×

مصاحبه اختصاصی گیل و دیلم با جوان شایسته لاهیجانی سید خلیل موسوی استاد بین المللی شطرنج

  • کد نوشته: 6128
  • ۱۳۹۵-۰۷-۰۶
  • 367 بازدید
  • ۱ دیدگاه
  • سید خلیل موسوی متولد ۳۱ فروردین ۱۳۷۷ در لاهیجان استاد بین المللی شطرنج، که در سال ۹۲ به عضویت تیم ملی بزرگسالان در آمد، تاکنون به افتخارات بزرگی دست یافته است از جمله سومی جام ملتهای آسیا ، کسب دو مدال طلای نوجوانان جهان ، بیش از دوازده مدال رنگارنگ نوجوانان آسیا، بیش از ده […]

    مصاحبه اختصاصی گیل و دیلم با جوان شایسته لاهیجانی  سید خلیل موسوی استاد بین المللی شطرنج
  • سید خلیل موسوی متولد ۳۱ فروردین ۱۳۷۷ در لاهیجان استاد بین المللی شطرنج، که در سال ۹۲ به عضویت تیم ملی بزرگسالان در آمد، تاکنون به افتخارات بزرگی دست یافته است از جمله سومی جام ملتهای آسیا ، کسب دو مدال طلای نوجوانان جهان ، بیش از دوازده مدال رنگارنگ نوجوانان آسیا، بیش از ده دوره قهرمانی نونهالان و نوجوانان کشور ، حضور در تورنمنتهای بین المللی معتبر و کسب عناوین متعدد دیگر…
    img_20160928_002936
    خلیل موسوی در حال حاضر عنوان استاد بین المللی شطرنج را دارا می باشد که در سه تورنمنت بین المللی جام خزر رشت ، فینال انتخابی تیم ملی کشور و یک مسابقه ی معتبر خارجی موفق به کسب سه نورم شده و با توجه به ریتینگ بین المللی بالای ۲۴۰۰ این عنوان در دو سال پیش از سوی فدراسیون جهانی شطرنج به ایشان اعطا شده است.
    img_20160927_232433
    *این استاد بین المللی شطرنج در جواب خبرنگار گیل ودیلم که از وی پرسیده بود در راه بدست آوردن این افتخارات در ورزش شطرنج چه سختی هایی کشیده اید و چه کسانی مشوق شما بوده و آیا هیات شطرنج شهرستان تاکنون حمایتی از شما کرده است گفت:

    شطرنج ورزش فکری و بسیار دشواریست که موفقیت در آن به عوامل بسیار از جمله روحیه ی بسیار مقاوم ، جنگندگی و تلاش زیاد بستگی دارد. در این مسیر تمامی اعضای خانواده بویژه برادرم سید میلاد موسوی که هم اینک مدرک مربیگری درجه ی A بین المللی را دارا می باشند حمایتهای خود را شامل حال بنده نموده اند و همچنین از برادر دیگرم سید مقداد موسوی تشکر ویژه ای دارم. حمایتهای غیر از خانواده عمدتا معنوی بوده و در بخش مالی قابل توجه نبوده است.
    img_20160928_002935
    *تا کنون موفق به شکست کدام شطرنج بازان نامی شده اید؟

    بر اساتید زیادی چیره شده ام ولی آخرین و بهترین پیروزی ام در ماه گذشته در مسابقات بین المللی ابن سینای همدان در مقابل سوپر استادبزرگ اسپانیایی بنام آلکسی شیروف بود که موجب شگفتی و تحسین بسیاری در جامعه ی شطرنج شد زیرا وی سابقه ی نایب قهرمانی بزرگسالان جهان و شکست بسیاری از اساتید مطرح جهان را در کارنامه ی خود داشت.
    img_20160927_232426

    *جناب موسوی آیا در آینده نزدیک مسابقه ای خواهید داشت؟

    مسابقه ی پیش رو در اواخر شهریور ماه امسال میباشد که عازم مسابقات نوجوانان جهان در روسیه میباشم.

    *جناب موسوی تاکنون عضو کدام باشگاه ها در لیگ شطرنج کشور بوده اید و هم اکنون در کدام تیم عضو هستید?

    سابقه عضویت در باشگاههای بهین بازافرین البرز و دنیای فلز رشت را دارم و در حال حاضر در ذوب آهن اصفهان بازی میکنم.

    *با توجه به اینکه استاد بین المللی شطرنج هستید و دارای عناوین ارزشمند بسیاری هستید آیا تاکنون مسئولین اداره ورزش و جوانان شهرستان (رییس سابق) و فعلی حمایتی از شما داشته اند؟چه انتظاراتی از مسئولین شهرستان و استان دارید؟

    همان طور که عرض کردم حمایتها در بخش معنوی بسیار خوب بوده اما جنبه ی مادی قضیه تعریف چندانی ندارد و بنده از حضور در لیگ برتر ایران و لیگ های استانی و جوایزی که در مسابقات بین المللی کسب مینمایم هزینه های شطرنج خود را تامین می نمایم و امیدوارم مسئولین در همه ی رشته های ورزشی برای ورزشکاران در شأن رتبه ی کسب شده آنها تشویق های مالی در نظر بگیرند و تنها به تقدیرنامه و حکم اکتفا نکنند.

    و در پایان این مصاحبه استاد بین المللی شطرنج اظهار داشت:

    با سپاس فراوان از شما به خاطر توجه ویژه تان به ورزش،به عرض میرسانم که شطرنج ورزش بسیار مفیدی جهت تقویت حافظه ، گرفتن تصمیمات منطقی و ساختن شخصیت نونهالان عزیزمان می باشد و هم اینک در بسیاری از کشورها جزو واحد درسی میباشد و بسرعت در حال رشد در تمام جهان و همچنین در کشور عزیزمان می باشد . جا دارد که همگان توجه ی ویژه ای به این رشته در تمام ابعاد آن داشته باشند.
    img_20160927_232446

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=6128

    نوشته های مشابه

    یک پاسخ به “مصاحبه اختصاصی گیل و دیلم با جوان شایسته لاهیجانی سید خلیل موسوی استاد بین المللی شطرنج”

    1. مانی گفت:

      آقای نیکفر بداد ورزش لاهیجان برس. چرا یک انزلیچی مخرب که ۴ماه تا بازنشستگی داره ریشه ورزش لاهیجان و پیشکسوتان لاهیجی را دارد میزند. بس شما چکار داری میکنی؟؟چرا نخبگان لاهیجی نظیر استاد مودبی و دکتر خداجو در شهرهای همجوار نمونه اند ولی پیش شما جایی ندارند؟؟پهلوان میراعلم کجاست؟؟؟ واقعا جای تاسف است.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *