×

افزایش ۴ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران گیلان

  • کد نوشته: 82947
  • ۱۴۰۱-۰۸-۱۵
  • 76 بازدید
  • ۰
  • مدیرتعاون روستایی گیلان گفت: میزان خرید برگ سبز چای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در گیلان بیش از ۴ درصد افزایش داشته است. به گزارش گیل و دیلم ، عباس جعفرپور در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام پایان خرید برگ سبز چای توسط دولت؛ اظهار کرد: در طول اجرای طرح خرید تضمینی […]

    افزایش ۴ درصدی خرید تضمینی برگ سبز چای از چایکاران گیلان
  • مدیرتعاون روستایی گیلان گفت: میزان خرید برگ سبز چای امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در گیلان بیش از ۴ درصد افزایش داشته است.

    به گزارش گیل و دیلم ، عباس جعفرپور در جمع خبرنگاران با اشاره به اعلام پایان خرید برگ سبز چای توسط دولت؛ اظهار کرد: در طول اجرای طرح خرید تضمینی برگ سبز چای در سال جاری، دو کارخانه چایسازی دراختیار شبکه تعاونیهای روستایی و کشاورزی استان گیلان نیز، همانند سایر بخشهای تحت نظارت سازمان چای کشور، خرید برگ سبز از چایکاران گیلانی را انجام دادند و امسال حدود ۱۷۵۲ تن برگ سبز چای درجه یک و دو از چایکاران خریداری کردند.

    وی افزود: این میزان خرید برگ سبز چای در مقایسه با مدت مشابه پارسال، بیش از چهار درصد افزایش داشته است.

    جعفرپور تصریح کرد: ارزش این مقدار برگ سبز حدود ۱۴۳ میلیارد ریال بوده که از این میزان برگ سبز، حدود ۴۰۵ تن چای خشک توسط دو کارخانه موردنظر، فرآوری و تولید شده است.

    وی گفت: در طول مدت خرید؛ برای ارتقای کیفیت تولید کارخانجات فوق مبلغ ۱۰ الی ۱۵ هزار ریال تشویقی (بالاتراز نرخ مصوب) به ازای هرکیلوگرم برگ سبز به کشاورزان چایکاری که محصول کیفی خود را به این دو کارخانه عرضه کرده اند، اعطا شد که در مجموع ا زاین محل بیش از ۱۸ میلیارد ریال به عنوان تشویق به کشاورزان چایکار پرداخت شده است.

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=82947

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *