×

کشور باید به گیلان به دید ملی نگاه کند./۵۰ درصد مطالبات ناجیان غریق را پرداخت کردیم

  • کد نوشته: 4269
  • ۱۳۹۵-۰۴-۲۵
  • 73 بازدید
  • ۰
  • محمدعلی نجفی عصر امروز در نشست ساماندهی سواحل گیلان در بندرانزلی اظهار داشت: سال گذشته را به‌سختی پشت سر گذاشتیم اما با نتیجه گرفتن برجام و بر اساس گزارشی که مدیرکل بنادر در جلسه امروز ارائه داد آزادسازی حمل و نقل و کشتیرانی و توسعه مبادلات تجاری، نویدبخش روزهایی روشن است. وی تصریح کرد: برای […]

    کشور  باید به گیلان به دید ملی نگاه کند./۵۰ درصد مطالبات ناجیان غریق را پرداخت کردیم
  • محمدعلی نجفی عصر امروز در نشست ساماندهی سواحل گیلان در بندرانزلی اظهار داشت: سال گذشته را به‌سختی پشت سر گذاشتیم اما با نتیجه گرفتن برجام و بر اساس گزارشی که مدیرکل بنادر در جلسه امروز ارائه داد آزادسازی حمل و نقل و کشتیرانی و توسعه مبادلات تجاری، نویدبخش روزهایی روشن است.

    وی تصریح کرد: برای اولین بار تراز بازرگانی کشور درسه ماهه اول امسال با ارزش حدود یک میلیارد دلار مثبت بوده است و در آینده تراز صادرات ما بیشتر از واردات خواهد شد.

    استاندار گیلان گفت: مدیران ملی کشور دقت کنند که سواحل گیلان فقط مختص این استان نیست چرا که در فصل تابستان از همه جای کشور به این استان سفر می‌کنند و ما خود را خدمتگزار همه مردم عزیز ایران و مسافران می‌دانیم.

    وی با اشاره به سختی کار در ایام تعطیل در استان گیلان افزود: تردد خودرو در سه روز تعطیلات عید فطر بالغ بر ۳۵ میلیون گزارش شده و کمترین سختی که از این سفرها برای ما باقی می‌ماند جمع‌آوری زباله‌های آن است.

    نجفی با ابراز ناخرسندی از نوع نگاه به این استان تاکید کرد: نحوه نگاه کشور به گیلان منطقه‌ای است و باید به دید ملی به آن نگاه شود.

    وی افزود: طرح ساحلی منطقه آزاد به‌عنوان پایلوت ایجاد شد تا نگاه‌های مدیران ملی عوض شود و با تغییر دیدگاه‌ها چنین طرحی درسایر نقاط و سواحل گیلان می‌تواند ایجاد شود.

    استاندار گیلان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها در تغییر این دیدگاه درسطح کشور کمک کنند چرا که صنعت گردشگری هم به نوعی اقتصاد مقاومتی است.

    نماینده عالی دولت در استان با ابراز تاسف از شرایط اشتغال در بندرانزلی گفت: نرخ بیکاری بندرانزلی درچند دهه گذشته صفر بود اما امروز آمار بیکاری در این شهر بسیار بالاست.

    نجفی افزود: یکی از بحث‌هایی که از آن غفلت شده بخش گردشگری است و استفاده از دریا و ظرفیت‌های موجود در سواحل باعث ایجاد اشتغال زایی دریا محور می‌شود.

    این مقام مسئول با اشاره به عملکرد مناسب ناجیان غریق در طرح سالم‌سازی دریا خاطرنشان کرد: حتی یک مورد غرقی در طرح‌های ساحلی نداشتیم و اگر کسی غرق شده در خارج از طرح و در نقاط خطرآفرین شنا کرده است.

    وی افزود: سال گذشته در چند مرحله و بیش از ۵۰ درصد مطالبات ناجیان غریق را پرداخت کردیم که البته هنوز از ما مطالباتی دارند و بخشی از حقوق آن‌ها باقی مانده که باید پرداخت شود و تحقق همه این اهداف نیازمند یک نگاه ملی به استان گیلان است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=4269

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *