×

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:
گیلانی‌ها منتظر نفوذ سامانه سرد و بارشی باشند

  • کد نوشته: 98894
  • ۱۴۰۲-۱۲-۰۳
  • 77 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل هواشناسی گیلان گفت: از عصر و شب جمعه با نفوذ سامانه سرد و بارشی، شرایط برای روند کاهش محسوس دما در گیلان فراهم می‌شود.....
    گیلانی‌ها منتظر نفوذ سامانه سرد و بارشی باشند
  • به گزارش گیل و دیلم ، محمد دادرس در گفت وگویی، آسمان گیلان را نیمه ابری تا ابری و مه‌آلود دانست و اظهار کرد: سیاهکل با ۱۵ درجه سانتیگراد و دیلمان با دو درجه سانتیگراد زیر صفر، گرم‌ترین و سردترین نقاط استان هستند.

    وی نقشه‌های هواشناسی را نشان دهنده فعالیت جریانات شمالی و ماندگاری هوای نسبتا سرد و مرطوب در منطقه دانست و افزود: تا جمعه ضمن ابرناکی و مه آلود بودن هوا، گاهی با گذر جریانات کم و بیش ناپایدار از منطقه، بارش پراکنده باران پیش‌بینی می‌شود.

    مدیرکل هواشناسی گیلان همچنین از احتمال بارش پراکنده برف در ارتفاعات خبر داد و خاطرنشان کرد: به تدریج از عصر و شب جمعه با نفوذ سامانه سرد و بارشی، شرایط برای روند کاهش محسوس دما (۸ تا ۱۲ درجه) فراهم می‌شود.

    دادرس بارندگی و وزش باد و بارش برف در ارتفاعات و دامنه را از پدیده‌های مورد انتظار تا اوایل هفته آینده دانست و گفت: بیشینه ارتفاع موج در سواحل گیلان طی شنبه و یکشنبه بین یک تا ۱.۷ متر پیش‌بینی شده است.

    وی خاطرنشان کرد: طی یکشنبه و دوشنبه آینده علاوه بر ارتفاعات و دامنه‌ها، در برخی مناطق مستعد جلگه‌ای به ویژه نواحی همجوار با دامنه‌ها، بارش مخلوط باران و برف و یا بارش برف دور از انتظار نیست

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=98894

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *