×

آقاتهرانی: امیدواریم لایحه حجاب و عفاف بعد از تعطیلات به مجلس برسد / بنابر وعده قالیباف طی ۷۰ ساعت جلسه رسمی پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود

  • کد نوشته: 88416
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۳
  • 93 بازدید
  • ۰
  • رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به انتظارات از مجلس در خصوص تصویب قانون عفاف و حجاب گفت: سران قوا بر ضرورت تدوین و تصویب قانون عفاف و حجاب توافق دارند و امیدوارم بعد از تعطیلات عید فطر، این لایحه هرچه سریعتر آماده، و در اختیار مجلس قرار گیرد. به گزارش گیل و دیلم به […]

    آقاتهرانی: امیدواریم لایحه حجاب و عفاف بعد از تعطیلات به مجلس برسد / بنابر وعده قالیباف طی ۷۰ ساعت جلسه رسمی پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود
  • رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با توجه به انتظارات از مجلس در خصوص تصویب قانون عفاف و حجاب گفت: سران قوا بر ضرورت تدوین و تصویب قانون عفاف و حجاب توافق دارند و امیدوارم بعد از تعطیلات عید فطر، این لایحه هرچه سریعتر آماده، و در اختیار مجلس قرار گیرد.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از تسنیم ، حجت الاسلام مرتضی آقاتهرانی، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت تصویب قانون جدید عفاف و حجاب گفت: پیش از این طرحی در کمیسیون فرهنگی با همراهی و مشارکت کارشناسان تهیه شده بود که بنا بر مسائلی در روند تصویب مجلس قرار نگرفت و اکنون مسیر تصویب قانون از طریق لایحه در دست پیگیری است.

    رئیس کمیسیون فرهنگی تاکید کرد: دستگاه‌های دولتی بایستی پیش از مردم، از خود شروع کنند. قانونمداری برترین وظیفه یک مدیر و مسول این نظام است.

    به گفته آقا تهرانی در مسئله عفاف، ۳۲ نهاد و دستگاه مکلف به نقش‌آفرینی هستند که از این میان عمدتا وزارت کشور و نیروی انتظامی ورود داشته‌اند. امید است با توجه به اینکه در روند تدوین لایحه‌ و مراحل تنظیم آن هر سه قوه و نهادهای تابعه اعلام نظر می‌کنند، خروجی لایحه، جامع‌تر و عملیاتی‌تر از طرح باشد.

    وی تصریح کرد: طرح اولیه‌ای که در کمیسیون فرهنگی مجلس آماده شده بود به قوه قضائیه تحویل شده و در آنجا از جهات مختلف، من‌جمله از حیث جرم‌انگاری و مسئله خطیئه مورد مداقه واقع شده است. پس از به سرانجام رسیدن بحث مذکور، لایحه از قوه قضائیه در اختیار دولت قرار می‌گیرد تا ملاحظات بخش‌های مختلف قوه مجریه نیز در آن گنجانده شود.

    حجت الاسلام آقاتهرانی افزود: با این حال تقاضای ما از دولت در جهت تسریع در کار این بود که منتظر وصول لایحه از قوه قضاییه نمانند و بررسی‌های خود را ناظر به طرح اولیه به طور همزمان آغاز کنند.

    وی در خصوص ادامه روند بررسی لایحه در مجلس توضیح داد: لایحه پس از وصول به مجلس شورای اسلامی، در کمیسیون فرهنگی بررسی‌ و به‌همراه نظر این کمیسیون به مدت ۱۰ روز در سایت مجلس قرار خواهد گرفت تا همه نمایندگان به آن دسترسی داشته و بتوانند پیشنهاد و نقد خود را بر آن داشته باشند؛ سپس بنابر وعده ریاست مجلس در جلسه علنی با فوریت و طی ۷۰ ساعت جلسه رسمی مطرح و پس از اظهارنظر موافقان و مخالفان به رأی نمایندگان گذاشته می‌شود.

    رییس کمیسیون فرهنگی، در پایان تصریح کرد: در آخرین جلسه شورای انقلاب فرهنگی، رؤسای قوا بر لزوم تصویب هرچه سریعتر این قانون تاکید داشتند؛ لذا امیدواریم جدیت خود را در تسریع و اتقان روند تصویب و اجرای قانون جدید عفاف و حجاب به خوبی نشان دهند و ثمرات آن را به زودی در جامعه مشاهده کنیم

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88416

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *