×

افزایش ۱۵ درصدی تصادفات رانندگی در گیلان

  • کد نوشته: 89983
  • ۱۴۰۲-۰۳-۲۹
  • 81 بازدید
  • ۰
  • رئیس پلیس راهور گیلان گفت: آمار تصادفات رانندگی در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۵ درصد افزایش یافته است. به گزارش گیل و دیلم ، سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با تأکید بر افزایش ۱۵ درصدی آمار تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توجه نکردن راننده به […]

    افزایش ۱۵ درصدی تصادفات رانندگی در گیلان
  • رئیس پلیس راهور گیلان گفت: آمار تصادفات رانندگی در این استان نسبت به مدت مشابه پارسال، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

    به گزارش گیل و دیلم ، سرهنگ امیر طالبی، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان با تأکید بر افزایش ۱۵ درصدی آمار تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته، توجه نکردن راننده به جلو، رعایت نکردن حق تقدم و تغییر مسیر ناگهانی را ۳ عامل موثر در وقوع تصادفات رانندگی اعلام کرد.

    او همچنین به سهم بالای رانندگان در وقوع تصادفات اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۴ درصد تصادفات رانندگی بر اثر بی‌توجهی و رعایت نکردن قوانین و مقررات توسط رانندگان رخ می‌دهد و نقص جاده و خودرو‌ها به ترتیب ۱۱ و ۵ درصد در وقوع حوادث مرگبار اثرگذار بوده‌اند.

    رئیس پلیس راهور گیلان افزود: متأسفانه از ابتدای امسال تاکنون ۵ هزار و ۶۱۴ فقره تصادف در جاده‌ها و معابر داخل شهری رخ داده که از این تعداد یک هزار و ۱۵۵ تصادف جرحی با افزایش ۱۳ درصدی، ۴ هزار و ۴۳۱ تصادف خسارتی با افزایش ۱۵ درصدی و ۲۸ تصادف منجر به فوت با افزایش ۴۷ درصدی سهم قابل توجهی را نسبت به مدت مشابه سال گذشته به خود اختصاص داده‌اند.

    سرهنگ طالبی اقدامات پیشگیرانه در زمینه کنترل ترافیک را یکی از مهمترین عوامل در کمک به کاهش آمار تصادفات دانست و تصریح کرد: برخورد جدی با تخلفات حادثه‌ساز و اصلاح نقاط حادثه‌خیز موجب کاهش وقوع حوادث رانندگی و ارتقاء سطح ایمنی رانندگان و عابران پیاده خواهد شد.

    او با بیان اینکه برخورد با تخلفات حادثه‌ساز در استان ۳۲ درصد افزایش یافته است، گفت: پلیس راهنمایی و رانندگی موفق شد با رفع ۱۸ نقطه، ایمن‌سازی ۷ نقطه و آشکارسازی ۸ نقطه از محور‌های خطرآفرین، بخش مهمی از این نواحی را در جای جای استان اصلاح کند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان گیلان همچنین از توقیف بیش از یک هزار و ۳۰ خودروی متخلف و انتقال آن‌ها به پارکینگ از ابتدای امسال خبر داد و افزود: بیش از ۲ هزار و ۱۴۵ خودرو نیز توقیف ساعتی و اعمال قانون شدند.

    سرهنگ طالبی استفاده از ابزار‌های هوشمند و ارائه خدمات الکترونیکی را عاملی موثر در تسریع خدمت‌رسانی به مردم برشمرد و تصریح کرد: پلیس با راه‌اندازی اپلیکیشن «پلیس من» خدماتی نظیر تقسیط جرائم رانندگی و بیمه خودرو، ترخیص وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه یا قبض پارکینگ و هماهنگی با شرکت‌های بیمه در بحث بخشودگی جریمه را به صورت آنلاین و بدون حضور فیزیکی مالک خودرو انجام می‌دهد.

    او به نقش مهم شهروندان در کمک به رفع معضل ترافیک اشاره کرد و گفت: مردم با رعایت هرچه بیشتر قوانین و مقررات رانندگی و استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی، می‌توانند سهم مهمی در ارتقاء و بهبود وضعیت ترافیکی استان گیلان ایفا کنند.

    انتقاد از کمبود پارکینگ‌های عمومی در رشت

    رئیس پلیس راهور گیلان ضمن انتقاد از کمبود پارکینگ‌های عمومی در مرکز استان و مسدودسازی معابر توسط کسبه گفت: مغازه‌دارانی که بدون توجه به حقوق اجتماعی دیگران نسبت به مسدودسازی معابر اقدام کنند، جهت برخورد قانونی به اداره نظارت بر اماکن عمومی معرفی می‌شوند.

    سرهنگ طالبی افزود: تا زمانی که فضای مناسب برای پارک خودرو‌ها در خیابان‌های باریک و کم‌ظرفیت گیلان فراهم نشود، این معضل کماکان ادامه خواهد داشت.

    او با اشاره به نقش شهرداری و فرمانداری‌ها در ترغیب شهروندان به استفاده از ابزار‌های ایمن عبور و مرور تصریح کرد: مکانیزه‌سازی پل‌های عابر پیاده، ترمیم آسفالت معابر و نصب علائم هشداردهنده می‌تواند بسیاری از حوادث ناگوار را خنثی کند.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی گیلان به تعطیلی مدارس، فرا رسیدن ایام تعطیلات تابستانی و افزایش حجم خودرو‌های ورودی به استان اشاره کرد و گفت: مسافران باید قبل از حرکت با معاینه خودرو از وجود هرگونه نقص در سیستم فنی آن اطمینان حاصل و سفر خود را با مدیریت زمان، بدون عجله و شتاب به پایان برسانند

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=89983

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *