×

اصولگرایان جریان اصلاح‌طلب را به عنوان بازارگرم‌کن انتخابات می‌بینند

  • کد نوشته: 90379
  • ۱۴۰۲-۰۴-۱۲
  • 99 بازدید
  • ۰
  • روزنامه شرق طی مطلبی در شماره امروز خود نوشت که جریان اصولگرایی به دنبال استفاده از جریان اصلاح‌طلبی به عنوان بازارگرم‌کن در انتخابات است. به گزارش گیل و دیلم ، روزنامه شرق طی مطلبی در شماره امروز دوشنبه ۱۲ تیر خود در واکنش به سخنان اخیر محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص نظام ایران مبنی بر […]

    اصولگرایان جریان اصلاح‌طلب را به عنوان بازارگرم‌کن انتخابات می‌بینند
  • روزنامه شرق طی مطلبی در شماره امروز خود نوشت که جریان اصولگرایی به دنبال استفاده از جریان اصلاح‌طلبی به عنوان بازارگرم‌کن در انتخابات است.

    به گزارش گیل و دیلم ، روزنامه شرق طی مطلبی در شماره امروز دوشنبه ۱۲ تیر خود در واکنش به سخنان اخیر محمدرضا باهنر، عضو مجمع تشخیص نظام ایران مبنی بر لزوم مشارکت جریان اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس دوازدهم نوشت: جریان سیاسی اصولگرا تصمیم گرفته جریان اصلاح‌طلب را به‌عنوان بازارگرم‌کن انتخابات مجلس دوازدهم وارد بازی کند.

    در این مطلب تصریح شده: سال انتخابات است و برخوردهای سیاسی چهره‌های شاخص جریان‌های مختلف هم امری معمول، اما جریان سیاسی اصولگرا مدتی است به دلیل نگرانی از مشارکت پایین مردم، تصمیم گرفته جریان اصلاح‌طلب را هم وارد بازی کند البته نه به‌عنوان رقیب که در ظاهر به‌عنوان بازارگرم‌کن انتخابات مجلس دوازدهم و سخنان اخیر محمدرضا باهنر هم گواهی است بر این مدعا.

    دبیر گروه سیاست روزنامه شرق با اشاره به رد صلاحیت گسترده نامزدهای اصلاح‌طلب طی انتخابات اخیر مجلس و ریاست جمهوری ایران، افزوده است: در تجربه دو انتخابات گذشته یعنی مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم با ردصلاحیت نامزدهای اصلاح‌طلب فضا برای رقابت درون‌جناحی اصولگرایان فراهم شد و در انتها هم انتخاباتی که رنگ‌و‌بوی یک ائتلاف را داشت، منجر به پیروزی با مشارکت نه‌چندان بالا شد. البته گویا تکرار آن شرایط، امروز جزء آرزوهای جریان اصولگراست، زیرا عملکرد نه‌چندان قابل‌دفاع مدیریت یکدست‌شده این جریان در حاکمیت اجرائی و قانون‌گذاری نشان داده توانایی اقناع افکار عمومی برای بازگشت به صندوق‌های رأی را ندارد. ازاین‌رو حضور جریان رقیب می‌تواند شرایط را برای رقابتی‌شدن به امید آشتی مردم با صندوق‌های رأی فراهم کند.

    در این مطلب همچنین با تاکید بر این نکته که به دلیل ریزش افکار عمومی و افزایش نارضایتی‌ میان مردم، حتی حضور چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان به تنهایی برای افزایش مشارکت در انتخابات اسفند سالجاری کافی نخواهد بود، تصریح شده: هرچند عوامل بسیاری سبب ریزش افکار عمومی شده و حتی حضور چهره‌های شاخص اصلاح‌طلبان هم ظاهرا و به‌تنهایی نمی‌تواند ورق مشارکت در انتخابات را برگرداند. بماند که بخشی از جریان اصولگرایان هم در این بین فقط در نتیجه مشارکت حداقلی توانستند به‌راحتی وارد مجلس شوند و تلاش دارند شرایط انتخاباتی در فضای کنونی و حذف مهره‌های احتمالی اصلاح‌طلبان را به‌طور جدی پیگیری کنند و حتی مانع هر نوع ائتلافی میان معتدلین جریان اصولگرایی شود.

    گفتنی است، محمدرضا باهنر، چهره سیاسی اصولگرا و عضو مجمع تشخیص نظام ایران شنبه ۱۰ تیرماه در گفتگو با روزنامه «جوان» خواستار حضور جریان سیاسی اصلاح‌طلب در انتخابات مجلس دوازدهم شده بود.

    باهنر با بیان اینکه در صورت تحریم انتخابات توسط اصلاح‌طلبان، آنها با «هسته سخت نظام» روبرو خواهند شد، گفته بود: اصلاح‌طلبان داخل نظام به رقابت و ارائه برنامه بپردازند، اما اینکه دنبال تحریم باشند خروج از نظام است. اصلاح‌طلبان اگر می‌خواهند داخل نظام باشند باید در انتخابات شرکت کنند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=90379

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *