×

اتصال دو استان گیلان و زنجان تسریع می‌یابد

  • کد نوشته: 26226
  • ۱۳۹۶-۰۹-۲۲
  • 158 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: با توجه به ماهیت منطقه و عدم وجود راه در بخش‌هایی از مسیر، بررسی امکان اتصال دو استان گیلان و زنجان مطالعات در دو بخش یکی به صورت بهسازی و دیگری به صورت نوسازی دنبال شد. به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،علی خاوری،در خصوص وضعیت آسفالت راههای […]

    اتصال دو استان گیلان و زنجان تسریع می‌یابد
  • مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: با توجه به ماهیت منطقه و عدم وجود راه در بخش‌هایی از مسیر، بررسی امکان اتصال دو استان گیلان و زنجان مطالعات در دو بخش یکی به صورت بهسازی و دیگری به صورت نوسازی دنبال شد.

    به گزارش پایگاه خبری گیل و دیلم ،علی خاوری،در خصوص وضعیت آسفالت راههای روستایی شهرستان شفت گفت:در سال ۹۵ در شهرستان شفت ۲۹.۷ کیلومتر تعهد آسفالت داشتیم که بصورت ۱۰۰ درصد محقق شد .

    وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۰.۲ کیلومتر آسفالت در مسیرهای فاقد آسفالت و خاکی و ۹.۵ کیلومتر روکش آسفالت و درسال ۱۳۹۶ تاکنون ۱۲کیلومتر آسفالت در مسیرهای فاقد آسفالت و خاکی و ۶ کیلومتر روکش آسفالت درراههای روستایی شهرستان شفت به بهره برداری رسیده است.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه شهرستان شفت شامل شهرهای شفت و احمدسرگوراب است، ادامه داد: هر دو دارای طرح جامع و تفصیلی مصوب بوده و هرگونه موارد و مغایرتهای مربوط به طرح های فوق با اعلام شهرداری ها قابل بررسی است.

    وی اضافه کرد:در خصوص اختصاص کد شهری روستای پیرده که در زمان انتخابات شوراهای پنجم در نظر گرفته شده ، مقرر شد، جهت حل مشکل بوجود آمده در صدور پروانه ساختمانی،موضوع از طریق مدیریت شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی پیگیری شود.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان در خصوص پروژه ملاسرا- شفت، گفت:مطالعات مرحله اول محورملاسرا- شفت- زنجان از سال ۱۳۸۶ به منظور بررسی امکان اتصال دو استان گیلان و زنجان،توسط معاونت برنامه ریزی و اقتصاد حمل و نقل وقت وزارت متبوع در دستور کار قرار گرفت.

    خاوری اضافه کرد:با توجه به ماهیت منطقه و عدم وجود راه در بخش‌هایی از مسیر،مطالعات در دو بخش یکی به صورت بهسازی و دیگری به صورت نوسازی دنبال شد.

    مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت:طول کل محور ۹۰ کیلومتر است که حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده استان گیلان واقع شده است.

    چهار خطه کردن محور ملاسرا – شفت به طول کلی ۱۱ کیلومتر و عرض۲۵.۶ متر دارای ۶ دستگاه پل دالی با دهانه ۲ متری ویک دستگاه پل ۳ متری است که در حال حاضر ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

    وی خاطرنشان کرد:فاز دوم این پروژه به طول ۱۲ کیلومتر به مبلغ ۱۴۱هزار میلیون ریال در حال فرایند اجرای مناقصه است و تقاطع ملاسرا دارای ۱ دهانه تقاطع ۲۸ متری و۱۱دهانه ۲۵ متری به طول۳۰۳ متر و عرض نهایی۱۱.۲ متر در شرف تایید و ابلاغ است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=26226

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *