×

استاندار گیلان: کاهش نرخ بیکاری در گیلان قابل لمس است

  • کد نوشته: 89382
  • ۱۴۰۲-۰۳-۰۷
  • 145 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان مشهود و قابل لمس است، گفت: رتبه گیلان در بخش کاهش نرخ بیکاری از ۱۶ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۱۲ در سال گذشته رسیده است. به گزارش گیل و دیلم ، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان با تاکید […]

    استاندار گیلان: کاهش نرخ بیکاری در گیلان قابل لمس است
  • استاندار گیلان با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان مشهود و قابل لمس است، گفت: رتبه گیلان در بخش کاهش نرخ بیکاری از ۱۶ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۱۲ در سال گذشته رسیده است.

    به گزارش گیل و دیلم ، اسدالله عباسی ظهر یکشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان با تاکید بر لزوم توجه به شفافیت در ارائه آمار اشتغال از سوی دستگاه‌ها، افزود: عملکردها با آمار و ارقام درست و شفاف مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و ارائه آمار تصنعی قابل قبول نیست.

    استاندار گیلان با انتقاد از عملکرد ضعیف برخی فرمانداران در حوزه اشتغال بیان کرد: فرمانداران و مدیران دستگاه‌ها عملکرد دو ماهه سال را در خصوص اشتغال گزارش دهند.

    عباسی با تاکید بر اینکه نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها در دستور کار قرار گیرد، اضافه کرد: نظارت بر اجرای طرح‌ها همزمان با ارائه تسهیلات باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی با اشاره به سال مهار تورم و رشد تولید، افزود: توجه به اشتغال از رویکردهای اصلی دولت سیزدهم است و باید در گیلان به شکل جدی دنبال شود.

    استاندار گیلان با بیان اینکه کاهش نرخ بیکاری در استان مشهود و قابل لمس است، گفت: رتبه گیلان در بخش کاهش نرخ بیکاری از ۱۶ در سال ۱۴۰۰ به رتبه ۱۲ در سال گذشته رسیده است.

    عباسی با بیان اینکه گیلان جزو ۵ استان برتر اشتغالزایی در کشور است، اضافه کرد: برای تحقق اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری، جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری ماهیانه در شهرستان‌ها تشکیل شود.

    اشتغالزایی منجر به محرومیت زدایی می‌شود

    وی با اشاره به اهمیت نگاه راهبردی و میدانی به اشتغال، افزود: با حرکت کاربردی و عملیاتی برنامه‌های راهبردی اشتغال را پیگیری کنیم تا به نتیجه ختم شود.

    استاندار گیلان با اشاره به اینکه اشتغالزایی منجر به محرومیت زدایی می‌شود، گفت: مسئولان و دستگاه‌ها اشتغالزایی را به روستاها و مناطق محروم سوق دهند.

    عباسی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در هر شهرستانی احصاء شود، اضافه کرد: اثر ایجاد اشتغال و شکوفایی اقتصادی در معیشت مردم ملموس شود.

    وی با تاکید بر اینکه فعال سازی واحدهای راکد در گیلان در اولویت قرار گیرد، افزود: بهترین عملکرد در حوزه اشتغال، با فعال سازی واحدهای نیمه فعال تحقق می‌پذیرد.

    استاندار گیلان با بیان اینکه اولویت اصلی برای فعال سازی واحدهای راکد و زودبازده است، گفت: بسترهای ایجاد اشتغال برای شرکت‌های تازه تأسیس هم فراهم شود.

    عباسی با تاکید بر توجه ویژه به اشتغال دانش پایه، بیان کرد: سوق دهی تولید به بخش دانش بنیان منجر به کیفی بخشی و افزایش بهره وری می‌شود.

    عباسی همچنین تاکید کرد: از نظر آمایش سرزمینی، فرصت یابی و قابلیت شناسی در حوزه صنعت و تولید مورد توجه قرار گیرد.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=89382

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *