×

روزنامه هم میهن ؛
افزایش حقوق کارمندان ۲۰ درصد شد اما همین مجلس بودجه چاه ویل صداوسیما را ۵۸درصد اضافه کرد

  • کد نوشته: 97909
  • ۱۴۰۲-۱۱-۰۹
  • 77 بازدید
  • ۰
  • روزنامه هم میهن نوشت: پیشنهاد دولت برای افزایش میانگین 18درصدی حقوق کارمندان برای هیچ وجدانی پذیرفتنی نیست. ولی مجلس هم برای اینکه بگوید به این رقم اندک رضایت نداده، آن را به 20درصد رسانده است، درحالی‌که این دو درصد هیچ مشکلی را حل نمی‌کند ولی همین مجلس همزمان بودجه صداوسیما را 58درصد اضافه می‌کند که مثل چاه ویل است.....
    افزایش حقوق کارمندان ۲۰ درصد شد اما همین مجلس بودجه چاه ویل صداوسیما را ۵۸درصد اضافه کرد
  • روزنامه هم میهن افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان و در مقابل آن افزایش سه برابری بودجه صداوسیما را مقایسه کرده است.

    به گزارش گیل و دیلم به نقل از هم میهن، دولت در لایحه اخیر افزایش حقوق‌های کارمندان و بازنشستگان را بسیار محدود کرده است. تورم دی‌ماه نیز نسبت به ماه قبل به ۲/۶درصد رسید که اگر همین‌گونه ادامه یابد و تورم ناشی از افزایش قیمت دلار در هفته اخیر هم به آن اضافه شود، به‌طور قطع تا پایان سال، تورم سالانه حداقل به حدود ۳۵درصد خواهد رسید. بنابراین، پیشنهاد دولت برای افزایش میانگین ۱۸درصدی حقوق کارمندان برای هیچ وجدانی پذیرفتنی نیست. ولی مجلس هم برای اینکه بگوید به این رقم اندک رضایت نداده، آن را به ۲۰درصد رسانده است، درحالی‌که این دو درصد هیچ مشکلی را حل نمی‌کند و تورم تا پایان سال تصاعدی خواهد شد و سال آینده هم همین روند تورمی برقرار است (اگر بدتر نشود).

    این روزنامه افزوده است: مجلس برخی تغییرات دیگر را هم در همین چارچوب در نظر گرفته که همگی موجب اعتراض سازمان برنامه و بودجه است، زیرا معتقدند تغییرات داده‌شده از سوی مجلس، کسری بودجه را افزایش می‌دهد. ولی همین مجلس همزمان بودجه صداوسیما را ۵۸درصد اضافه می‌کند که مثل چاه ویل است؛ هر چه بودجه در آن بریزید، باز هم بودجه می‌خواهد بدون اینکه کارآیی آن بهبود یابد. این نهادی است که تشنه بودجه است و هیچ‌گاه نیز تشنگی آن پایان نمی‌پذیرد، بیشتر می‌شود که کمتر نمی‌شود.

    نویسنده: امید غمخوار

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=97909

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *