×

از اسفند پارسال تاکنون ؛ لایروبی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از انهار و کانال‌های کشاورزی در گیلان

  • کد نوشته: 78341
  • ۱۴۰۱-۰۳-۰۸
  • 63 بازدید
  • ۰
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان: امسال ۸۰۰ کیلومتر از انهار و کانال‌های کشاورزی در ۱۷ شهرستان گیلان برای آبرسانی به شالیزار‌ها لایروبی شد. به گزارش گیل و دیلم ، وحید خرّمی گفت: امسال برغم هدفگذاری برای لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان، از اسفند پارسال تاکنون، بیش از ۸۰۰ کیلومتر از انهار و […]

    از اسفند پارسال تاکنون ؛ لایروبی بیش از ۸۰۰ کیلومتر از انهار و کانال‌های کشاورزی در گیلان
  • مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان: امسال ۸۰۰ کیلومتر از انهار و کانال‌های کشاورزی در ۱۷ شهرستان گیلان برای آبرسانی به شالیزار‌ها لایروبی شد.

    به گزارش گیل و دیلم ، وحید خرّمی گفت: امسال برغم هدفگذاری برای لایروبی ۵۰۰ کیلومتر از انهار و رودخانه‌های استان، از اسفند پارسال تاکنون، بیش از ۸۰۰ کیلومتر از انهار و کانال‌های کشاورزی در گیلان با موفقیت لایروبی شد.

    وی با اشاره به کاهش آب ورودی به سد سفیدرود و لزوم استفاده از همه ظرفیت‌های منابع آبی گیلان، افزود: ۴۵۰ ایستگاه پمپاژ، ۴۲۲ سردهنه اولویت دار و ۲۸۸ دهنه چاه هم در این مدت ترمیم و تعمیر شده و در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

    مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان هدف از اجرای این اقدامات را توزیع عادلانه آب کشاورزی و تسهیل در آبرسانی به شالیزار‌ها عنوان کرد و از شالیکاران خواست همه مراحل کاشت، داشت و برداشت محصول برنج در زمین‌های خود را بر اساس تقویم‌های آبیاری شرکت آب منطقه‌ای و تقویم زراعی جهاد کشاورزی گیلان انجام دهند.

    وحید خرمی به شالیکاران توصیه کرد: برای آبرسانی به همه قسمت‌های شالیزار، انهار بین زمین‌ها را که امکان تردد ماشین آلات سنگین وجود ندارد، لایروبی کنند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=78341

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *