×

آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران: مذاکره در چنین شرایطی یعنی ذلّت/ باید جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود

  • کد نوشته: 45416
  • ۱۳۹۸-۰۲-۱۳
  • 72 بازدید
  • ۰
  • امام جمعه موقّت تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلّت و ملت عاشورایی ایران ذلّت ناپذیر است و شعار ملّت عاشورایی ما، هیهات منا الذله است. به گزارش گیل و دیلم به نقل از فارس آیت‌الله سیّد احمد خاتمی، امام جمعه موقّت تهران […]

    آیت‌الله خاتمی امام جمعه موقت تهران: مذاکره در چنین شرایطی یعنی ذلّت/ باید جلوی گرانی‌های افسارگسیخته گرفته شود
  • امام جمعه موقّت تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلّت و ملت عاشورایی ایران ذلّت ناپذیر است و شعار ملّت عاشورایی ما، هیهات منا الذله است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از فارس آیت‌الله سیّد احمد خاتمی، امام جمعه موقّت تهران در خطبه‌های امروز(۱۳ اردیبهشت) تهران با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان گفت: باید حریم ماه رمضان را نگه داشت.

    وی با بیان اینکه باید فضای خانواده را رمضانی کرد، گفت: در جامعه هم باید معلوم باشد اینجا نظام اسلامی است. اگر قرار باشد در ماه مبارک رمضان علنی بطری آب سر کشیده شود که این با فضای اسلامی نمی‌خواند. حتی در کشورهای غربی برای مقدسات دیگران احترام قائل هستند. امّا برخی‌ها انگار دیگرآزاری دارند؛ ماه مبارک رمضان که می‌رسد شروع به اذیت کردن مومنان می‌کنند. همه باید به امر به معروف و نهی از منکر اهتمام داشته باشند، نیروی انتظامی هم وظیفه ذاتی دارد که با روزه‌خواری برخورد کند.

    امام‌جمعه موقّت تهران سنت افطاری‌های ساده در مساجد را پسندیده دانست و افزود: افطاری دادن بسیار ثواب دارد، مخصوصاً افطاری به فقرا و محرومین.

    خاتمی در خطبه‌ دوم نمازجمعه با اشاره به روز جهانی کار و کارگر گفت: این عزیزان همیشه عزیز هستند مخصوصاً در سالی که به رونق تولید نام گرفته است. از ارکان رونق تولید این عزیزان هستند. رونق تولید با خود عزّت و مقاومت در برابر دشمن را در پی دارد.

    وی، ۱۲ اردیبهشت سالگرد شهادت شهید مطری را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه شهید مطهری اندیشمندی مجاهد بود گفت: ایشان به‌حق، عالم ربانی و مرزبان دین بود.

    خاتمی با اشاره به روز معلّم گفت: نظام باید تلاش بیشتری برای معیشت آبرومندانه و عز‌تمندانه دو قشر معلّم و کارگر داشته باشد.

    امام جمعه موقّت تهران با اشاره به تهدیدات آمریکا گفت: نظام ما نظام عاشق علی است. در تک تک سلول‌های این مردم محبّت علی نقش بسته است. دشمان نظام ما هم از سنخ دشمنان علی هستند. ما در مصافی اینچنینی هستیم. 

    خاتمی با بیان اینکه مصاف ما عقیدتی است اظهار داشت: یعنی نه قصه تروریسم مطرح است نه حقوق بشر و نه هسته‌ای. دنیا می‌داند آمریکا و اذنابش در خط مقدم تروریسم و تروریست پروری هستند. ۴۰ سال است که همیشه در ستیز با آمریکا بوده‌ایم و به فضل خدا پیروز بوده‌ایم و هیمنه آمریکا را در دنیا شکسته‌ایم. آنچه مایه نگرانی ترامپ است این شعار انقلابی مرگ بر آمریکای مردم است.

    وی ادامه داد: ترامپ مدام می‌نالد از اینکه مردم ایران مرگ بر آمریکا می‌گوید. مرگ بر آمریکا یعنی مرگ بر شما زورگوها. با مردم آمریکا دعوا نداریم.

    خاتمی با بیان اینکه نقشه خاورمیانه جدید آمریکا را به فضل خدا در هم شکستیم، ادامه داد: از اول انقلاب چندین جنگ راه انداختید. جنگ نظامی، جنگ فرهنگی و رسانه‌ای و روانی، جنگ سیاسی و الان هم جنگ اقتصادی است. به فضل خدا ملّت بزرگ ایران در طول این چهل سال از این جنگ‌ها پیروز بیرون آمده و از این جنگ آخر هم پیروز بیرون خواهد آمد.

    وی، پنج رمز پیروزی در این جنگ‌ها را خداباوری، بصیرت، حضور مردم در صحنه، مقاومت و وحدت و همدلی دانست و افزود: با این عناصر، ان‌شاءالله در آینده هم پیروز خواهیم بود.

    امام‌جمعه موقت تهران با بیان اینکه خود آمریکا بحران‌زده است، گفت: ترامپ مثل یک دزد سر گردنه است که باج‌گیری می‌کند؛ می‌گوید عربستان پانصد میلیون دلار بدهد تا امنیتش را تأمین کند، سال آینده هم باید بیشتر بدهد. عجیب است اینطور پول می‌گیرد در حالی که بحران در کشور خودش غوغا می‌کند.

    وی با بین اینکه آنچه مهم است مقاومت است و بس، تصریح کرد: ما با دیوانه‌ای طرف هستیم که اگر یک قدم عقب بنشینیم، ده قدم جلو می‌آید؛ باید سر این دیوانه را به سنگ کوبید. تنها کسی هم که می‌تواند سر این دیوانه را به سنگ بکوبد، ملّت بزرگ ایران است.

    خاتمی ادامه داد: در چنین شرایطی، مذاکره به معنای تسلیم است و تسلیم یعنی ذلّت و ملت عاشورایی ایران ذلّت ناپذیر است و شعار ملّت عاشورایی ما، هیهات منا الذله است.

    وی با بیان اینکه ابزار این روزهای ترامپ، تهدید است، افزود: تهدیدهایی که بسیار نخ‌نما شده است و اگر در هر کشوری اثر داشته باشد اینجا اثر ندارد. چهل سال است گوش‌مان پر است از این تهدید‌ها. 

    خاتمی ادامه داد: یکی از این تهدیدها به صفر رساندن صادرات نفت ایران است. آمریکا به خوبی می‌داند و خود را به نادانی می‌زند؛ به فضل خدا نظام ما هرچقدر بخواند نفت تولید می‌کند و به کوری چشم شما هرچقدر بخواهد صادر می‌کند. آمریکا این را هم بداند که این شیطنت‌ها بی‌پاسخ نمی‌ماند.

    امام‌جمعه موقّت تهران با بیان اینکه ملت ما در مقابل تعرض دشمنان تماشاچی نخواهد بود تصریح کرد: ملّت ما مشت محکمی در دهان کسانی خواهد زد که قصد تعرض به آن را داشته باشند و دندان‌هایشان را در دهان خرد می‌کند.

    خاتمی، خوی آمریکا را زیاده‌خواهی دانست و افزود: نه فقط نسبت به ملّت ایران؛ بلکه ببینید چه برخوردی با ونزوئلا دارند. نظامی را مردم انتخاب کرده‌اند و آمریکا در مقابل این دولت برآمده از رأی مردم می‌ایستد و از یک عنصر دست نشانده حمایت می‌کند. ملّت ونزوئلا بدانند راه، تنها و تنها مقابله با زیاده‌خواهی آمریکاست.

    وی با بیان اینکه با این همه شیطنت و توطئه، احمق‌ترین نظام جهان هم نظام آمریکاست، اظهار داشت: در اوجچ محبوبیت سپاه و در زمانی که نیروهای مسلّح ما بویژه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در قصّه سیل، خوش درخشیده و خدمت ارزشمندی به مردم کرده‌اند و در سویدای جان مردم جا گرفته‌اند، این نیرو را به‌عنوان گروه تروریستی معرفی می‌کنند و سبب می‌شود حتی آن‌هایی هم که چندان با سپاه میانه‌ای نداشتند، یکدست و متحد بشوند در مقابل آمریکا و محبوبیت سپاه بالا برود.

    خاتمی تأکید کرد: تردید نکنید آمریکا و قدرت آن در حال افول است و آنکه ماندنی است ملّت بزرگ ایران است.

    امام‌جمعه موقّت تهران با اشاره به گرانی‌های اخیر گفت: نباید کسی انتظار داشته باشد خطیب جمعه که زبان مردم است، از این گرانی‌های افسارگسیخته نگوید. قطعاً توطئه دشمنان قسم‌خورده وجود دارد امّا نباید سوءمدیریت ها تحت شعاع این موضوع قرار گیرد.

    خاتمی با بیان اینکه تجربه نشان داده با مدیریت جهادی می‌شود کاری کرد که این بساط پیش نیاید، اظهار داشت: از مسئولان محترم می‌خواهیم تصمیماتشان پخته‌تر و سنجیده‌تر باشد. بعد از چهل سال، تجربه آزمون و خطا غلط است. سرمایه و همه چیز نظام، این مردم هستند. اگر می‌خواهید تصمیم بگیرید با مردم صحبت کنید و اقناع کنید. بعد که اقناع کردید، خودبخود زمینه قانون و اجرای قانون فراهم می‌شود.

    وی ادامه داد: آنچه مثل آفتاب روشن است ضعف نظارت است. خود مسئولین می‌گویند بسیاری از این گرانی‌ها  هیچ مبنایی ندارد، خب پس چرا جلویش را نمی‌گیرید؟ چرا قاطعانه با سوءاستفاده‌کننده‌ها مقابله نمی‌کنید؟ نزدیک ماه مبارک رمضان است؛ این مردم شایسته هرگونه تکریم و خدمت هستند و جلوی گرانی‌های افسارگیسخته و بی‌رویه باید گرفته شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=45416

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *