمود.

    ۵_ ابراهیم خوشحال

    ابراهیم خوشحال دارای مدرک کارشناسی ارشد جغرافیای طبیعی و اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی است.او نیز از اعضای فعلی شورای شهر لاهیجان محسوب می شود.ایشان عضویت در شورای بخش مرکزی لاهیجان در دوره اول شوراها را نیز در کارنامه دارد،خوشحال کارمند اداره کل چای شمال می باشد.

    ۶_ حمید خوش سیرت

    حمید خوش سیرت دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی می باشد.خوش سیرت از فعالین سیاسی جوان شهرستان لاهیجان که تقریبا بعد از ظهور دوم خرداد و باز شدن فضای سیاسی کشور کم کم پا به عرصه سیاست نهاد.خوش سیرت پله های ترقی را خیلی زود طی نمود.در سال ۱۳۸۵ به مدیریت شهرک صنعتی لاهیجان منصوب شد و توانست کارنامه خوبی از خود به جای بگذارد از دیگر سوابق خوش سیرت می توان به مشاور و مسئول پیگیری های ویژه معاون وزیر و مدیرعامل شرکتهای صنعتی ایران،مشاور امور مجلس مدیر عامل شهرکهای صنعتی تهران و عضو هیات مدیره شرکت های دولتی نیز اشاره نمود.خوش سیرت یک دوره کاندیداتوری شورای شهرستان لاهیجان را نیز در پرونده دارد.

    ۷_حسینعلی(حسن) خدایگانی

    حسینعلی (حسن) خدایگانی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت می باشد،خدایگانی به علت حضور دایمی خود در شورا به مرد تمام ادوار شورای شهرستان لاهیجان معروف است،خدایگانی رییس کنونی شورای عالی استان گیلان نیز می باشد،خدایگانی فرهنگی بازنشسته،جانباز و آزاده جنگ تحمیلی نیز می باشد.

    ۸_عباس شمس کهن

    عباس شمس کهن از چهره های مردمی و عضوچندین دوره شورای اسلامی شهرستان لاهیجان می باشد.ریاست سابق هیات ورزشهای زورخانه ای و همینطور خزانه دار شورا از سوابق شمس کهن محسوب می شود.البته هنوز با توجه به قوانین جدیدی که در محافل سیاسی در باب مدرک تحصیلی کاندیداهای شورا مطرح می شود مشخص نیست که آیا ایشان میتوانند حضور یابند یا خیر.

    ۹_ نقی شیخ شعربافان

    نقی شیخ شعربافان که از فعالین شهرستان در مبارزه با رژیم ستم شاهی محسوب می شود،شیخ شعربافان مسئول ستاد استقبال از مقام معظم رهبری و همچنین نماینده تام الاختیار شهرداری در کمیسیون نظارت بوده است.ایشان هم اکنون رییس هیات فوتبال شهرستان لاهیجان می باشد.شعربافان تجربه یک دوره حضور در شورای شهر را در کارنامه خود دارد.

    ۱۰_امیرحسین علیزاده

    امیرحسین علیزاده دارای مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق اسلامی،نایب رییس اتحادیه تالار داران و اغذیه فروشان،عضو هیات امنا مسجد ابوالفضل العباس (ع) آذری زبان ها. علیزاده دو دوره در انتخابات شرکت نموده و حال خود را برای سومین دوره آماده کارزار انتخابات می نماید.

    ۱۱_ فرشید فقیه شجاعی

    فرشید فقیه شجاعی دارای مدرک کارشناسی مهندسی منابع طبیعی_شیلات و مهندسی عمران میباشد و هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد عمران شاخه مدیریت منابع آب است.،شجاعی از چهره های جوان شورای شهر فعلی لاهیجان است که در اولین حضور خود موفق به راهیابی به شورای شهر گردید،شجاعی رییس کمیسیون عمران و بودجه شهرداری می باشد.هرچند خود ایشان هنوز بطور رسمیاز شرکت در انتخابات سال آینده حرفی به میان نیاورده است اما بسیاری از فعالین حوزه شهری از لحتمال حضور مجدد او خبر می دهند.

    ۱۲_مهندس مرتضی قاسم زاده

    مهندس قاسم زاده فارغ التحصیل رشته های عمران و نقشه کشی و دانشجوی کارشناسی ارشد جی آی اس از دیگر گزینه های محتمل شورای شهر لاهیجان محسوب میشود.

    قاسم زاده که مسوول حریم اداره راه و شهرسازی لاهیجان و سیاهکل بوده،مسؤلیت حقوقی و روابط عمومی اداره راه و شهرسازی سیاهکل را نیز در پرونده سوابق خود همراه دارد.

    مرتضی قاسم زاده بسیجی برتر استان در سال ۹۳ مییاشد.

    ۱۳_ابراهیم مهربان

    ابراهیم مهربان از چهره های مطرح ورزش کشور،قهرمان کشتی بازیهای آسیایی و همینطور قهرمان کشتی ارتش های جهان از مهمترین عناوین ایشان می باشد.مهربان پس از پایان دوران کشتی قهرمانی ۳ سال نیز مربی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان بوده و هم اکنون مربی تیم ملی دانشجویان ایران می باشد. مهربان در عرصه مدیریتی نیز ریاست اداره تربیت بدنی وقت شهرستان لاهیجان را در کارنامه دارد.او هم اکنون یکی از اعضای شورای شهرستان لاهیجان می باشد.

    ۱۴ جواد نجار تمیزکار

    جواد نجار تمیزکار دارای مدرک کارشناسی ارشد تحقیقات آموزشی از واحد تنکابن است،از سوابق اجرایی نجار تمیزکار می توان به معاونت در دانشگاه آزاد لاهیجان ،رییس مرکز آموزشی و فرهنگی سما و عضو سیاست گذاری سما گیلان اشاره نمود.نجار تمیزکار نایب رییس فعلی شورای شهرستان لاهیجان می باشد.

    ۱۵_محمد نجف نژاد

    محمد نجف نژاد از جوان ترین چهره های حاضر در انتخابات دوره گذشته که بیش از ۱۴۰۰ رای را به نام خود ثبت نمود.نجف نژاد جوان هم اکنون دانشجوی کارشناسی ارشد عمران و مهندسی راه و ترابری و  به عنوان دبیر در آموزش و پرورش مشغول به کار می باشد.نجف نژاد از اعضای خانواده معظم شهداست.

    ۱۶_ حسین هدایت صفا

    حسین هدایت صفا دارای مدرک کارشناسی ارشد فقه و حقوق اسلامی می باشد.هدایت صفا از چهره های ارزشی و مورد وثوق شهرستان که ریاست دانشکده سما سیاهکل و معاون دانشکده سما لاهیجان از سوابق مهم او به شمار می آید.حضور در شورای حل اختلاف شهرستان لاهیجان و مسئول حقوقی آموزش و پرورش لاهیجان از دیگر سوابق اجرایی ایشان می باشد.هدایت صفا مدرس دانشگاه می باشد و در بین جوانان و دانشجویان از مقبولیت بسیار بالایی برخوردار است.ایشان به عنوان کاندیدای دو دوره شورای شهرستان و عضو علی البدل کنونی شورا می باشد.

    هر چند در این بین اسامی دیگری نیز وجود دارد که به دلیل ضعیف بودن احتمال حضور آنها و…. از پرداختن به سوابق و مدرک تحصیلی آنها صرف نظر کردیم. نامهایی چون : سعادت میرقدیم،احمد خدمتگذار،پور یاسری فخر،شاهین منجمی،محمد نجم صادقی،محمدعلی اخوان،علیرضا صداقت و تعدادی اسامی دیگر.

    در انتها باید اشاره کنیم با توجه به حواشی بسیار زیاد شورای فعلی و ناامیدی مردم از آنان باید منتظر سال آینده ماند و دید که آیا مردم بار دیگر به آنها اعتماد خواهند کرد؟؟

    و یا همچون انتخابات سال قبل در حوزه نمایندگی،دگرگونی دیگری و آن هم شگرف تر و عظیم تر راشاهد خواهیم بود?هرچند چنین احتمالی بعید به نظر نمی رسد.

    مرتضی پورمقدم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6016

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *