×

«آموزه های رمضان برای حاکمان و مسئولین»؛ به مردم «وعده دروغ» ندهید

  • کد نوشته: 87959
  • ۱۴۰۲-۰۱-۱۸
  • 56 بازدید
  • ۰
  • رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در تمام صحنه ها مردم جلوتر از مسئولین هستند و امروز مسئولین باید بکوشند خود را به مردم برسانند، گفت: باید با طرح و برنامه های زود بازده عقب ماندگی ها را جبران کنیم. کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ابتدا در خلوت، خود […]

    «آموزه های رمضان برای حاکمان و مسئولین»؛ به مردم «وعده دروغ» ندهید
  • رئیس مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در تمام صحنه ها مردم جلوتر از مسئولین هستند و امروز مسئولین باید بکوشند خود را به مردم برسانند، گفت: باید با طرح و برنامه های زود بازده عقب ماندگی ها را جبران کنیم. کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ابتدا در خلوت، خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند و کارهای یکساله خود را بازنگری کرده و سپس در راستای تحقق عدالت در همه زمینه ها با حفظ اصول اخلاقی حرکت کنند.

    به گزارش گیل و دیلم ،حجت الاسلام والمسلمین رضوی مهر در گفت وگو با شفقنا درباره آموزه های معرفتی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی ماه مبارک رمضان برای حاکمان، کارگزاران، سیاستمداران و قدرتمندان، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان ماهی است که همه به طور یکسان در افطار و سحر از فیوضات و طبیعت معنوی ماه مبارک رمضان بهره مند می گردند. ماه مبارک رمضان فرصتی است تا کارگزاران در سفره های افطار با دعوت از نیازمند، چهره به چهره از نزدیک از وضعیت ایشان با خبر شوند و علی گونه به سراغ ایتام بروند.

    وی ادامه داد: ماه رمضان، ماه جشن شکوفه های نشاط و شادی همراه با معنویت برای آحاد جامعه است. یک مدیر موفق کسی است که در کنار فعالیت ها، سیاست ها و اموری را که در ماه مبارک رمضان انجام می دهد، سبد معنویت را هم تعبیه کند. سبد معنویت بدان معنا که از ادعیه، وعظ و خطابه اول برای خود و سپس برای زیر دستان بهره بگیرد.

    مسئولین کوتاهی های خود در راستای تحقق عدالت را با عمل و نه با شعار جبران کنند

    آقای رضوی مهر با تأکید بر اینکه ماه رمضان ماه دعاست، اما دعا همراه با تدبیر، گفت: دعا و تدبیر دو بالی است که می تواند نیازهای انسان را آسمانی کند و با بال فرشتگان در عرش الهی به اجابت برساند. آنچه مهم هست اینکه مسئولی که در نظام جمهوری اسلامی مسئولیتی را برعهده گرفته، باید بین خود با خدا و وجدان خویش ببیند، صندلی که پایه های این صندلی بر خون شهدا استوار است و او بر آن تکیه زده است، چند درصد با عدالت همراهی دارد و چه مقدار از عدالت به دور است و این کوتاهی ها را با عمل و نه با شعار جبران کند. امروز مقام معظم رهبری حجتی است بر همه کارگزاران نظام جمهوری اسلامی، هر چه در راستای مطالبات ایشان و دلسوزان نظام عمل کنیم به ثواب و صواب نزدیک تر خواهیم شد.

    وی افزود: امید است که مسئولین نظام در ماه مبارک رمضان تجدید نظری کنند و به دلیل احیاناً کاغذبازی های اضافی، بروکراسی اداری خسته کننده، عدم کرامت مراجعه کنندگان یا برخوردهای زننده با مراجعین، در پیشگاه خدا طلب عفو کنند و هم و غم شان این باشد که بکوشند رضایت خدا و حضرت بقیه الله الاعظم را به دست بیاورند.

    وی عنوان کرد: ایران اسلامی افتخار دارد که تنها نظامی است که از شرق و غرب رنگ و بو نگرفته و ماهیتی معنوی همراه با رفاه جامعه دارد، جامعه ما مردم سالار دینی است و باید حکومت مردم سالار دینی، هم دنیای مردم و هم آخرت مردم را توأمان آباد نگه دارد.

    آقای رضوی مهر با بیان اینکه مسئولین نقش کلیدی در رفع مشکلات مردم دارند، گفت: هر مسئولی که در خدمت اخلاص و دست پاکی نباشد، آن مسئول به نظام اسلامی بدهکار و مدیون است. باید آحاد مسئولین جمهوری اسلامی افتخار کنند که در خدمت امتی هستند که ۴۰ سال است این امت در مقابل استکبار و صهیونیست ایستاده است. در داخل و خارج شهدایی را تقدیم کرده و اگر می بینیم امروز یک جنگ ترکیبی در مقابل مردم به وجود آمده و مردم در مقابل این جنگ ترکیبی پیروز شده اند و با مقاومت و ایستادگی ثابت کردند که هیچ قدرتی نمی تواند جلوی اراده مردم را بگیرد، در واقع باید با این محاسبه به این نتیجه برسیم که در تمام صحنه ها مردم جلوتر از مسئولین هستند.

    مسئولین بکوشند و خود را به مردم برسانند

    وی ادامه داد: مسئولین باید بکوشند خود را به مردم برسانند، در این مقایسه است که ما می توانیم عدالت را به معنای واقعی خود خصوصاً بُعد عدالت اجتماعی را برای همه آحاد جامعه اجرا کنیم. باید با طرح و برنامه های زود بازده عقب ماندگی ها را جبران کنیم. امروز خدمت به امت اسلام، خدمت به رسول الله و اهل بیت(ع) است. امروز مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی یعنی خادم کعبه و بیت الله بودند چرا که ایران حرم است و این حرم باید خدامی دلسوز و خادمانی ایثارگر و خادمانی در فکر مردم را در خود جای دهد.

    آقای رضوی مهر اظهار امیدواری کرد که کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ابتدا در خلوت شب، خود را امر به معروف و نهی از منکر کنند. ایشان ابتدا کارهای یکساله خود را بازنگری کنند و کمک به یکدیگر و تعامل و هم پوشانی داشته باشند.

    وی افزود: از اخلاق ماه مبارک رمضان و اقتباس از ادعیه، این است که با هم باشیم، با هم کار کنیم و مچ گیری نکنیم، تحزب گرا نشویم، حق مدار و ولایت مدار باشیم و به دنبال این باشیم که روح قانون را در همه امور خود اجرا کنیم.

    وی بیان کرد: باید در ماه مبارک رمضان در پیشگاه خداوند برای امام راحل عظیم الشان و آن بزرگ مرد ایجاد کننده نظام اسلامی، طلب علو درجات کنیم و یقین داشته باشیم که بیانات، مطالبات و فرمایشات مقام معظم رهبری دو بال صعود نظام جمهوری اسلامی است.

    وی تأکید کرد که با بهره گیری از آموزه های ماه رمضان مسئولین می توانند با برنامه ریزی و خدمات گسترده، چندین معضل اجتماعی خصوصاً امر ازدواج جوانان، اشتغال جوانان، افزایش جمعیت و جوانی جمعیت به نتیجه عملی برسانند.

    آقای رضوی مهر به ضرورت بهره گیری از آموزه های اخلاقی ماه رمضان توسط مسئولین و سیاستمداران تأکید کرد و گفت: اخلاق کارگزاران موضوعی بسیار سودمند، موثر و حساس است لذا از اساتید نخبه حوزه و دانشگاه تقاضا می شود تا برنامه ریزی داشته باشند به گونه ای که هفتگی یا ماهانه، کارگزاران نظام با افراد با تقوا، خدا محور، دلسوز نظام جلسات اخلاقی برقرار کنند و با این جلسات همت خود را مضاعف در خدمت به مردم قرار دهند.

    وی به آموزه های قرآن و ماه رمضان برای محور قرار دادن کرامت انسانی اشاره و خاطرنشان کرد: آنچه از فرهنگ قرآن استفاده می کنیم، این است که یک انسان یعنی همه جامعه لذا خدمت به یک انسان، خدمت به همه جامعه است. احیای یک نفر از دیدگاه قرآن احیای جامعه است و قرآن برای آحاد بندگان الهی کرامت و ارزش قائل است.

    بزرگترین احسان سیاسی ایجاد «امید» در میان آحاد جامعه است

    وی ادامه داد: قرآن می فرماید: إِنَّ اللَّهَ یُحِبُّ الْمُحْسِنِینَ؛ خداوند، نیکوکاران را دوست می‌دارد و ماه مبارک رمضان، ماه احسان است که بزرگترین احسان و نیکوکاری معنوی و سیاسی ایجاد «امید» در میان آحاد جامعه است. هر کسی جامعه اسلامی را ناامید کند، او در مسیر شیطان و خارج از صراط مستقیم است و هر کسی به مردم امید ببخشد و مردم را به آینده بهتر امیدوار کند، او بنده ای از بندگان خدا و در مسیر الهی گام برداشته است.

    وی گفت: ما از فرهنگ قرآن می آموزیم، آبروی افراد را نبریم و عفو و گذشت داشته باشیم. از سوی دیگر مردم نباید از گناهان اجتماعی غافل باشند، امروز مسئولین باید در این زمینه ها با طرح و برنامه زود بازده، بدون هرگونه سیاسی کاری در رفع مشکلات اجتماع، جامعه و مردم برنامه ریزی کنند. جان ما فدای مردمی که امروز یکه و تنها در مقابل صهیونیست و استکبار ایستاده اند.

    آقای رضوی مهر به آموزه های قرآن و ماه رمضان در بُعد پیشگیری از فساد و عمل به وعده ها و مسئولیت پذیری حاکمان و مسئولین، گفت: اگر مسئولی به دروغ به مردم وعده بدهد، گناه او مضاعف است و نتیجه این گناه مضاعف، عذاب مضاعف در دنیا و آخرت است. طبیعت انقلاب اسلامی فساد را نمی پذیرد، طبیعت انقلاب اسلامی با اختلاس، دو رویی و تظاهر بیگانه است، طبیعت انقلاب اسلامی روحیه شهید رجایی، باهنر، بهشتی، مطهری و مفتح را می پذیرد، طبیعت انقلاب اسلامی طبیعتی است که چون سردار دلها و شهید بین الملل حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نمونه ای همیشه برتر در خود جای داده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87959

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *