×

آغاز فرآیند ساماندهی شهر تاریخی گسکر

  • کد نوشته: 81721
  • ۱۴۰۱-۰۶-۲۷
  • 65 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ساماندهی شهر تاریخی گسکر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است. به گزارش گیل و دیلم ،ولی جهانی گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده مسئولان دادگستری گیلان مقرر شد ساماندهی شهر تاریخی گسکر در مدت کوتاهی انجام شود. او با بیان اینکه طرح مطالعاتی شهر تاریخی گسکر به […]

    آغاز فرآیند ساماندهی شهر تاریخی گسکر
  • مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: ساماندهی شهر تاریخی گسکر در دستور کار این اداره کل قرار گرفته است.

    به گزارش گیل و دیلم ،ولی جهانی گفت: بر اساس تصمیم‌های اتخاذ شده مسئولان دادگستری گیلان مقرر شد ساماندهی شهر تاریخی گسکر در مدت کوتاهی انجام شود.

    او با بیان اینکه طرح مطالعاتی شهر تاریخی گسکر به تصویب رسیده است، افزود: ساماندهی این شهر تاریخی در دستور کار اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گیلان قرار گرفته است.

    مدیرکل میراث فرهنگی گیلان گفت: این منطقه در حدود ۱۶۳ هکتار است که ۶۰ هکتار آن در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و در تلاش هستیم که بقیه آن نیز به ثبت برسد.

    آقای جهانی افزود: فاز اول عملیات ساماندهی این منطقه آغاز شده و برای پاک‌سازی و نصب تابلو در این منطقه نیز قراردادی با پیمانکار بسته شده است.

    به گفته او، بخشی از این اراضی در داخل جنگل هفت دغنان قرار داشته و مالکیت آن با منابع طبیعی استان است، با توجه به نقشه برداری و مستندسازی‌های انجام شده و ارسال آن به این اداره کل انتظار ساماندهی و بازگشایی شهر تاریخی گسکر را در نوروز سال ۱۴۰۲ داریم.

    مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان تصریح کرد: در حال حاضر به علت شرایط جوی عملیات عمرانی این پروژه به کندی پیش می‌رود، با مساعد شدن هوا انتظار داریم که ساماندهی این منطقه با سرعت بیشتری پیش برود.

    شهر تاریخی گسکر در دهه ۸۰ توسط باستان شناسان مورد کاوش قرار گرفته است و آثار تاریخی آن متعلق به دوره اسلامی بوده و اوج شهرنشینی در این منطقه به دوران صفویه بر می‌گردد.

    آغاز فرآیند ساماندهی شهر تاریخی گسکر

    این شهر تاریخی و مدفون با یک هزار و ۲۰۰ سال قدمت در دل جنگل‌های منطقه هفت‌دغنان ضیابر و در حد فاصل بین ۳ شهرستان صومعه سرا، ماسال و رضوانشهر واقع شده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=81721

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *