×

آیت الله جوادی آملی: اینکه منشاء حوادث اخیر مدارس مشخص نشده، رعب‌آور است/ مسئولان، مردم را از نگرانی دربیاورند

  • کد نوشته: 86844
  • ۱۴۰۱-۱۲-۱۱
  • 84 بازدید
  • ۰
  • آیت الله العظمی جوادی آملی مشخص نشدن منشاء مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس را رعب‌آور دانست و گفت: لازم است مسئولان با مدیریت این کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیاورند. به گزارش گیل و دیلم ، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه امروز پنج‌شنبه یازدهم اسفند […]

    آیت الله جوادی آملی: اینکه منشاء حوادث اخیر مدارس مشخص نشده، رعب‌آور است/ مسئولان، مردم را از نگرانی دربیاورند
  • آیت الله العظمی جوادی آملی مشخص نشدن منشاء مسمومیت دانش‌آموزان در مدارس را رعب‌آور دانست و گفت: لازم است مسئولان با مدیریت این کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیاورند.

    به گزارش گیل و دیلم ، یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش و هیئت همراه امروز پنج‌شنبه یازدهم اسفند با حضور در بیت آیت الله العظمی جوادی آملی با ایشان دیدار و گفتگو کردند.

    آیت الله جوادی آملی در این دیدار بیان کرد: در هر امری مخصوصا در آموزش و پرورش حرف اصلی را انسانیت انسان می‌زند، الفاظ و مفاهیم به درد امتحان و نمره می‌خورد اما آنچه انسان را می‌سازد رفتار عملی همه ماست.

    ایشان با تاکید بر احترام گذاشتن به مردم بیان کرد: در شرح حال پیامبر گرامی اسلام (ص) آمده که آن حضرت با احدی نیمرخ صحبت نمی‌کرد چه افراد عادی و چه بادیه‌نشین و چه شهری، این احترام گذاشتن به مردم است که چنین مواردی را مسئولان باید رعایت کنند.

    وی ادامه داد: ما قبل از اینکه با حرف، چیزی یاد مردم بدهیم باید با عمل یاد مردم بدهیم، اگر مردم عمل صالح ببینند، هم می‌بینند و هم عمل می‌کنند، ولی اگر تنها درس صالح بگوییم، ممکن است یاد بگیرند اما کاری از پیش نمی‌رود.

    وی گفت: در میدان جنگ، حرف اول را قدرت نظامی می‌زند اما در دبیرستان و آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه تربیت‌های علمی حرف اول را می‌زند، تجربه هم نشان داده که با سلاح نمی شود مردم را اصلاح کرد، بلکه با صلاح می‌شود.

    وی افزود: جهانی فکر کردن، تعامل داشتن، مدیریت داشتن، نه بیراهه رفتن و نه راه کسی را بستن اساس کار است، جهان را ادب و علم اداره می‌کند و با ادب، علم و تعامل می توان با جهان به درستی زندگی کرد.
    ​​

    این مرجع تقلید درباره حوادث اخیر که در مدارس اتفاق افتاده، اظهارکرد: این کار با مدیریت حل می‌شود، اینکه منشاء این حوادث هنوز مشخص نشده، رعب آور است، این حوادث هم موجب اضطراب و نگرانی اولیاء و خانواده‌ها شده و هم موجب نگرانی آموزش و پرورش و معلمان می شود که بچه های زیر مجموعه آنها که بچه‌های خودشان محسوب می‌شوند، آسیب می‌بینند، ما دعا می‌کنیم که این فرزندان معصوم و بی‌گناه آسیبی نبینند ولی لازم است مسئولان نیز با مدیریت این کار را هرچه زودتر سامان ببخشند و مردم را از نگرانی در بیاورند.

    وی گفت: به برکت اهل بیت و خون‌های پاک شهدا و تلاش خدمتگزاران تعلیم فرهنگی کشور، خیر دنیا و آخرت نصیب جامعه اسلامی شده و صلاح و فلاح به مردم ما عنایت شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=86844

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *