×

کردرستمی خواستار شد: ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت/کاهش اتکا به شهریه از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان

  • کد نوشته: 11519
  • ۱۳۹۵-۱۱-۲۷
  • 212 بازدید
  • ۰
  • رئیس دانشگاه آزاد واحد لاهیجان راه کاهش اتکای دانشگاه به شهریه دانشجویان را از طریق راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت ارتباط با صنعت و کشاورزی عنوان کرد. به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» سهراب کردرستمی در ششمین نشست شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد استان گیلان که به میزبانی واحد لاهیجان برگزار […]

    کردرستمی خواستار شد: ضرورت تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت/کاهش اتکا به شهریه از طریق شرکت‌های دانش‌بنیان
  • رئیس دانشگاه آزاد واحد لاهیجان راه کاهش اتکای دانشگاه به شهریه دانشجویان را از طریق راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت ارتباط با صنعت و کشاورزی عنوان کرد.

    به گزارش «پایگاه خبری گیل و دیلم» سهراب کردرستمی در ششمین نشست شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد استان گیلان که به میزبانی واحد لاهیجان برگزار شد با بیان اینکه حوزه معاونت آموزشی و بحث آموزش یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید حساسیت بیشتری نسبت به آن داشته باشیم، تاکید کرد: تصویب رشته‌های جدید، بررسی کیفیت آموزش، جذب و ارزیابی استادان از جمله مهمترین دغدغه‌ها است.

    رئیس دانشگاه آزاد واحد لاهیجان با اشاره به تصمیم هیات امنای دانشگاه آزاد مبنی بر کاهش اتکای دانشگاه‌آزاد به شهریه دانشجویان افزود: یکی از راه‌های اجرای این سیاست راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان و تقویت ارتباط دانشگاه با کشاورزی و صنعت است.

    کردرستمی با بیان اینکه واحدهای دانشگاهی استان‌ باید در حوزه آموزش به یکدیگر کمک کنند، عنوان کرد: باید با همکاری هم در استان طوری برنامه‌ریزی کنیم که بتوانیم در همه واحدها از استادان هیات‌علمی تمام‌وقت بهره‌مند شویم و مشکل کمبود استاد هیات‌علمی در برخی رشته‌ها و واحدها را برطرف کنیم.

    رئیس دانشگاه آزاد واحد لاهیجان خاطرنشان کرد: در تحصیلات تکمیلی براساس بخشنامه‌های موجود باید از استادان با مرتبه علمی استادیار به بالا استفاده کرد و در صورت نداشتن استاد مربوط، باید اقدامات لازم برای جذب وی صورت پذیرد.

    وی افزود: امیدواریم با برنامه‌ریزی و آماده‌سازی طرحی جامع برای توسعه رشته‌ها، بتوانیم هرم هیات علمی این دانشگاه را اصلاح کنیم.
    منبع:ایلنا

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=11519

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *