×

کوچکی‌نژاد: تغییرات در هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان شبهه‌برانگیز است/ از تحقیق و تفحص کوتاه نمی‌آییم

  • کد نوشته: 6035
  • ۱۳۹۵-۰۷-۰۳
  • 166 بازدید
  • ۰
  • عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس، تغییرات هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان را شبهه‌برانگیز توصیف و تصریح کرد: درخواست‌کنندگان تحقیق‌وتفحص، برای انجام این کار مصمم‌ هستند. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به وضعیت طرح تحقیق‌وتفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش و پرورش در مجلس، گفت: از آنجا که احتمال فساد اقتصادی […]

    کوچکی‌نژاد: تغییرات در هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان شبهه‌برانگیز است/ از تحقیق و تفحص کوتاه نمی‌آییم
  • عضو کمیسیون آموزش‌وتحقیقات مجلس، تغییرات هیأت مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان را شبهه‌برانگیز توصیف و تصریح کرد: درخواست‌کنندگان تحقیق‌وتفحص، برای انجام این کار مصمم‌ هستند.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم جبار کوچکی‌نژاد با اشاره به وضعیت طرح تحقیق‌وتفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان آموزش و پرورش در مجلس، گفت: از آنجا که احتمال فساد اقتصادی در صندوق ذخیره فرهنگیان می‌رفت، بررسی عملکرد آن در مجلس نهم کلید خورد و در مجلس جدید نیز درخواست این تحقیق و تفحص به هیأت رییسه ارائه شد و پس از چندین ماه تاخیر در نهایت با اخطار نمایندگان در صحن علنی به جریان افتاد، ضمن آنکه وزیر مربوطه در آخرین جلسه کمیسیون برای ارائه گزارش سه هفته مهلت خواست اما نمایندگان مخالف کرده و خواهان به جریان افتادن تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان بودند.

    نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تغییر هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان در ایام تعطیلات مجلس را شبهه‌برانگیز دانست و افزود: این تغییرات نمایندگان را برای انجام این کار مصمم‌تر کرده، هر چند تحقیق و تفحص باید از ابتدا تشکیل این صندوق انجام شود و روند فعالیت آن مورد بررسی قرار گیرد لذا تغییر مدیریت‌ها نمی‌تواند مانعی در انجام این مهم شود.

    وی آمارهای منتشر شده درخصوص افزایش حقوق فرهنگیان در این دوره را درست ندانست و گفت: ابتدای هر سال افزایش ۱۲درصدی حقوق براساس تورم برای همه کارکنان دولت اتفاق می‌افتد و نمی‌توان آن را صرفا به پای فرهنگیان نوشت؛ درواقع اگر این ۱۲ درصد از افزایش حقوقی که وزارتخانه مدعی آن است، کم شود حقوق فرهنگیان کمتر از ۱۵ درصد افزایش پیدا کرده است.

    کوچکی نژاد تاکید کرد: بارها شاهد افزایش چشمگیر حقوق کارکنان دستگاه متعدد علاوه بر آن ۱۲ درصد معمول بوده‌ایم اما این اتفاق برای فرهنگیان نیفتاده و تنها به طور میانگین ۲۵۰ هزار تومان علاوه بر آن ۱۲ درصد در قالب نظام رتبه‌بندی به حقوق آن‌ها اضافه شده است.

    عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه ضعف آموزش و پرورش در طول سه سالی که از عمر دولت سپری شده به حدی است که درصد قابل توجه‌ای از فرهنگیان معترض شده‌اند، گفت: متاسفانه وزارت آموزش و پرورش در این سه سال بسیار سیاسی شده و مدیرانی با رویکرد سیاسی در اداره‌کل‌های مختلف به انتصاب رسیده‌اند./

    منبع:خانه ملت

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6035

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *