×

آب گذاری کانال های کشاورزی گیلان بدون نوبت بندی ادامه دارد

  • کد نوشته: 45863
  • ۱۳۹۸-۰۲-۲۸
  • 62 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از ادامه رهاسازی آب سد سفیدرود و آب گذاری کانال های کشاورزی استان بدون نوبت بندی خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ،وحید خرمی صبح شنبه در گفت و گویی افزود: بعد از ۲۰ سال ، رها سازی آب سد سفیدرود در کانال های کشاوری بدون نوبت بندی […]

    آب گذاری کانال های کشاورزی گیلان بدون نوبت بندی ادامه دارد
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان از ادامه رهاسازی آب سد سفیدرود و آب گذاری کانال های کشاورزی استان بدون نوبت بندی خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ،وحید خرمی صبح شنبه در گفت و گویی افزود: بعد از ۲۰ سال ، رها سازی آب سد سفیدرود در کانال های کشاوری بدون نوبت بندی انجام می شود که این اقدام تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد. 
    وی علت این وضعیت را بارش های مناسب امسال در حوضه آب ریز این سد مخزنی عنوان کرد.
    وی با بیان اینکه در فصل زراعی کنونی رها سازی آب سد دو ماه زودتر آغاز شد ، افزود : از بیست و ششم اسفند ماه تا کنون؛ ۷۰۰ میلیون مترمکعب آب از سد مخزنی سفید رود در کانال های کشاورزی رها شده است.
    خرمی گفت: در زمان کنونی یک میلیارد و ۸۶ میلیون متر مکعب آب در این سد ذخیره شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۲۴ درصد افزایش یافته است. 
    مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به افزایش سه برابری ورودی و خروجی آب سد سفیدرود اظهار کرد : ورودی آب سد سفیدرود ۴۳۴ مترمکعب و خروجی آن ۴۵۷ مترمکعب بر ثانیه است. 
    آب مورد نیاز حدود ۱۷۲ هزار از ۲۳۸ هزارهکتار شالیزار گیلان، از سد سفید رود تامین می شود. 
    استان گیلان دارای ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار است که هر ساله از کشت آنها حدود ۷۵۰ تا ۸۵۰ هزار تن برنج سفید به دست می آید. 

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45863

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *