×

افزون بر ۴۴ هزار واحد خون در گیلان اهدا شد

  • کد نوشته: 92940
  • ۱۴۰۲-۰۷-۰۴
  • 57 بازدید
  • ۰
  • مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: در نیمه نخست امسال ۵۲ هزار و ۲۰۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۵۳۶ نفر موفق به اهدای خون شدند. به گزارش گیل و دیلم ، دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: […]

    افزون بر ۴۴ هزار واحد خون در گیلان اهدا شد
  • مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: در نیمه نخست امسال ۵۲ هزار و ۲۰۲ نفر به پایگاه‌های انتقال خون گیلان مراجعه کردند که از این تعداد ۴۴ هزار و ۵۳۶ نفر موفق به اهدای خون شدند.

    به گزارش گیل و دیلم ، دکتر بابک پاکدل خوش اخلاق روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: از این جمعیت اهدا کننده ۱۲ هزار و ۷۴۲ نفر اهداکنندگان باسابقه و ۲۵ هزار و ۳۵۸ نفر مستمر بودند و بقیه نیز برای نخستین بار اقدام به اهداء خون کردند.

    مدیرکل انتقال خون استان گیلان بیان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در این استان طی نیمه نخست امسال، ۴۳ هزار و ۸۶ نفر مرد و ۱۴۵۰ نفر زن بودند که در این راستا به مشارکت بیشتر و گسترده تر بانوان برای اهدای خون نیاز است.

    اهدای خون از اقدامات انساندوستانه‌ای است که در نجات بیماران نیازمند به این مایع حیاتی نقش مهمی دارد اما براساس آمارها بانوان گیلان نقش کم‌رنگی در این اقدام نوعدوستانه داشته و سهمی ناچیز از حلقه اهدای خون دارند، مهربانی‌هایی که در نتیجه باورهای اشتباه برای مشارکت در این کارخداپسندانه از دست می‌رود.

    مدیرکل انتقال خون گیلان ضمن قدردانی از مردم استان برای مشارکت در امر اهدای خون و تامین نیاز خونی بیماران خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است و از افراد واجد شرایط دعوت می کنیم که در این اقدام خیرخواهانه مشارکت کنند.

    استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

    حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال “اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال”، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهدا خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است

    لینک کوتاه مطلب:

    https://gildeylam.ir/?p=92940

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *