×

گزارش کامل از انفجار خط لوله انتقال گاز در فلکه اول شهران + عکس

  • کد نوشته: 2897
  • ۱۳۹۵-۰۳-۲۸
  • 230 بازدید
  • ۰
  • گزارش‌ها حاکی است این خط در محل حفر تونل مترو در تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران دچار حریق شده است. شهران منطقه ای در شمال غرب تهران است. این انفجار حدود ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقوع پیوست و حریق ناشی از آن ساعت ۶:۳۰ مهار شده است. مرادی‌پور، سرپرست معاونت امداد و نجات هلال […]

    گزارش کامل از انفجار خط لوله انتقال گاز در فلکه اول شهران + عکس
  • گزارش‌ها حاکی است این خط در محل حفر تونل مترو در تقاطع بلوار کوهسار، خیابان یکم شهران دچار حریق شده است.
    شهران منطقه ای در شمال غرب تهران است.
    این انفجار حدود ساعت ۴:۳۰ بامداد به وقوع پیوست و حریق ناشی از آن ساعت ۶:۳۰ مهار شده است.
    مرادی‌پور، سرپرست معاونت امداد و نجات هلال احمر استان تهران علت وقوع این انفجار را شکستگی لوله گاز عنوان کرد.
    وی گفت: نگران نشست احتمالی ساختمان‌های اطراف محل انفجار هستیم و به این علت خانه‌های اطراف این محل تخلیه شدند.
    jpg (5) resized_1697700_683
    دو ساختمان اداری و مسکونی در محل حادثه دچار حریق شدند ولی به گفته ماموران اورژانس در ساختمان هایی که دچار حریق شده اند تلفات و مصدوم وجود نداشته است.
    resized_1697777_847 resized_1697786_850 resized_1697790_483
    تأخیر۴۰ دقیقه ای شرکت گاز در مهار آتش
    ابوالفضل قناعتی عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران  اظهار داشت: ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز در حین انجام عملیات حفر تونل مترو، خط لوله گاز شمال غرب تهران دچار انفجار و آتش سوزی شد.
    عضو هیئت رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه برخورد بیل مکانیکی با لوله گاز و شکسته شدن لوله علت این انفجار بوده است، تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر راننده بیل مکانیکی یکی دیگر از کارکنان مترو جان خود را از دست داد.

    وی با انتقاد از عملکرد ضعیف شرکت گاز گفت: با توجه به اینکه تهران یک شهر زلزله خیز است و باید تمام دستگاه ها برای مواقع بحرانی آماده باشند اما متأسفانه در این حادثه شرکت گاز با تأخیر ۴۰ دقیقه ای گاز منطقه را قطع کرد تا آتش مهار شود.

    ذوب شدن کنتورهای برق یکی از ساختمان های محل انفجار لوله گاز شهران

    4702124_256
    محور امام زاده داود(ع) مسدود است
    پلیس راهور ناجا اعلام کرد: محور امام زاده داود (کوهسار) تهران به دلیل انفجار لوله گاز از ساعت ۴:۳۵ بامداد جمعه همچنان مسدود است.

    تشکری هاشمی:دو کارگر فعال در زیر تونل مجهول الاثر هستند

    سیدجعفر تشکری هاشمی بابیان اینکه حادثه انفجار لوله گاز در منطقه شهران در ساعت ۴:۳۰ بامداد امروز به دلیل حفره ای در لوله گاز ۱۸ اینچی که از این معبر عبور کرده ،اتفاق افتاده است، گفت: به احتمال زیاد نشست زمین در طول زمان  باعث ایجاد حفره در لوله گاز شده است. این مهم سبب شده  گاز به لایه های زیرین خاک نشت کرده و در اثر جرقه ناشی از قطع شدن سیم های زیر لوله انفجار صورت گیرد .

    وی با بیان اینکه انفجار فوق تا لایه های نرم تر خاک ادامه پیدا کرده است، افزود: این انفجار به دو دامنه فوران کرده که یکی تونل مترو بوده و دیگری سطح زمین که البته وجود تونل مترو باعث عدم گستردگی آتش شده است.

    به گفته معاون شهردار تهران به دنبال این انفجار خاک ناشی از انفجار به داخل تونل ریزش می کند تا خود مانعی سر راه انتشار بیشتر شود، اما از دامنه دیگر آتش سوزی به سطح آسفالت نیز ادامه می یابد.

    وی با بیان اینکه در این حادثه یک واحد اداری خالی از سکنه دچار حریق شده است، گفت: ۳ الی ۴ واحد مسکونی نیز دچار خساراتی مانند شکستگی های در و پنجره شده است.

    تشکری هاشمی تصریح کرد: در ساعت ۶ صبح با قطع شدن جریان گاز توسط عوامل مربوطه(اداره گاز) حریق مهار شده است. این در حالی است که با حضور عوامل آتش نشانی و اورژانس که از دقایق ابتدایی در محل بودند، تخلیه ساکنین نیز صورت گرفته و به ادامه عملیات اطفای حریق پرداخته شده است.

    وی ادامه داد: در اثر این حادثه دو کارگر فعال در زیر تونل مجهول الاثر هستند که تا اتمام عملیات امداد و نجات اظهارنظری در مورد فوت یا زنده ماندشان نمی توان کرد.

    معاون ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: به دنبال انفجار لوله گاز در منطقه شهران ستاد مدیریت بحران منطقه در اسرع وقت جلسه تشکیل داده هماهنگی های لازم جهت رفع مشکلات ساکنین منطقه از جمله مشکل قطعی آب ،آب رسانی به سکنه اطراف محل حادثه ، تلاش برای برقراری آنتن دهی موبایل، برق و… در حال انجام است. همچنین عملیات تکمیلی امداد و پرکردن حفره نیز دردست اقدام است. تلاش می شود تا با پرشدن گودال تا صبح فردا بلافاصله عملیات برقراری گاز و آب و مخابرات توسط مسوولین ذیربط صورت گیرد.

    jpg (9) resized_1697776_160

    مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز  گفت: حدود ساعت ۵ صبح امروز در اثر فرونشست زمین در منطقه شهران و حفر گودالی به عمق حدود ۲۰ تا ۲۵ متر، شکستگی در خط لوله ۸ اینچی گاز به وجود آمده است.

    بوجارزاده افزود: در اثر پارگی و اتصال کابل برق و همچنین شکست خط لوله، گاز مشتعل شده است.

    وی در ادامه افزود: بر اثر این حادثه گاز مناطق کوهسار، شهران و سولقان قطع شده ولی خوشبختانه هم اکنون آتش سوزی مهار شده است.

    بوجارزاده با بیان این که در حال حاضر آتش سوزی مهار شده و در حال ترمیم و تعویض خط لوله گاز هستیم، اظهار داشت: گاز حدود ۱۰ هزار مشترک در منطقه شهران، کوهسار، کن و سولقان تا فردا شب قطع خواهد بود.

    سخنگوی شرکت ملی گاز با اشاره به بررسی های انجام شده در مورد این حادثه اظهار داشت: این موضوع در حال کارشناسی بوده ولی خوشبختانه بر اثر آتش سوزی خسارت جانی وارد نشده است.

    وی هم چنین تصریح کرد: به احتمال زیاد گاز این مناطق تا فردا قطع خواهد بود و ساکنین حتما شیرهای اصلی ورودی گاز را بسته نگه داشته و در انتظار باشند تا مأمورین شرکت گاز به منازل آن ها مراجعه کنند.

    به گفته ساکنان منطقه، بر اثر این حادثه تونل مترو در حال احداث واقع در این منطقه نیز دچار حادثه شده که گویا موجب تلفات جانی برای دو نفر نیز بوده است.

    کشته شدن دو کارگر مترو در انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران 

    ابوالفضل قناعتی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به کشته شدن دو نفر در حادثه انفجار خط لوله گاز شمال غرب تهران تصریح کرد: در این حادثه علاوه بر راننده بیل مکانیکی یکی دیگر از کارکنان مترو نیز جان خود را از دست داد.

    قناعتی در خصوص وضعیت خانه های مسکونی در اطراف خط لوله گاز شمال غرب تهران اظهار کرد: انفجار خط لوله سبب شکسته شدن شیشه های ۵ واحد مسکونی در اطراف حادثه شده و یکی از ساختمان های اداری اطراف نیز دچار حریق شده است.

    وی ادامه داد: حریق این ساختمان مسکونی با تلاش نیروهای سازمان آتش نشانی به طور کامل کنترل شده اما به دلیل شدت حادثه همچنان خطراتی متحمل ساکنان اطراف حادثه است.

    عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران با بیان اینکه هنوز هیچ اطلاعی از وضعیت تونل حفر شده مترو نیست، اذعان کرد: با توجه به اینکه هنوز هیچ خبری از وضعیت تونل حفر شده مترو منتشر نشده احتمال افزایش تلفات وجود دارد.
    سعید مومنی مدیرعامل شرکت گاز استان تهران با بیان این که تیمهای عملیاتی هم اکنون در محل حادثه حضور دارند گفت: خوشبختانه این حادثه تبعات جانی نداشته و شرایط تحت کنترل است.
    مومنی با بیان این که شرکت مترو باید حفره ای که به طول و عمق ٢۵ متر ایجاد شده را باید پر کند، افزود: پس از رسیدن به سطح ١,۵ تا دو متری زمین، عملیات ترمیم خط لوله را آغاز می کنیم و تا فردا بعدازظهر گاز مشترکان بصورت کامل وصل می شود.
    وی تاکید کرد: خواهشمند است مشترکان شهران، کوهسار، کن و سولقان نسبت به قطع شیر اصلی گاز منازل خود اقدام و به اطلاعیه های بعدی شرکت گاز استان تهران توجه کنند.
    آخرین گزارش ها حاکی از آن است که با تلاش ماموران امدادی برق منطقه وصل شده اما هنوز خطوط تلفن و گاز منطقه حادثه دیده وصل نشده است.
    57304595 jpg (4) jpg (10) jpg resized_1697526_735 resized_1697701_272 resized_1697702_613 resized_1697782_454 resized_1697783_565

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=2897

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *