×

افزایش جمعیت قرقاول در املش

  • کد نوشته: 80015
  • ۱۴۰۱-۰۵-۰۷
  • 63 بازدید
  • ۰
  • سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش گفت: قرقاول ها در املش جمعیت مطلوبی دارند و نسبت به سال گذشته افزایش یافته است. به گزارش گیل و دیلم ، لطیف جواهردشتی در گفت و گویی گفت: شهرستان املش بهترین زیستگاه قرقاول است و می توان گفت از شهرستان های پرجمعیت قرقاول در استان محسوب می شود. […]

    افزایش جمعیت قرقاول در املش
  • سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش گفت: قرقاول ها در املش جمعیت مطلوبی دارند و نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

    به گزارش گیل و دیلم ، لطیف جواهردشتی در گفت و گویی گفت: شهرستان املش بهترین زیستگاه قرقاول است و می توان گفت از شهرستان های پرجمعیت قرقاول در استان محسوب می شود.

    وی افزود: یکی از دلایل فراوانی جمعیت قرقاول در این شهرستان اقلیم مناسب برای زندگی و جوجه آوری این پرنده زیبای در حال انقراض است.

    جواهردشتی خاطرنشان کرد: بسیاری از مردم املش با شکار این پرنده مخالف هستند و با هر گونه شکار قرقاول برخورد جدی می کنند.

    سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان املش گفت: پرونده هایی در محاکم قضایی املش وجود دارد که به علت درگیری مردم با شکارچیان غیرمجاز قرقاول های املش تشکیل شده است.

    وی افزود: فرهنگ قرقاول دوستی در املش موجب شده است که جوامع محلی حفاظت بسیار خوبی از این پرنده داشته باشند و حتی اخیرا فردی جوجه های قرقاولی را که توسط شغال شکار شده بود، نگهداری کرد و پس از تبدیل به جوجه شدن تخم های این قرقاول مادر بچه ها را در طبیعت با حضور پرسنل اداره محیط زیست شهرستان رها سازی کرد.

    جواهر دشتی تصریح کرد: بافت و اقلیم و همچنین باور مردمی املش موجب شده است که جمعیت این پرنده در این شهرستان رو به افزایش باشد.

    وی گفت: طبق سرشماری ها بهاره که در اردیبهشت ماه سالجاری انجام شده جمعیت قرقاول ها در املش بیشتر از سال گذشته است و مرحله بعدی سرشماری نیز از نیمه دوم پاییز آغاز خواهد شد.

    جواهر دشتی خاطرنشان کرد: طبق سرشماری های انجام شده و آواهای شنیده شده جمعیت این پرنده رو به افزایش است.

    گفتنی است؛ این پرنده بومی حاشیه دریای خزر، بیشتر از برگ درختان، حشرات، دانه‌ها و میوه‌های جنگلی به ویژه تمشک تغذیه می‌کند.قرقاول یا تورنگ در ارتفاع کم پرواز می‌کند و مدت پرواز او کوتاه ‌است، سرشماری قرقاول با روش نمونه گیری، مشاهده مستقیم و یا ثبت صدا انجام می شود

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=80015

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *