×

آیت الله نوری همدانی: جامعه‌ای که گرفتار فقر، جهل و بی‌عدالتی باشد، هرگز پیشرفت نمی‌کند / مردم در شرایط کنونی نیاز به کمک و رسیدگی دارند

  • کد نوشته: 82945
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۵
  • 59 بازدید
  • ۰
  • آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرچمی است که هرگز بر زمین نخواهد افتاد گفت: مردم در شرایط کنونی نیاز به کمک و رسیدگی دارند و با گرانی و سختی معیشت روبرو هستند، هرگز جامعه‌ای که گرفتار فقر و جهل و بی عدالتی باشد پیشرفت نمی‌کند. باید فقر […]

    آیت الله نوری همدانی: جامعه‌ای که گرفتار فقر، جهل و بی‌عدالتی باشد، هرگز پیشرفت نمی‌کند / مردم در شرایط کنونی نیاز به کمک و رسیدگی دارند
  • آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، با بیان اینکه انقلاب اسلامی پرچمی است که هرگز بر زمین نخواهد افتاد گفت: مردم در شرایط کنونی نیاز به کمک و رسیدگی دارند و با گرانی و سختی معیشت روبرو هستند، هرگز جامعه‌ای که گرفتار فقر و جهل و بی عدالتی باشد پیشرفت نمی‌کند. باید فقر جای خود را به رفاه و جهل جای خود را به آگاهی و علم آموزی بدهد.

    آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، یکی از نیازهای ضروری و مهم را تربیت همراه با تعهد و تخصص نسل نوجوان و جوان برشمرد و گفت: اهل بیت(ع) نسبت به تعلیم و تعلم نسل جوانان و نوجوانان تاکید فراوان نموده اند.

    به گزارش «گیل و دیلم » به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آیت الله نوری همدانی، وی در دیدار وزیر آموزش و پرورش افزود: کارهای تربیتی و فرهنگی که منجربه انسان سازی می شود از تمامی امور اقتصادی، سیاسی و غیره مهمتر است.

    وی با بیان این که بعثت انبیاء در راستای آموزش و رشد استعدادها و تزکیه و تعالی افراد جامعه بوده است گفت: برای احیاء مبانی اسلام و پیشرفت و ترقی جامعه باید از تمام امکانات و افراد شایسته کمک گرفته شود.

    آیت الله نوری همدانی در ادامه به سابقه درخشان اسلام در تمدن سازی اشاره کرد و افزود: طلوع اسلام همراه با پیشرفت علوم و تربیت دانشمندان و اندیشمندان برجسته همراه بود که سبب پیدایش تمدن ممتاز اسلامی گردید.

    مرجع تقلید شیعیان، پیروزی انقلاب اسلامی را نقطه عطفی در احیا تمدن سازی اسلامی دانست و اضافه کرد: انقلاب اسلامی پرچمی است که هرگز بر زمین نخواهد افتاد. این انقلاب که با قیام امام راحل و مجاهدات های این مردم به پیروزی رسیده است انشاء الله مقدمه ظهور امام زمان (عج) می باشد.

    وی همچنین با اشاره به عوامل عقب افتادگی جوامع اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل نفوذ استکبار و خودباختگی و استبداد حاکمان که با سرکوب و استثمار مردم و یا با کشتن اندیشمندانی همچون شیخ فضل الله نوری همراه بود شاهد عقب افتادگی در کشورهای اسلامی هستیم. باید به یاد داشته باشیم دشمنان اسلام در ظلم و ستم راندن بر ملت ما هیچ حد و مرزی نمی شناسند.

    آیت الله نوری همدانی در ادامه گفت: اسلام برای رشد و تعالی جامعه بر مبارزه و ریشه کنی سه چیز تاکید کرده است، جهل، فقر و ظلم. اگر به جای این سه، دانش و آگاهی، رفاه اجتماعی و عدالت جایگزین شود شاهد رشد و بالندگی جامعه خواهیم بود.

    وی تصریح کرد: مردم در شرایط کنونی نیاز به کمک و رسیدگی دارند و با گرانی و سختی معیشت روبرو هستند، هرگز جامعه‌ای که گرفتار فقر و جهل و بی عدالتی باشد پیشرفت نمی‌کند. باید فقر جای خود را به رفاه و جهل جای خود را به آگاهی و علم آموزی بدهد.

    آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: حضرت امیر مومنان (ع) در نامه ای به مالک اشتر هنگام اعزام به مصر عنایت به مردم و رسیدگی به مشکلات آنان را بسیار سفارش و تاکید نمود، چراکه این مردم سپر در مقابل دشمنان هستند و همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و انقلاب بوده و هستند. اگر شما(مسئولان) همین سفارش حضرت امیر مومنان (ع) را اجرایی کنید گامی بلندی در پیشرفت کشور برداشته اید.

    یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش نیز در ابتدای این دیدار به بیان گزارشی از برنامه ها و اقدام های صورت گرفته از سوی وزارت آموزش و پرورش پرداخت.

    وزیر آموزش و پرورش در جریان سفر یک روزه به شهر مقدس قم، ضمن افتتاح یک مدرسه در این شهر، در یادواره شهدای دانش آموز قم شرکت و با شماری از علما دیدار و گفت و گو کرد

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=82945

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *