×

آیت الله مکارم شیرازی : با فشار نمی توان مسألۀ حجاب و کمبود جمعیت را حل کرد

  • کد نوشته: 82483
  • ۱۴۰۱-۰۷-۲۹
  • 61 بازدید
  • ۰
  • به گزارش گیل و دیلم ،شفقنا نوشت: آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفتند: اینکه بخواهیم با فشار، مسئله حجاب و یا کمبود جمعیت را حل کنیم، درست نیست و بدون کار فرهنگی مناسب، نتیجه ای نخواهیم گرفت. مرجع تقلید شیعیان در دیدار دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از فعالیت ها […]

    آیت الله مکارم شیرازی : با فشار نمی توان مسألۀ حجاب و کمبود جمعیت را حل کرد
  • به گزارش گیل و دیلم ،شفقنا نوشت: آیت الله العظمی مکارم شیرازی گفتند: اینکه بخواهیم با فشار، مسئله حجاب و یا کمبود جمعیت را حل کنیم، درست نیست و بدون کار فرهنگی مناسب، نتیجه ای نخواهیم گرفت.

    مرجع تقلید شیعیان در دیدار دکتر عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور از فعالیت ها و پیشرفت های که در علوم پزشکی کشور حاصل شده، تشکر کرده و گفتند: وزارت بهداشت و درمان افزون بر ارتقاء سطح سلامت و بهداشت کشور، باید نسبت به مسائل درمانی قشر ضعیف کشور به خصوص بیماران صعب العلاج کمک کند.

    ایشان تولید بعضی از اقلام دارویی و واکسن ها توسط شرکت های داخلی را از جمله ثمرات تحریم ها دانسته و افزودند: تحریم های آمریکا و غرب فرصتی ایجاد کرد تا در این تولیدات به خودکفایی برسیم.

    ایشان افزودند: مسألۀ افزایش جمعیت کشور پیش از آن که یک مسئله درمانی باشد، اخلاقی است. باید مردم بدانند که آنچه سبب حفظ مملکت می شود، جمعیت کشور است. چین به سبب جمعیتی که دارد در بسیاری از مسائل، حرف اول را در دنیا می زند.

    آیت الله مکارم شیرازی، شعار جمعیت کمتر، زندگی بهتر را اشتباه دانسته و تأکید کردند: برخی تنها آرامش و آسایش امروز خودشان را ملاحظه می کنند، اما فردا وقتی جمعیت کم و پیر، شد، با کمبود و پیری جمعیت، نسل آینده شما چه خواهد شد؟ اینکه اجازه نمی دهیم محیط زیست تخریب شد، برای این است که محیط زیست تنها برای ما نیست، بلکه برای آیندگان هم است، بنابراین به فکر آیندگان بودن خود، یک مسئله مهم است.

    ایشان تأکید کردند: مسائل فرهنگی بیشتر از آموزش سرچشمه می گیرد نه از فشار. اینکه بخواهیم با فشار، مسئله حجاب و یا کمبود جمعیت را حل کنیم، درست نیست و بدون کار فرهنگی مناسب، نتیجه ای نخواهیم گرفت.

    ایشان در ادامه حوزۀ علمیه را دارای ظرفیت عظیم فرهنگی، تربیتی و اجتماعی برشمرده که می تواند در جهت ارتقاء سطح سلامت و بهداشت کشور، به وزارت بهداشت کمک نماید.

    ایشان وجود بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز بهداشتی در سطح کشور به خصوص مناطق محروم که به همت حوزه و مراجع تقلید بنا گردیده و به صورت خیریه جهت درمان بیماران ناتوان و ضعیف فعال هستند، را از نمونه های آن برشمردند.

    ایشان افزودند: وزارت بهداشت می تواند با ایجاد مراکزی در قم و آموزش به طلاب، از آنان برای درمان در مناطق محروم استفاده نماید.

    آیت الله مکارم شیرازی به هزینه بالای ویزیت پزشکان اشاره کرده و گفتند: برخی از پزشکان، برای منفعت بیشتر خودشان، بیماران را به مطب شان ارجاع می دهند، و در آنجا هم هزینه های سنگینی بر آنها تحمیل می کنند، که مناسب است با مسائل فرهنگی و تربیتی نسبت به این مسأله هم اقدام گردد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=82483

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *