×

استاندار گیلان: کم آبی در سال زراعی جدید به یک بحران تبدیل نمی‌شود

  • کد نوشته: 88515
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۶
  • 117 بازدید
  • ۰
  • استاندار گیلان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کم آبی در سال زراعی جدید به یک بحران تبدیل شود، گفت: فرمانداران در هر منطقه موظف هستند برای تأمین و مدیریت آب پای کار باشند و سازمان آب و جهاد کشاورزی را تنها نگذارند. به گزارش گیل و دیلم ، اسدالله عباسی امروز چهارشنبه در جلسه شورای […]

    استاندار گیلان: کم آبی در سال زراعی جدید به یک بحران تبدیل نمی‌شود
  • استاندار گیلان با بیان اینکه اجازه نمی‌دهیم کم آبی در سال زراعی جدید به یک بحران تبدیل شود، گفت: فرمانداران در هر منطقه موظف هستند برای تأمین و مدیریت آب پای کار باشند و سازمان آب و جهاد کشاورزی را تنها نگذارند.

    به گزارش گیل و دیلم ، اسدالله عباسی امروز چهارشنبه در جلسه شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به شرایط آبی بسیار خاص در استان، اظهار کرد: لایروبی آب‌بندان‌ها باید مورد تأکید قرار گیرد و به تمامی فرمانداران دستور می‌‌دهم تعداد نهرهای لایروبی شده را به قرارگاه مرکزی اعلام کنند.

    وی عنوان کرد: بر ما به عنوان مسئول تکلیف است تا به منظور انجام وظایف و مأموریت ذاتی خود به گونه‌ای عمل کنیم که تولید کننده بخش کشاورزی در سال رشد تولید خسارت نبیند.

    استاندار گیلان یکی از دلایل کاهش آب ذخیره شده در این استان را ضعف در بحش آب بندان‌ها دانست و بیان کرد: در این راستا باید راه‌ حلی برای رفع کمبود آب زراعی پیدا کنیم و اقدام‌هایی در این خصوص در دست انجام است.

    به گفته استاندار گیلان، آب زراعی در استان به دو صورت حوزه آبریز سد سفیدرود و به صورت سنتی و علمی تأمین می‌شود و به دلیل کاهش آب ذخیره شده در پشت سد قرارگاه جهادی آب زراعی به مدیریت استاندار تشکیل شده است.

    نماینده عالی دولت در گیلان با بیان اینکه اجازه نمی دهیم کم آبی در سال زراعی جدید به یک بحران تبدیل شود، گفت: فرمانداران در هر منطقه موظف هستند برای تامین و مدیریت آب پای کار باشند و سازمان آب و جهاد کشاورزی را تنها نگذارند.

    وی یادآور شد: کشاورزان عزیز در روزهای آینده از طریق صدا و سیما و دیگر رسانه‌های رسمی و خبرگزاری‌های استان میزان توزیع و ایام و ساعات رهاسازی آب را دنبال کنند تا با مشکلی مواجه نشوند.

    استاندار بیان کرد: تجهیزاتی که از طریق میراب‌ها در اختیار شهرستان ها قرار داده شده است باید به بهترین شیوه استفاده شود زیرا با توجه به کاهش ذخیره آب در پشت سد سفید رود باید از همه ظرفیت های دیگر نهایت استفاده صورت گیرد.

    عباسی با تاکید بر لزوم توجه به رعایت تقویم زراعی توسط شالیکاران گفت: علاوه بر موارد فوق ، جهاد کشاورزی استان باید بذر گواهی شده ، سوخت مورد نیاز و کود شیمیایی را در اختیار شالیکاران قرار دهد.

    استاندار گیلان در پایان تصریح کرد: از کشاورزان عزیز می خواهم با رعایت تقویم زراعی و مدیریت آب و کشت به موقع با مسئولان حوزه آب منطقه ای و جهاد کشاورزی همکاری داشته باشند و اطمینان داشته باشند اجازه نمی دهیم دچار مشکل شوند.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=88515

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *