×

آیین رونمایی از سردیس دکتر «صادق پیروز» در لاهیجان برگزار شد + تصاویر

  • کد نوشته: 96036
  • ۱۴۰۲-۰۹-۲۵
  • 306 بازدید
  • ۰
  • آئین رونمایی از سردیس دکتر «صادق پیروز» پزشک نیکوکار گیلانی و تقدیر از خیران سلامت لاهیجان با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی و کادر بهداشت و درمان در سالن اجتماعات بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان برگزار شد....
    آیین رونمایی از سردیس دکتر «صادق پیروز» در لاهیجان برگزار شد + تصاویر
  • آیین رونمایی از سردیس دکتر «صادق پیروز» پزشک نیکوکار گیلانی و تقدیر از خیران سلامت با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در لاهیجان برگزار شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، آئین رونمایی از سردیس دکتر «صادق پیروز» پزشک نیکوکار گیلانی و تقدیر از خیران سلامت لاهیجان با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی و کادر بهداشت و درمان در سالن اجتماعات بیمارستان دکتر پیروز لاهیجان برگزار شد.

    خیران منشأ خیر بسیاری در حوزه درمانی هستند

    «محمدتقی آشوبی» رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این آئین با اشاره به عقب ماندگی‌های بهداشت و درمان استان گیلان اظهار کرد: با توجه به نیازهای جامعه دو بیمارستان لاهیجان و انزلی به عنوان بیمارستان آموزشی معرفی شدند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دغدغه‌های دکتر پیروز برای توسعه بیمارستان لاهیجان و راه اندازی دانشکده پزشکی شرق گیلان در لاهیجان اشاره کرد و گفت: خیران در طول سال‌های اخیر به داد مجموعه درمانی استان رسیدند و در موارد مختلفی توانستند منشأ خیر کثیر باشند تا بسیاری از مشکلات درمان حل شود.

    آشوبی در ادامه به مشکلات بیمارستان پیروز اشاره داشت و افزود: از سازندگان این بیمارستان گله داریم و نباید بیمارستان نوسازی همچون پیروز درگیر این همه مشکلات باشد.

    وی با تاکید بر تلاش‌های شبانه روزی کادر درمان خصوصاً در دوران کرونا، بیان کرد: بیمارستان دکتر پیروز با کادر مجرب در دوران شیوع ویروس کرونا یکی از بهترین خدمات رسانی‌ها را به مردم داشته است.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان همچنین به موضوع نیازهای کادر درمان نیز اشاره داشت و گفت: امیدواریم در بودجه سال آینده موضوع فوق العاده خاص کادر درمان تصویب شود و حداقل میزان کسر مالیات از آنان نیز افزایش یابد تا رضایت کادر درمان جلب شود.

    دکتر پیروز انسان بزرگی بوده که مال خود را در خدمت به مردم بخشیده است

    «سید جواد سلیمانی» امام جمعه لاهیجان نیز در این آئین در سخنان کوتاهی با تاکید بر دستگیری از کادر درمان گفت: ادعای خدایی شدن آسان است اما انسان الهی شدن ویژگی‌هایی دارد که مهمترین آن گذشتن از آنچه که دوست دارد، است.

    امام جمعه لاهیجان با تاکید بر اینکه گذشتن از مال سخت است، افزود: دکتر پیروز انسان بزرگی است و باید به وی بالید چرا که از مال خود در راه خدمت به مردم این شهر گذشت کرد.

    انتقاد از ساخت نامناسب بیمارستان دکتر پیروز

    «رسول فرخی» نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این این آئین شناخت نقاط ضعف و قوت زمانه را از ویژگی‌های انسان موفق دانست و گفت هر عملی که با شناخت درست و بر اساس ظرفیت‌های وجودی ما صورت گیرد می‌تواند منجر به کمال انسان گردد.

    وی با اشاره به اینکه لاهیجان از گذشته به عنوان قطب درمانی شرق گیلان مطرح بود، با انتقاد از ساخت نامناسب بیمارستان دکتر پیروز ادامه داد: در تلاش هستیم تا در کنار این بیمارستان یک بیمارستان جنرال ۲۲۰ تخت خوابی در این شهر تأسیس شود.

    نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه از بیمارستان ۲۲ آبان لاهیجان اشکال لرزه نگاری گرفته‌اند، اظهار داشت: یا باید این بیمارستان احیا شود و یا در مولد سازی بتوانیم آن را تعیین تکلیف کرده و یک بیمارستان جدید با شرایط استاندارد در شهرستان راه اندازی کنیم.

    گفتنی است در پایان این مراسم از دکتر پیروز و دو نفر از خیران سلامت شهرستان تقدیر به عمل آمد.

    همچنین در حاشیه این آئین از سردیس دکتر پیروز در بیمارستان دکتر پیروز شهرستان لاهیجان رونمایی به عمل آمد و مجموعه زباله سوز بیمارستان نیز که با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومانی خیران سلامت راه اندازی شده بود، به بهره برداری رسید.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=96036

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *