×

استاندار گیلان اعلام کرد؛ فرمانداران میزان خسارت اراضی شالیزاری را اعلام کنند

  • کد نوشته: 89065
  • ۱۴۰۲-۰۲-۲۸
  • 73 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با تاکید بر حضور فرمانداران در روستاها و برآورد میزان خسارت وارد شده به کشاورزان، گفت: فرمانداران سراسر استان میان کشاورزان رفته و در کوتاهترین زمان ممکن میزان خسارت‌های وارده را به استانداری اعلام کنند. به گزارش گیل و دیلم، اسدالله عباسی در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه گیلان یکی از […]

    استاندار گیلان اعلام کرد؛ فرمانداران میزان خسارت اراضی شالیزاری را اعلام کنند
  • استاندار گیلان با تاکید بر حضور فرمانداران در روستاها و برآورد میزان خسارت وارد شده به کشاورزان، گفت: فرمانداران سراسر استان میان کشاورزان رفته و در کوتاهترین زمان ممکن میزان خسارت‌های وارده را به استانداری اعلام کنند.

    به گزارش گیل و دیلم، اسدالله عباسی در جلسه ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌های پرخطر کشور به لحاظ حوادث طبیعی است، اظهار کرد: در این راستا هرسال حوادثی مانند زلزله، سیل، برف و یا وزش باد قوی در این استان به وقوع می‌پیوندد.

    وی وقوع حوادث طبیعی در گیلان را مختص سیل و زلزله ندانست و افزود: در چند سال اخیر شاهد اتفاقاتی مانند رانش زمین و ملخ‌های مراکشی بودیم که باعث خسارت به مردم و زیرساخت‌های استان شده است.

    استاندار گیلان با اشاره به نبود بعضی امکانات پشتیبانی در استان به هنگام مواجهه با بلایای طبیعی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته موفق شدیم زیر ساخت هایی را برای گیلان فراهم کنیم ، با این حال باز هم در هنگام بلایای طببعی با کمبودهایی مواجه می‌شویم.

    عباسی با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم در خصوص مدیریت بحران در گیلان بیان کرد: وزیر محترم کشور همواره اهتمام ویژه‌ای به استان‌های حادثه‌خیز از جمله گیلان دارند که از ایشان تشکر می‌کنم.

    نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه بیمه کشاورزی نقش بسیار مهمی در ایجاد آرامش بین کشاورزان دارد، گفت: با وجود اقدامات مناسب انجام شده در این خصوص در بیمه کشاورزی هنوز با برخی مشکلات رو به روهستیم، لذا تا زمانی که نگاه دقیق به این مسئله نشود موفقیتی حاصل نمی‌شود.

    عباسی ادامه داد: یک کشاورز در طول فصل کشت با معضلاتی ار جمله تنش آبی و دیگر موارد مواجه است ولی اگر محصولات خود را بیمه کند بدون دغدغه مراحل کشت و برداشت محصول خود را انجام می‌دهد.

    وی با اشاره به کاهش ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در حوزه سد سفید رود بیان کرد: نسبت به سال گذشته با کاهش نسبتا زیادی در حوزه آب سد سفید رود مواجه ایم ولی با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی، به خوبی سال زراعی جدید را سپری می‌کنیم.

    استاندار گیلان از وقوع خسارت به سر دهنه‌ها و برخی از اراضی شالیزاری در پی بارندگی‌های اخیر خبر داد و افزود: در باران‌ اخیر سر دهنه‌های گیلان با آسیب جدی مواجه شده و در برخی از شهرستان‌ها شاهد آسیب بیش از ۶۰ درصدی به اراضی کشاورزی بودیم.

    عباسی با تاکید بر حفظ استحکام سر دهنه‌ و داشتن نگاه علمی به حوزه لایروبی در گیلان، تصریح کرد: اگر فرمانداران، دهیاران و کشاورزان در بحث لایروبی نگاه علمی داشته و در ساخت سردهنه‌ها به حفظ استحکام آن توجه کنند دیگر شاهد بروز چنین خسارتی به حوزه کشاورزی نخواهیم بود.

    وی با ابراز خرسندی از ارائه برنامه جامع حوادث طبیعی در گیلان بیان کرد: ارائه این برنامه یک اقدام خوب توسط ستاد مدیریت بحران در راستای شناسایی نقاط حادثه خیز است که بسیار به کاهش خسارت در استان کمک می‌کند.

    عباسی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در اعتبارات از هیچ تلاشی دریغ نکنند، افزود: در بخش اعتبارات دستکاه‌ها باید حق خود را بگیرند و در راه تحقق این مهم از هیج تلاشی دریغ نکنند زیرا این اعتبارات بسیار به حل معضلات استان به ویژه در حوزه کشاورزی کمک می‌کند.

    معاون فنی سازمان مدیریت بحران کشور اظهار کرد: برخی از سیل‌های رخ داده در کشور به دلیل الگوی رفتاری برخی از افراد است که منجر به وقوع بلایای طبیعی در کشور می‌شود.

    جهانی، با اشاره به وجود تنش آبی کشاورزی در برخی از مناطق کشور، گفت: به دلیل تغییر اقلیم در کشور، شاهد بروز کاهش آب زراعی در برخی از استان‌ها هستیم ولی در سال گذشته این امر به خوبی توسط استاندار گیلان و با تشکیل قرارگاه جهادی مدیریت آب زراعی، کنترل شد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=89065

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *