×

آغاز پا‌کسازی آبگیر‌های سیاهکل از گیاه مهاجم سنبل آبی

  • کد نوشته: 72319
  • ۱۴۰۰-۰۸-۱۶
  • 76 بازدید
  • ۰
  • پا‌کسازی و جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از آبگیر‌های روستا‌های حاشیه شهرستان سیاهکل آغاز شد. به گزارش گیل و دیلم ،لطیف جواهردشتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل گفت: جمع آوری سنبل آبی در مساحت بیش از یک هزار مترمربع از آبگیر‌های روستا‌های حاشیه این شهرستان آغاز شده است. او افزود: پا‌کسازی گیاه مهاجم […]

    آغاز پا‌کسازی آبگیر‌های سیاهکل از گیاه مهاجم سنبل آبی
  • پا‌کسازی و جمع آوری گیاه مهاجم سنبل آبی از آبگیر‌های روستا‌های حاشیه شهرستان سیاهکل آغاز شد.

    به گزارش گیل و دیلم ،لطیف جواهردشتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سیاهکل گفت: جمع آوری سنبل آبی در مساحت بیش از یک هزار مترمربع از آبگیر‌های روستا‌های حاشیه این شهرستان آغاز شده است.

    او افزود: پا‌کسازی گیاه مهاجم سنبل آبی، این هیولای خوش خط و خال با همکاری نهاد‌های عضو پدافند غیرعامل شهرستان سیاهکل انجام می‌شود.

    رئیس اداره محیط زیست سیاهکل اظهار داشت: سنبل آبی در محدوده تهاجمی خود اجازه رشد و نمو به هیچ گیاه آبزی دیگری را نمی‌دهد و محیط‌های آبی را کاملا در تسلط خود می‌گیرد.

    جواهردشتی ادامه داد: با توجه به سرعت بالای تکثیر این گیاه در آب، به عنوان گونه‌ای مهاجم و خطرناک در کوچکترین محیط آبی باعث می‌شود تا از حالت کنترل خارج شده و با گسترش سریع در اکوسیستم، حیات گونه‌های مختلف جانوری را از بین ببرد.

    او تصریح کرد: گیاه مهاجم سنبل آبی به علت رشد سریع در محیط‌های آبی و تهدید‌هایی که می‌تواند بر اکوسیستم‌های آبی تحمیل کند، یکی از خطرناک‌ترین گونه‌های گیاهی مهاجم در دنیا است.

    شهرستان سیاهکل در ۴۰ کیلومتری مرکز استان گیلان قرار دارد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=72319

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *