×

اعمال قانون واحد تولیدی رودسر گیلان به دلیل آلودگی هوا بوده است

  • کد نوشته: 69546
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۴
  • 59 بازدید
  • ۰
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: جریمه و اعمال قانون واحد تولیدی گیلان به دلیل آلایندگی زیست محیطی در بخش هوا بوده است. به گزارش گیل و دیلم ،علی محمد پور روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: برای صاحب این واحد آلاینده که موجب آلودگی هوا و مزاحمت بهداشتی ساکنان مجاور شده […]

    اعمال قانون واحد تولیدی رودسر گیلان به دلیل آلودگی هوا بوده است
  • رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر گفت: جریمه و اعمال قانون واحد تولیدی گیلان به دلیل آلایندگی زیست محیطی در بخش هوا بوده است.

    به گزارش گیل و دیلم ،علی محمد پور روز پنجشنبه در گفت و گویی افزود: برای صاحب این واحد آلاینده که موجب آلودگی هوا و مزاحمت بهداشتی ساکنان مجاور شده بود اخطاریه زیست محیطی ابلاغ شد و پس از صدور اخطاریه زیست محیطی ، بعلت عدم تمکین صاحب واحد، پرونده حقوقی واحد فوق تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.

    وی ادامه داد : متخلف ، در مراجع قضایی به استناد ماده ی ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی و بند ۲ ماده ۳ قانون وصول برخی در آمدهای دولت و مصرف آن در موارد معین، متهم ، به جزای نقدی در حق دولت محکوم  شده است.

     رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر افزود: با توجه به کنترل و پایش مستمر کارشناسان این اداره از جاده ها و معابر عمومی شهرستان در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه پسماند، پس از مستندسازی، اخطاریه‌های لازم برای پاک سازی و رفع مشکل داده می‌شود و مدیر مربوطه در صورت عدم تمکین به مفاد اخطاریه به دادگاه معرفی خواهد شد.

    همچنین رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان رودسر پیش تر از  جریمه ۸۰ میلیون ریالی برای یک فرد آلوده‌ کننده محیط زیست این شهرستان استان گیلان خبر داده بود.

    محمدپور بیان کرد: یکی از ساکنان رحیم آباد رودسر که از طریق دفع غیر اصولی فاضلاب دامی باعث آلودگی و مزاحمت بهداشتی ساکنان مجاور شده بود با حکم قضایی به پرداخت هشتاد میلیون ریال جریمه در حق دولت محکوم شد.

    در اردیبهشت سال گذشته نیز یک شهردار و چهار دهیار در شهرستان رودسر به ‌دلیل تخلفات محیط زیستی به حبس و انجام خدمات عمومی محکوم شدند؛ چهار دهیار در شهرستان رودسر به‌علت انباشت پسماند در معابر عمومی و فضای باز حوزه استحفاظی خود و همچنین یک شهردار بدلیل دفن غیر اصولی پسماند به دادگاه معرفی و محکوم شدند.

    شهرستان رودسر در ۱۰۰ کیلومتری رشت در شرق گیلان واقع شده است و از شمال به دریای خزر، از جنوب به رشته‌کوه‌های البرز، از خاور به رامسر و از باختر به املش و لنگرود منتهی می‌شود.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=69546

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *