×

اختصاصی گیل و دیلم | ‌ اسامی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس لاهیجان و سیاهکل + سوابق

  • کد نوشته: 87601
  • ۱۴۰۲-۰۱-۰۷
  • 2471 بازدید
  • ۰
  • اختصاصی گیل و دیلم | با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ ، فعالیت های انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به نزدیکی موعد آن ، رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد . عدم اقبال عمومی نسبت به مقوله انتخابات با توجه به ناکارآمدی و ضعف ها در سیستم اقتصادی کشور ، فضای […]

    اختصاصی گیل و دیلم | ‌ اسامی نامزدهای احتمالی انتخابات مجلس لاهیجان و سیاهکل + سوابق
  • اختصاصی گیل و دیلم | با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۲ ، فعالیت های انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی با توجه به نزدیکی موعد آن ، رنگ و بوی جدی تری به خود می گیرد .

    عدم اقبال عمومی نسبت به مقوله انتخابات با توجه به ناکارآمدی و ضعف ها در سیستم اقتصادی کشور ، فضای سردی را بیش از پیش بر این دوره حاکم نموده اما در هر صورت رسانه وظیفه ای جز آگاهی بخشی و اطلاع رسانی به مخاطبانش ندارد .

    تعدادی از نامزدهای حوزه ی لاهیجان و سیاهکل از فردای انتخابات سال ۹۸ با حضور بی وقفه در مراسمات و محافل خصوصی و عمومی به صورت غیر رسمی فعالیت های خود را آغاز نموده و بر حضور خود در دوره ی آتی نیز به طور غیر رسمی صحه گذاردند .

    اما در این میان ، هنوز هم هستند آنها که انتخابات را بازار گرمی تلقی نموده و سعی بر آن داشته تا در سال های اخیر از این نمد کلاهی برایشان دوخته ، چنان که هم نام شان بماند و هم در معاملات سیاسی پشت پرده قیمت حضور یا عدم حضور خود را بروز رسانی نمایند .

    در مقابل ایشان شایستگانی حاضر اند که اندیشه ی جز خدمت در سر نداشته اما بواسطه ی برخی ایرادات و اشتباهات و… از حضور در صحنه ی اصلی انتخابات بازمانده اند .

    به هر صورت امید می رود با داغ تر شدن تنور انتخابات ، شاهد رقابتی جدی در میان گزینه های نهایی شاهد باشیم .

    نکته : اسامی احتمالی به جهت عدم ایجاد شائبه ی حمایتی به ترتیب حروف الفبا قرار گرفته است

    ۱. حجت الاسلام محمد پورحسین

    پورحسین با مدرک کارشناسی ارشد حقوق خصوصی ، رییس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در شهرستان لاهیجان می باشد.

    وی در انتخابات های متعددی از جمله فعالین سیاسی و ستادی تاثیر گذار به شمار می آمده اما هرگز به صورت علنی در مجامع عمومی ظاهر نشد.

    از منابع مختلف شنیده می شود او را به عنوان یکی از یاران نزدیک مرحوم رمضانی، در انتخابات حوزه ی شهرستان مجاور می شناسند . این روحانی اصولگرا در صورت حضورش ، به طور حتم اتاق فکر جریان اصولگرا بر سر تعیین گزینه ی نهایی را تحت الشعاع قرار خواهد داد.

    اگر چه مسئولیت فعلی وی نتوانست آنچنان که باید نام او را در (مجامع )سیاسی لاهیجان و سیاهکل مطرح نماید ، اما بنظر می رسد تلاش های او برای خارج شدن از فضای سیاسی امنیتی نشات گرفته از مسئولیتش بی نتیجه هم نبوده است. تا آنجا که امروز در غالب یک روحانی خوش فکر و مردم مدار ، به واسطه ی حسن خلق ، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است .

    ۲. آریا جهانگیری پاشاکی

    سابقه ی سالها حضور در مسوولیت های مختلف و فعالیت در انتخابات های متعددجهانگیری، نام او را نیز در میان گزینه های احتمالی انتخابات آتی به میدان آورده است .
    ارتباطات او با همه ی جریان های سیاسی در زمان حضورش در معاونت فرمانداری لاهیجان و فعالیت های عمرانی اش ، موجب گردیده بود تا سالهای بسیاری علی رغم تغییر نمایندگان مختلف و دولت ها در مقام خود ابقا شود .

    او در سالهای مسوولیتی اش چهره ای خوش نام و البته اجرایی از خود به یادگار گذاشت

    ۳. رضا حیدری نژاد

    حیدری نژاد، رییس اسبق اداره گاز شهرستان های لاهیجان و سیاهکل با مدرک دکتری تخصصی مدیریت که برای اولین مرتبه در انتخابات ۱۳۹۸ پا به عرصه ی انتخابات نهاد اما نتوانست از سد فیلترینگ شورای نگهبان عبور نماید .

    حیدری نژاد از جمله یاران نزدیک نماینده ی اسبق در انتخابات های پیشین بوده و بواسطه ی اخلاقمداری و حسن تعامل با مردم و جریانات سیاسی از محبوب ترین روسای ادارات دولتی در دوره ی خود بوده که همواره مورد حمایت ندیمی قرار می گرفت .

    رفاقت دیرینه ی او با نماینده ی اسبق ، به رغم همه ی تلاش هایش در مستقل جلوه دادن خود در انتخابات ،همیشه او را در قامت کاندیدای پوششی مطرح می نمود .

    ۴. حمید خوش سیرت

    حمید خوش سیرت اهل روستای حاج سلیم محله و دارای مدرک کارشناسی ارشد علوم اجتماعی است.

    او که همچون دکتر حیدرنژاد از جمله اعضاء تیم همراه نماینده ی اسبق بوده در انتخابات پیشین مجلس به عنوان جوانترین کاندیدا اعلام کاندیداتوری نمود اما نتوانست نظر مثبت مراجع ذیصلاح را در خصوص احراز صلاحیت خود جلب نماید .

    او در انتخابات سال ۱۳۹۴ به جرگه ی حامیان ذبیح نیکفر پیوسته بود و تا آخرین ماه های پایانی در کنار او ماند اما بعدها بنا به دلایلی که برای خود او موجه تلقی شده از صف یاران وی جدا گردید .

    خوش سیرت پس از اعلام کاندیداتوری و عدم احراز صلاحیتش در ستاد انتخاباتی رسول فرخی مشاهده گردید .

    وی هم اکنون معاون صنایع کوچک شهرک های صنعتی استان تهران می باشد.

    ۵. محمدحسن خیرخواه

    محمدحسن فرزند مرحوم حجت الاسلام والمسلمین کامل خیرخواه و اصالتا اهل روستای گیلده از توابع آستانه اشرفیه است .

    وی که هم اکنون سرپرست معاونت مرکز مشارکت‌های مردمی، موسسات غیردولتی و توانمندسازی سازمان بهزیستی کشور می باشد در انتخابات پیشین مجلس از جمله چهره های فعال انتخاباتی پیش از شروع انتخابات به شمار می آمد که در میانه ی راه به ناگاه از انظار عمومی پنهان گردید و دیگر هرگز سخنی از او به میان نیامد .

    ۶. سلمان زارع

    زارع ، سال ها در کسوت یک مقام امنیتی- سیاسی مشغول به فعالیت بوده و در انتخابات پیشین و در میان رقابت میان دو نامزد شناخته شده و پای ثابت انتخابات ها ، در قالب چهره ای جدید و ناشناخته پا به میدان نهاد و توانست با بهره مندی از آراء خاکستری حامیان آنها که جا مانده و این دسته ی دیگری که رضایت خاطر حامیانشان را فراهم ننمودند ، آراء قابل توجهی کسب نماید اما هنوز مشخص نیست سبد آراء شخص او در چه میزان و در چه سطحی قرار دارد.

    ۷. حجت رفیع پرهیزکار

    از سوابق حجت رفیع پرهیزکار می توان یک دهه تدریس در دانشگاه های آزاد واحد لاهیجان ، لنگرود و رودسر و شهید رجایی لاهیجان و عضویت در شورای حل اختلاف استان و ریاست اداره بازرسی ونظارت آستانه اشرفیه و رودسر و ریاست بازرگانی سیاهکل و لاهیجان و صنعت ،معدن و تجارت رودبار نام برد .وی هم اکنون کارشناس عالی حقوقی صمت استان گیلان است.

    پرهیزکار از چهره هایی است که هرگز نمی توان جبهه گیری های سیاسی او را به خوبی تشخیص داد ، اما می توان از او بعنوان یکی از فعالین سیاسی تاثیر گذار در انتخابات ها نام برد .

    ۸. سیدرضا علوی زمیدانی

    سید رضا علوی زمیدانی عضو شورای هماهنگی روابط عمومی دستگاههای اجرایی استان گیلان به ریاست استاندار محترم گیلان و همچنین مسئولیت روابط عمومی، دفتر مدیرکل و پاویون اداره کل فرودگاه استان گیلان را در کارنامه خود دارد و کاندیدای دوره گذشته انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل نیز بوده است.

    ۹. رسول فرخی میکال (منتخب مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس یازدهم)

    فرخی میکال فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره دکتری مدیریت کسب و کار DBA گرایش استراتژیک از دانشگاه صنایع و معادن ایران است. که صحت مدرک تحصیلی وی در آغاز دوره نمایندگی اش با حواشی فراوان همراه بود.

    فرخی میکال پیش از شروع دوران نمایندگی ، معاونت اداره کل بازرسی و ارزیابی عملکرد استانداری گیلان را بر عهده داشت

    قضاوت صحیح در خصوص عملکرد نمایندگی او را با توجه به حضور حال حاضر وی در این جایگاه و باقی ماندن کمتر از یکسال از عمر مسئولیتش باید به مردم سپرد .

    اما آنچه عیان است ، نارضایتی ها در خصوص عملکرد برخی نزدیکان و وابستگان به اوست که اقدامات مثبت ناشناخته و آشکار نشده ی این نماینده مجلس را نیز به حاشیه کشانده است .

    فرخی میکال حتی ضعیف تر از نماینده سابق در ارتباط گیری با شهروندان ، رخ نمایاند اما علی رغم دلخوری و نارضایتی برخی از حامیان دیروزش ، در حفظ و مراقبت از حلقه ی اصلی یاران خود همت ویژه ای گمارد . کاری که اسلاف او در عمل به آن چندان موفق نبودند .

    ۱۰. یوسف قاسمی گولک

    سرهنگ یوسف قاسمی گولک نماینده ی دوره ی هشتم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی بود.

    او که در غیاب ندیمی و بازماندن او از حضور در رقابت ها و در اوج دوران قدرت احمدی نژاد ، به عنوان نماینده ای اصولگرا راهی بهارستان شده بود ، در طلایی ترین ایامی که هنوز سخن از خالی نبودن خزانه ی دولت و بدهی های چندین هزار میلیاردی و تحریم های کمرشکن به میان نیامده بود هم نتوانست مطالبات مردم حوزه انتخابیه اش را برآورده نماید .

    تجربه ی نیکفر در سال ۹۸ ، پیش از این در انتخابات دوره ی نهم مجلس شورای اسلامی برای قاسمی گولک نیز پیش آمده بود که با ریزش آراء قابل توجهی در جایگاه سوم قرار گرفت .

    او در سال های بعد و پس از عدم احراز صلاحیت ناباورانه اش ترجیح داد هر بار با شائبه ی حضور مجدد خود در انتخابات ، نام خود را زنده نگاه داشته و خود را در معادلات انتخاباتی بگنجاند .

    حضور و سخنرانی حمایتی اش در اخرین میتینگ انتخاباتی ذبیح نیکفر در سال ۹۴ و حضور دیگر بار وی در آخرین میتینگ انتخاباتی رسول فرخی در سال ۹۸ ( این بار در مقابل نیکفر )، حامیان او را به نقطه ای رساند که قاسمی دیگر نمی تواند چهره ی قابل اتکایی برای سیاهکلی ها در انتخابات ها بماند. از این رو شد که حالا دیگر او را مردی برای تمام فصول می نامند .

    ۱۱. بهمن کنعانی

    بهمن کنعانی دارای مدرک کارشناسی ریاضی و کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی می‌باشد.

    در سوابق مدیریتی وی، بخشدار بخش مرکزی شهرستان لاهیجان، بخشدار بخش رودبنه شهرستان لاهیجان، معاونت آموزش‌وپرورش شهرستان لاهیجان، مدیریت مدرسه عبدالرزاق شهرستان لاهیجان و مدیریت مرکز استعدادهای درخشان (تیزهوشان) لاهیجان دیده می‌شود.

    کنعانی ، منتخب دوره ششم شورای اسلامی شهر لاهیجان که از دل شانا ( شورای ائتلاف نیروهای انقلاب ) بیرون آمد .

    کنعانی بر خلاف سایر اعضاء آن لیست ، به یکباره از لحاظ میزان آراء فاصله ی بسیاری از هم عهد و پیمانان خود گرفت و بالاخره توانست کرسی شورای شهر را بدست آورد . او که مسن ترین عضو منتخب نیز بوده بواسطه ی ریش سفیدی و پختگی ، ریاست شورا را نیز از آن خود نمود اما نتوانست آنچنان که می خواست توجه شهروندان و حتی رسانه های محلی به خود را جلب کند .

    از او می توان به عنوان یکی از کم فروغ ترین و صامت ترین اعضاء تاریخ شورای شهر لاهیجان نام برد ‌.

    ۱۲. جواد نجار تمیزکار

    نجار تمیزکار چهره ای نام آشنا برای لاهیجانی هاست. از هنرجویان تئاتر گرفته تا دانشجویان دانشگاه آزاد واحد لاهیجان .

    منتخب ادوار مختلف شورای اسلامی شهر لاهیجان ، ریاست شورای شهر و ریاست دانشکده سماء این شهرستان از جمله مسئولیت های اوست .

    لاهیجانی ها او را نیز از جمله یاران دیرین ندیمی نماینده اسبق می شناسند. او در طی سال های گذشته همواره سعی بر این داشته تا چهره ای مستقل از خود به نمایش بگذارد که تا حدود بسیاری نیز موفق گردید .

    اما در انتخابات ششمین دوره از شورای اسلامی شهر و فشارها برای عدم حضور اعضاء شورای دوره ی پنجم ، با در نظر گرفتن احتمال عدم احراز صلاحیت خود یا شاید هم خستگی از حجم کاری بسیار ! از حضور در صحنه انتخابات امتناع نمود .

    شنیده می شود او نیز این بار با مناسب دیدن فضای و سنجش شرایط موجود از گزینه های محتمل این دوره از انتخابات باشد.

    ۱۳. ایرج (ابوذر) ندیمی

    ندیمی ، نماینده ادوار شهرستان‌های لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ایران (ادوار ششم، هفتم و نهم) و مشاور محمدباقر نوبخت در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دولت قبل بود.

    هنوز هم پس از گذشت سال ها نطق های آتشین و بیان قرّاء او در مجلس ، نقل محافل و مجالس عمومی و خصوصی خوام و عوام این دو حوزه ی انتخابیه است . اما هر بار که در سال های اخیر امید به حضور دوباره ی او و گذر کردن وی از سد فیلترینگ تقویت می یافت ، ناامیدی بر دل حامیانش چیره گشت .
    این که او دوباره وارد مقوله انتخابات شده یا بتواند طلسم عدم احراز صلاحیت خود را بشکند ، سوالی است مبهم که باید پاسخش را به زمان سپرد .

    ۱۴. ذبیح نیکفر لیالستانی

    نیکفر لیالستانی ، پزشک عمومی و نماینده دوره دهم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی است .

    او که پس از سال ها رقابت انتخاباتی توانسته بود طلسم شکست خود پای فینال انتخابات را بی اثر نماید ، در سال ۹۴ به پیروزی رسید اما در گیر و دار تعاملات پشت پرده ی نمایندگان قدر گیلانی با دولت بواسطه ی مخالفت های ظاهری در جهت امتیاز گیری ، جبهه گیری در برابر کابینه ی تدبیر و امید را اولویت کاری خود برشمرده و به تاسی از همفکران جبهه ی پایداری گام در این مسیر نهاد که النهایه نتوانست بر حجم عظیمی از مطالبات عمومی وقعی بنهد . شکست نیکفر اگر چه متحمل و پیش بینی شده بود اما ریزش بسیار ملموس آراء او در مقایسه با انتخابات مجلس دهم ، برای او بسیار سنگین تمام شد .

    اخیرا شنیده شده برادر وی که از اصلی ترین حامیان نیکفر شناخته می شده در مجالس متعددی برائت خود را از او اعلام می دارد

    اما باز همچنان نام او در میان گزینه های مطرح به چشم می خورد . باید دید آیا ذبیح نیکفر مجددا می تواند اعتماد از دست رفته عمومی به خود را بازگرداند؟

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=87601

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *