×

اسماعیل کوثری نماینده مجلس: ممکن است یک مسئولی با نماینده‌ای مشکل داشته و او را رد کرده باشد

  • کد نوشته: 94863
  • ۱۴۰۲-۰۸-۲۶
  • 82 بازدید
  • ۰
  • یک نماینده مجلس با اشاره به برخی رد صلاحیت های انتخابات مجلس به اصلاحات نیوز می‌گوید: این نیست که چون این افراد بر سر کار هستند پس با موضوع بررسی صلاحیت‌ها جناحی برخورد کردند. شاید یک مسئولی با نماینده ای اختلاف داشته باشد و این اتفاق رخ داده باشد، اما اینکه بررسی صلاحیت ها جناحی […]

    اسماعیل کوثری نماینده مجلس: ممکن است یک مسئولی با نماینده‌ای مشکل داشته و او را رد کرده باشد
  • یک نماینده مجلس با اشاره به برخی رد صلاحیت های انتخابات مجلس به اصلاحات نیوز می‌گوید: این نیست که چون این افراد بر سر کار هستند پس با موضوع بررسی صلاحیت‌ها جناحی برخورد کردند. شاید یک مسئولی با نماینده ای اختلاف داشته باشد و این اتفاق رخ داده باشد، اما اینکه بررسی صلاحیت ها جناحی باشد، خیر اینگونه نیست.

    به گزارش گیل و دیلم ، سردار اسماعیل کوثری نماینده مجلس با اشاره به موضوع رد صلاحیت ها به اصلاحات نیوز می‌گوید: برداشت‌ها از موضوع رد صلاحیت متفاوت است، برخی می‌گویند این اتفاق جناحی است در صورتی که هیچ موقع دولت و خصوصا وزارت کشور نه تنها براین اساس تصمیم‌گیری نمی‌کنند بلکه تخلف هم است.

    وی ادامه داد: من با چند نفر از نمایندگان که رد صلاحیت شده اند صحبت کردیم، من فکر می‌کنم برخی از موارد قابل رفع است. اما اصل موضوع ردصلاحیت‌ها باید به صورت جمعی یعنی هم هئیت‌های اجرایی هم شورای نگهبان به حد نهایی برسند تا آن زمان بتوان گفت که ردصلاحیت شده اند. هنوز شورای نگهبان نظر قطعی و نهایی نداده است.

    کوثری با بیان این موضوع که همیشه قبل از انتخابات این مباحث رد صلاحیت و مسائل مربوط به آن در جامعه وجود داشته و اینگونه نیست که اولین بار باشد، گفت: از همان سال ۵۹ به یاد دارم همین بحث ها بود و موضوع جدیدی نیست. خود مسئولین مجلس هم این موضوع را دنبال می‌کنند مخصوصا اگر افراد بخواهند.

    او با اشاره به موضوع میزان مشارکت در انتخابات گفت: یک زمانی ما بخواهیم ببینیم بیگانگان چگونه نگاه می‌کنند یک زمانی هم از روی تعهدی که داریم به موضوع نگاه می‌کنیم و از سوی دیگر از فداکاری که ملت نشان داده است، نگاه‌ها به موضوع انتخابات فرق می‌کند. براساس آزادی که وجود دارد افراد با دیدگاه‌های متفاوتی که دارند در انتخابات حضور پیدا می‌کنند. یک زمان شور و حرارت بیشتر بوده یک زمان کمتر. اما امیدوارم امسال درصد بیشتری از مردم در انتخابات حضور پیدا کنند.

    این فعال سیاسی با تاکید بر اینکه رئیسی نه حزبی دارد نه تشکیلات سیاسی دارد و در سخنانش هم گفته متعلق به جریانی نیست، یادآور شد: بحث مسئولیت پذیری در جمهوری اسلامی فراتر از گروه‌ها و احزاب است، اما بالاخره موضوعی که وجود دارد، این نیست که چون این افراد بر سر کار هستند پس با موضوع بررسی صلاحیت‌ها جناحی برخورد کردند. شاید یک مسئولی با نماینده ای اختلاف داشته باشد و این اتفاق رخ داده باشد، اما اینکه بررسی صلاحیت ها جناحی باشد، خیر اینگونه نیست.

    وی ادامه داد: من می‌گویم احتمال می‌دهم همچین مواردی به صورت نمونه ای وجود داشته باشد، در یک خانواده هم دونفر باهم اختلاف دارند و در یک زمانی تاثیر خودش را می‌گذارد. به هر صورت نظرسنجی‌ها درباره میزان مشارکت در انتخابات مجلس در حال انجام است، برخی مواقع نظرسنجی‌ها مانند دوره قبل است و برخی مواقع کمتر یا بیشتر، اما معتقدم آمار مشارکت نسبت به دوره قبل ۱۰ الی ۱۵ درصد بیشتر خواهد بود.

    برچسب ها

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=94863

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *