×

آزادسازی ۷۰۰۰ متر مربع اراضی ملی در لاهیجان

  • کد نوشته: 91139
  • ۱۴۰۲-۰۵-۰۸
  • 103 بازدید
  • ۰
  • فرمانده انتظامی گیلان از آزادسازی۷۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لاهیجان خبر داد. به گزارش گیل و دیلم ،سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: پلیس با سودجویانی که به منابع طبیعی و ملی دست درازی کنند با قاطعیت […]

    آزادسازی ۷۰۰۰ متر مربع اراضی ملی در لاهیجان
  • فرمانده انتظامی گیلان از آزادسازی۷۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در شهرستان لاهیجان خبر داد.

    به گزارش گیل و دیلم ،سردار عزیزاله ملکی در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه حفاظت از منابع طبیعی یک وظیفه همگانی است، اظهار کرد: پلیس با سودجویانی که به منابع طبیعی و ملی دست درازی کنند با قاطعیت و برابر قانون برخورد خواهد کرد.

    وی با اشاره به دریافت خبری در خصوص تصرف اراضی ملی توسط فردی سودجو در یکی از روستاهای شهرستان لاهیجان و آغاز تحقیقات پلیس در این زمینه اشاره کرد و گفت: ماموران پلیس آگاهی با بررسی‌های مقدماتی صورت گرفته ضمن هماهنگی قضائی به همراه کارشناسان اداره منابع طبیعی و جهاد کشاورزی به آدرس محل مورد نظر اعزام شدند.

    فرمانده انتظامی استان گیلان با بیان اینکه در بازدید از منطقه مورد نظر مشخص شد، متهم این پرونده ۷۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی را به تصرف خود درآورده و به صورت غیرقانونی آن را به وسیله بلوک دیوارکشی و محصور کرده‌ است، افزود: با حکم قضائی و به استناد تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع، کلیه آثار تجاوز جمع‌آوری و رفع تصرف انجام شد.

    این مقام ارشد انتظامی از معرفی متهم ۲۵ ساله برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی خبر داد و تصریح کرد: کارشناسان ارزش تقریبی اراضی رفع تصرف شده را ۳۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

    سردار ملکی در پایان با اعلام اینکه یکی از اولویت‌های مجموعه انتظامی، پیشگیری از وقوع انواع جرایم اقتصادی است از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه زمین‌خواری، تعرض و تصرف اراضی ملی از سوی افراد سودجو، موضوع را از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس گزارش دهند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=91139

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *