×

استاندار گیلان: تمرکز بر بودجه های دولتی در شهرداری ها، جوابگو نیست

  • کد نوشته: 50554
  • ۱۳۹۸-۰۷-۰۴
  • 160 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با بیان این که از چالش های کنونی در بخش مدیریت شهری موضوع بودجه شهرداری هاست، گفت: تمرکز بر بودجه های دولتی نه تنها در شهرداری ها بلکه در هیچ دستگاهی جوابگو نیست. به گزارش گیل و دیلم، ارسلان زارع روز پنجشنبه در گردهمایی شهرداران و شوراهای اسلامی استان گیلان در استانداری افزود: […]

    استاندار گیلان: تمرکز بر بودجه های دولتی در شهرداری ها، جوابگو نیست
  • استاندار گیلان با بیان این که از چالش های کنونی در بخش مدیریت شهری موضوع بودجه شهرداری هاست، گفت: تمرکز بر بودجه های دولتی نه تنها در شهرداری ها بلکه در هیچ دستگاهی جوابگو نیست.

    به گزارش گیل و دیلم، ارسلان زارع روز پنجشنبه در گردهمایی شهرداران و شوراهای اسلامی استان گیلان در استانداری افزود: بودجه های دولتی صرفا برای هیچ کشوری هدف مطلوبیت برای رسیدن به توسعه پایدار را حاصل نکرده است.

    وی با بیان این که بایستی از سرمایه گذار در بخش های مختلف بهره مند شویم، اظهار کرد: همه دستگاه های مسئول و افراد حقوقی بایستی از حضور سرمایه گذاران توانمند و تایید شده توسط نهادهای صلاحیت دار استقبال کنند.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان خطاب به شهرداران خاطر نشان کرد: وظیفه همه اینست که از بخش خصوصی و سرمایه گذاران برای مشارکت از طرح هایی که شما شهرداران می توانید مدیریت کنید، حمایت کنند.

    وی بیان داشت: راهبرد مدیریت شهری بایستی بر محور بهره گیری از فرصت حضور جمعیت گسترده گردشگران و سرمایه گذاران بر سه ضلع تخصص، تدبیر و امید بخشی استوار باشد که این مهم بسیار حائز اهمیت است.

    زارع اظهار داشت: حتما به نحو شایسته به ویژه به لحاظ گردشگری و سرمایه گذاری به بهترین شکل ممکن بهره گرفته شود، این مهم نیازمند تدوین برنامه کارآمد ذیل عنوان نقش آفرینی مدیریتی شهری در توسعه گیلان باشد.

    وی با بیان این که  شهرداران بایستی با نگاه اقتصادی پویا، فعالانه و مبتنی بر طرح های گردشگری مفید در جهت افزایش درآمد شهری باشند، خاطر نشان کرد:  شهرداران بایستی نقش و جایگاه شان را باور داشته و توجه کنند.

    استاندار گیلان آبادانی شهرها و ارتقاء شاخص های زندگی شهری و شهروندان را مهمترین مولفه توسعه یافتگی عنوان و تصریح کرد: با همدلی مثبتی که میان دستگاه های اجرایی، قضایی و امنیتی در گیلان وجود دارد، می توان برای توسعه هر چه بیشتر این استان تلاش کرد.

    وی در ادامه سخنانش با بیان این که سیاست دولت تدبیر و امید توجه به توسعه متوازن شهرهاست، اظهار داشت: پرداختی های امور مالیاتی در سال ۹۲، ۷۲ میلیارد تومان بوده که در سال ۹۷ به ۱۵۰ میلیاد تومان برای شهرداری های استان رسیده که البته انتظارست که بخش زیادی از اعتبارات صرف طرح های عمرانی و آبادانی شهرها شود.

    زارع اعتماد عمومی به مدیریت شهری و شوراهای اسلامی را در سالی که نیازمند امید بخشی هستیم، حائز اهمیت دانست و بیان داشت: اخبار شوراهای اسلامی از طریق روابط عمومی ها مطرح شود تا زمینه اعتماد بیشتر مردم را به مدیریت شهری و مسئولان فراهم کنیم.

    نماینده عالی دولت در استان گیلان ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها همه جوانب را در انتخاب شهرداران  در نظر گیرند تا کمترین تغییرات را در مدیریت شهری داشته باشیم، ضمن این که مبنای کار بایستی بر اساس قانون باشد و در این باره نیز تقویت دایره حقوقی شهرداران مورد توجه قرار گیرد.

    وی با بیان این که انتظارست تا همه شهرداری ها برنامه پنج ساله داشته باشند، خاطر نشان کرد: تمامی فعالیت های شهرداری ها بایستی بر مبنای برنامه های میان مدت، کوتاه مدت و دراز مدت باشد.

    وی در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: امروز امنیت ، آرامش و پیشرفت های کشورمان به جهت پیروی از منویات رهبر انقلاب اسلامی، تلاش های همه قوا به ویژه رئیس جمهوری و خدمتگزاران به مردم در جای جای کشور از جمله گیلان به دست آمده  است.

    وی بیان داشت: قطعا یکی از دستگاه های اجرایی بسیار تاثیرگذار در آرامش مردم و خدمات رسانی به آنها که ابعاد آن فراتر از وظایف هر دستگاه اجرایی است، شهرداری ها و در مقایس کوچک دهیاری ها هستند.

    در این گردهمایی تعدادی از شهرداران و رئیسان شورای اسلامی شهرها به بیان مشکلات در حوزه خود پرداختند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=50554

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *